Gå til innhold

Sluttet pga. grusomme kolleager, nå kommer de etter :( Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

For et års tid siden begynte jeg å jobbe på en avdeling hvor vi var et team på 4 stykker. Ene kollegaen var grei og snill, en var sånn middels - sånn man aldri vet hvor man har dem og som gjør stemningen klein og ukomfortabel - og nr. 3 var en grusom besserwisser det var umulig å samarbeide med. Sistnevnte var rett og slett en mobber, og arbeidsmiljøet på denne arbeidsplassen var forferdelig. Ingen ville hjelpe hverandre, ingen samarbeidet og alle ville vise at de var best. Etter noen mnd orket jeg ikke mer, og bad om å bli omplassert. Jeg ble omplassert (innen samme bedrift) til en avdeling med fantastisk arbeidsmiljø. Alle er så kollegiale, avdelingslederen er fantastisk og jeg gleder meg utrolig mye til hver eneste arbeidsdag. Her er det aldri problem og få byttet vakter, man hjelper hverandre når man står fast, gode arbeidstider og alle er generelt positive. 

Nå er det omrokkeringer i bedriften og sammenslåinger - og SELVSAGT blir vi slått sammen med avdelingen jeg jobbet på før med disse to grusomme kollegaene. Jeg skjønner ikke hvordan de skal passe inn og jeg er livredd for at de skal forsure miljøet på denne avdelingen også. Avdelingen nå har fått arbeidsmiljøprisen flere ganger og er en nydelig plass å jobbe. Hvordan skal jeg takle dette? Jeg måtte slutte etter bare noen mnd på den forrige avdelingen fordi hele livet ble tungt og fælt grunnet den grusomme jobben... Har noen råd? 

Anonymkode: d4ab9...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer inn i en avdeling som fungerer veldig bra. Det kan bety at besserwissere og andre negative vil få en lavere posisjon og blir jenket ned. Ikke se svart på situasjonen. Det kan bli bedre enn du forestiller deg.

Anonymkode: fe9a0...b18

• Liker 4
Skrevet

Enig med siste taler.

Se det an. Det er så bra på den avdelingen du jobber nå at det er fullt mulig at de som allerede er der klarer å opprettholde det gode miljøet som de til og med har fått pris for.

Og dersom det blir et forsurende miljø der pga omrokkeringen så kan dere ta det opp som en personalsak med ... glemte hva det heter... de som skal være der for HMS... 

Anonymkode: d6ab8...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...