Gjest Hemmelig brud Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 vi syntes jo det er skikkelig romantisk vi da.. Så forteller vi familie og venner det etterpå og slår i sammen en fest.. ingenting er skikkelig planlagt.. vi tar det liksom litt på sparket.. men så.... begynner jeg å tenke litt... Jeg gifter meg bare en gang her i livet... Vil jeg virkelig gjøre det uten kjole og et lite selskap på dagen? begynner jeg å mase om dette nå får i alle fall brugdommen kalde føtter. Han hater nemmelig masete bryllup og ønsker seg veldig et lite intimt og hemmelig et.. Jeg har også trodd at jeg ønsket dette... Men... men.... men.... Noen som har forslag til hvordan jeg kan ta dette opp med brudgommen uten at han får hetta
liv Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 HVa med bare nære familien da? Det trenger ikke bli stort og masete. Deres foreldre, (besteforeldre), og søsken..
Olifant Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 Du må vel nesten bare hoppe i det og prate med ham om det. Si det som det er, at du egentlig kanskje kunne tenke deg å ha en liten fest og få bruke brudekjole. Så kan dere jo ha et lite bryllup, trenger jo ikke være 50 gjester og mye mas og tjas...
Gjest Brud2005 Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 Foreslå en rolig og koselig kveld med familien og kanskje hver deres beste venn(inne) hvis dere vil ha dem som forlovere. Hva med å bestille et eget rom på en restaurant eller hotell og ha middag der? Blir som et utvidet familiebesøk bare at du får oppfylt dine ønsker og han oppfylt ønske om en rolig kveld.
TeddyToria Skrevet 12. januar 2005 #5 Skrevet 12. januar 2005 Jeg skriver under på de andre innleggene her... Det trenger ikke være stort og masete selv om du ønsker en litt "større" markering!!! Dere møtes jo litt på halvveien, hvis dere bare ber den aller, aller nærmeste familie og kanskje bare går og spiser en bedre middag etterpå - eller har det lille selskap hjemme i deres egen stue, uten noe som helst oppstyr!?!?!? Så kan dere jo slå i sammen til fest med venner etterpå igjen, hvis dere fremdeles ønsker det?! Lykke til! :-)
Bokalven Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 Åh, men jeg synes hemmelig bryllup høres kjemperomantisk ut, jeg!
miaen Skrevet 12. januar 2005 #7 Skrevet 12. januar 2005 Er enig med de andre. Trenger ikke bli masse bryllups mas selv om en inviterer de nærmeste med på dagen. Skulle jeg gjort det slik selv, ville jeg hvertfall gitt mamma og pappa sjansen til å bli med. Men dette må dere føle på selv.. Lykke til
Vimsevips Skrevet 12. januar 2005 #8 Skrevet 12. januar 2005 Jeg var forlover i et hemmelig bryllup i mai i fjor. Brudeparet dro til Nederland og giftet seg på ambassaden der. Jeg var med som hennes forlover og vitne og Ordensmannen var med som hans vitne, og fotograf. Bruden hadde på seg en fin hvit kjole, en bukett av tulipaner kjøpte vi på togstasjon i Amsterdam, mennene hadde dress og slips og selv hadde jeg en vårkjole. Etter vielsen ringte de familie og venner fra toget (ambassaden er i Haag), og på kvelden dro vi på en koselig restaurant i Amsterdam (bodde der). De løste det slik fordi de begge ville ha det hemmelig, han ville ikke ha noe oppstyr, hun ville ha en brudekjole. Og siden dagen var spesiell ville de kose seg med en god middag på en god restaurant. Så det ble bryllupsgaven fra oss. Dere trenger ikke å ha med forlovere/vitner, men 2 stk må vite at dere gifter der og når. Og det er forloverene deres.
smilepia Skrevet 13. januar 2005 #9 Skrevet 13. januar 2005 Du kan jo ha brudekjole selv om dere gifter dere hemmelig. Vi har også vurdert et "hemmerlig" og svært lite bryllup, da min tilkommne tenkte akkurat som din. Men når bryllupsplanene ble serøse, fannt jeg også ut at jeg ønsket markering sammen med familie og ikke minst venner, så det ble et lite, "vanlig" bryllup på oss likevel :-) Tror vel den beste måten å snakke med din tilkommene er å prøve å forklare at du kanskje ønsker noe litt anderledes enn ham, men at du vil dere kan snakke om det for å finne en løsning som kan fungere for dere begge...
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #10 Skrevet 13. januar 2005 Hvilken kjole du har er en helt fullstendig separat beslutning!!! Husk det!! Ellers kan jeg si at vi hadde det på samme måte. Han ville slett ikke ha noe oppstyr osv. Derfor giftet vi oss enkelt ved en ambassade.. Men vi inviterte foreldre og søsken til å dele dagen med oss.. Noe vi begge er svært fornøyd med i ettertid.. Og så feiret vi sammen ute på en restaurant etterpå.. Alle 10 i følget. Det er så mange muligheter.. Det er bare å velge.. Men det er bedre å gjøre endringer nå enn å angre i ettertid.. Jeg er i alle fall glad for at jeg kjøpte den kjole jeg gjorde.. (selv om det ble dyrt nok.. )
Annie78 Skrevet 21. januar 2005 #11 Skrevet 21. januar 2005 Min bror og samboeren hans giftet seg i all hemmelighet rett før jul. Søsteren hennes og hennes samboer giftet seg samme dagen, og de var forlovere til hverandre. De hadde hvite kjoler begge to, og de var hos fotograf etterpå. På kvelden dro de ut på en fiin restaurant, uten brudekjoler, og spiste 4 retters middag. De hadd eegentlig ikke planlagt noen fest, men de slipper ikke unna så lett. :evil: Vi nærmeste familie fikk vite dette på julaften. Vi fikk en liten før- presang, før de "ordentlige" gavene, med brudebilde oppi. Skal si vi ble sjokkert!!! Var i sjokk hele jula... Men nå blir det en uhøytidelig fest for alle involverte familier i slutten av april. Var veldig skuffet først, fordi jeg gjerne skulle vært der når de giftet seg, men nå er det egentlig bare et morsomt minne. Kommer alltid til å huske den julaften!!! Hvis du virkelig vil det, så gift deg gjerne hemmelig. Men husk litt på at folk rundt deg kan bli veldig skuffet. Så hvis det betyr noe for deg, hadde jeg tenkt meg om et par ganger. Det ble nok noen skuffelser i vår familie, og min bror sier det ble litt annerledes enn hva han hadde trodd. Men; han angrer ikke..sier han. Uansett; lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå