Gjest StoreSky Skrevet 12. januar 2005 #1 Del Skrevet 12. januar 2005 Inspirert av en tråd på samliv-forumet. Hva legger DU i at en person er en taper?? For meg er en taper: "Giddalaus", bare interessert i seg selv og sine behov (ikke kommet over ego-nivået..), en som tar ymse jobber her og der kun når det er prekært penge behov. (må IKKE forveksles med arbeidsledige eller folk som LIKER å jobbe slik) En taper har ingen mål og mening med noe, ikke jobb, fremtid,samfunnsliv, klær eller musikk.. ( har man noe av dette er man ikke taper) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. januar 2005 #2 Del Skrevet 12. januar 2005 For meg er en taper en som stort sett uforskyldt har havnet ut i arbeidsløshet, stor gjeld osv. og som knapt nok har muligheter til å komme på bena igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 12. januar 2005 #3 Del Skrevet 12. januar 2005 Vil ikke kalle noen mennesker for tapere jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. januar 2005 #4 Del Skrevet 12. januar 2005 jeg vil ikke kalle noen tapere. tror alle mennesker er flink til noe og at alle er verdt noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 12. januar 2005 #5 Del Skrevet 12. januar 2005 En taper er for meg en med dårlig moral :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 13. januar 2005 #6 Del Skrevet 13. januar 2005 En taper er for meg en med dårlig moral :-? Hva om en har annerledes moral? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 13. januar 2005 #7 Del Skrevet 13. januar 2005 Hva om en har annerledes moral? Ja, da er man vel bare annerledes. :klø: Man kan vel merke om en person har en dårlig moral eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. januar 2005 #8 Del Skrevet 13. januar 2005 Man kan vel merke om en person har en dårlig moral eller ikke. Hva som er god/dårlig moral er subjektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 13. januar 2005 #9 Del Skrevet 13. januar 2005 Glem det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2005 #10 Del Skrevet 17. januar 2005 I'm a looooser :veldigsur: har ikke jobb, har gjeld, har klær men de er så stygge at de ikke tells, har cd'er men de er så gammle at de ikke kan høres på.. Har også dårlig moral... I'am a luuuuser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. januar 2005 #11 Del Skrevet 17. januar 2005 Hva som er god/dårlig moral er subjektivt. Noe vel også definisjonen på en taper er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #12 Del Skrevet 17. januar 2005 Hva som er god/dårlig moral er subjektivt. Å lyve er blandt annet dårlig moral. Burde ikke de fleste forstå det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 17. januar 2005 #13 Del Skrevet 17. januar 2005 I'm a looooser :veldigsur: har ikke jobb' date=' har gjeld, har klær men de er så stygge at de ikke tells, har cd'er men de er så gammle at de ikke kan høres på.. Har også dårlig moral... I'am a luuuuser... [/quote'] jeg håper du skrev det bare på tull? :-? Hvis ikke: du er ingen taper! Det kan jeg garantere deg, selv om jeg ikke kjenner deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2005 #14 Del Skrevet 17. januar 2005 Noe vel også definisjonen på en taper er. Derfor må man også gå litt mer i detalj om hva som er god og dårlig moral for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #15 Del Skrevet 17. januar 2005 Derfor må man også gå litt mer i detalj om hva som er god og dårlig moral for deg. Men...det er jo dårlig moral for de fleste å bli løyet til. Hvis jeg har da 30kr i min lommebok og skal bruke de til noe veeeldig viktig, men så stjeler noen de. Og hvis da vedkommende VET at disse pengene er veldig viktige for meg, hva kaller du det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2005 #16 Del Skrevet 17. januar 2005 Tja, kanskje han skulle gi de til sultne barn i Afrika. Noe som vedkommende synes er mer viktig enn det du skal bruke de til. Noen vil kanskje hevde at det er bedre moral å stjele fra de som er rikere og gi til de fatiigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #17 Del Skrevet 17. januar 2005 Tja' date=' kanskje han skulle gi de til sultne barn i Afrika. Noe som vedkommende synes er mer viktig enn det du skal bruke de til. Noen vil kanskje hevde at det er bedre moral å stjele fra de som er rikere og gi til de fatiigste.[/quote'] Ja, men jeg vet nemlig at han ikke skal gi til noen i Afrika. Han bryr seg ikke om sånt. Og heller ikke til flomoffrene i asia...det gir han også blaffen i. Han skulle ha det til seg selv. Hva blir det da? Jeg er enig i den moralen. Ta fra de rike og gi til de fattige. Men her er ikke det tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2005 #18 Del Skrevet 17. januar 2005 Moral er et filosofispørsmål og jeg kan kverrulere til det uendelige. F.eks kan noen mene at loven "survival of the fittest" gjelder, og at du blir den rettmessige taperen ved at han er sterkere enn deg og klarer å ta fra deg pengene osv osv. Men poenget mitt er likevel at "en person med dårlig moral" bli litt vagt. Synes det blir litt bedre å si f.eks "en person som stjeler fra andre" og "lyver for å skaffe seg fordeler". Da jeg leste til ex-phil var det vel sikkert 1000 sider diskusjon rundt hva moral er . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #19 Del Skrevet 17. januar 2005 Moral er et filosofispørsmål og jeg kan kverrulere til det uendelige. F.eks kan noen mene at loven "survival of the fittest" gjelder, og at du blir den rettmessige taperen ved at han er sterkere enn deg og klarer å ta fra deg pengene osv osv. Men poenget mitt er likevel at "en person med dårlig moral" bli litt vagt. Synes det blir litt bedre å si f.eks "en person som stjeler fra andre" og "lyver for å skaffe seg fordeler". Da jeg leste til ex-phil var det vel sikkert 1000 sider diskusjon rundt hva moral er . Skjønner godt hva du mener. Dårlig moral er uansett ingen god ting i noens ører eller øyne (forhåpentligvis) så hvordan man vil definere det får bli opp til en selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #20 Del Skrevet 17. januar 2005 Arbeidsledige (som ikke VIL jobbe), kriminelle og narkomane er tapere sett fra mine øyne. Dette er folk som med vilje har rotet seg inn i et økonomisk helvete, og som andre må punge ut for hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå