Gå til innhold

Er så sliten.. Sovnet i bilen og lyver for mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Mannen min har ferie nå, jeg hadde tidlig ferie. Vi har to veldig aktive barn, som trenger mye stimuli for å ikke henge i tapetet med hæla' i taket :P Nå er jo skoleferien snart ferdig, men det er samme problem i høst/vinter/påskeferie og helger osv. Mannen min aktiviserer ikke barna i det hele tatt! Han ligger hjemme med iPad'en eller ser på TV og lar barna rasere huset. De blir små energibomber når de bare må være inne - og blir helt umulige å ha med å gjøre. De MÅ ut og boltre seg, gå på tur og leke aktivt for å kunne ha en normal ettermiddag/kveld. Dette gjør altså ikke mannen min. Han mener også at når han har vært hjemme med dem hele dagen og jeg har vært på jobb, er det ''min tur'' å være hjemme med barna om ettermiddagen (når de allerede er rabiate av ubrukt energi som har bygget seg opp en hel dag). Det er altså kaos hjemme om ettermiddagene og kveldene. Legging, middag og alt faller på meg siden han har ''fri'' når jeg kommer hjem. 

I dag sovnet jeg i bilen på parkeringsplassen ved butikken! Jeg er utslitt. Først er det fult kjør med minimal bemanning og travle dager på jobb, så kommer jeg hjem til rabiate unger som ikke har blitt stimulert/aktivisert et sekund i løpet av dagen. I tillegg må jeg lage middag. I går brukte jeg 4 timer på å legge barna siden de var helt i hundre. Etterpå måtte jeg rydde det bombede huset, siden mannen ikke løfter en finger og det bare hoper seg opp. Jeg kom i seng 02.30 og var oppe kl 05 for å dra på jobb. Dette går ikke an! Jeg gleder meg så utrolig til skole/sfo begynner igjen og jeg kan hente rolige og slitne barn for så å ha en fin ettermiddag sammen. Jeg lyver av og til til mannen også, spesielt i helger... Sier at jeg må jobbe en time overtid, hvor jeg legger meg på kontoret eller i bilen eller noe for å sove en time. 

Ikke misforstå, jeg skylder IKKE på barna for slitenheten, men mannen. Når jeg hadde ferie var vi på turer, på stranda, ute i hagen, på lekeplassen osv hele dagen nettopp for at barna skulle løpe fritt, leke og være aktive. Fordi jeg vet hva som kommer hvis de kjeder seg og er inaktive. Mannen vet også veldig godt hva som kommer, men han bryr seg ikke for det blir ''mitt problem'' uansett. Jeg har tatt dette opp så uendelig mange ganger, at han mååå finne på noe med dem og aktivisere dem - men det gidder han ikke. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg er helt på randen her. Kan ikke gå fra han heller, for da har jeg ikke ''barnevakt'' i det hele tatt lenger, men vi har ikke noe forhold grunnet dette. Jeg er utslitt og sint og frustrert på han hele tiden.. 

Anonymkode: 1284a...1f3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med mannen din om dette da?

Skrevet
1 minutt siden, moreno skrev:

Har du snakket med mannen din om dette da?

Ja, vanvittig mange ganger. Er så bitter og sint på han at jeg nærmest bare er sammen med han for barnevakt, da jeg jobber ugunstige arbeidstider. Vi har ikke noe forhold. Jeg har til og med flyttet ut av soverommet.

• Liker 8
Skrevet

Laget han middag, ryddet og la barna da du hadde ferie??

Anonymkode: d2c96...1fe

• Liker 29
Skrevet

Forresten: slutt å rydde etter kaoset han har vore medansvarlig for. Lage middag må vel han klare?? 

Om du ryddar og ordnar til kl 02.30 er det berre å skjemme ut den store gutungen. Legg deg når borna legg seg. Stå opp, gå på jobb, leik med borna om kvelden, legg deg igjen... you see. 

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med han her? Må vel ha sett han er lat før det ble barn? Hvor gamle er barna? 

• Liker 6
Skrevet

Her må dere fordele bedre! Og mannen sin MÅ samarbeide. 

Selvfølgelig er han sliten av en halv dag alene med barna. Men du er jo sliten etter jobb. En fordeling her kunne vært at en får 30min alene mens den andre lager middag. Etter middagen får den andre 30min alene. 

Da får begge koblet av litt. 

Barns må også ut minst en gang på formiddagen og være ute et par timer. Tur, lek e.l. Tiden går fort...

Når det gjelder rydding bør den som har vært hjemme rydde. Den som er hjemme er jo faktisk den som har tillatt så mye rot. Barna må også lære å rydde før de begynner med noe nytt. Oppvask, klesvask, støvsuging, vasking osv gjøres av begge. Men fordeles rettferdig. Og da må det være ryddig når den som har jobbet kommer hjem. Ellers ikke lett å vaske. 

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Mannen min har ferie nå, jeg hadde tidlig ferie. Vi har to veldig aktive barn, som trenger mye stimuli for å ikke henge i tapetet med hæla' i taket :P Nå er jo skoleferien snart ferdig, men det er samme problem i høst/vinter/påskeferie og helger osv. Mannen min aktiviserer ikke barna i det hele tatt! Han ligger hjemme med iPad'en eller ser på TV og lar barna rasere huset. De blir små energibomber når de bare må være inne - og blir helt umulige å ha med å gjøre. De MÅ ut og boltre seg, gå på tur og leke aktivt for å kunne ha en normal ettermiddag/kveld. Dette gjør altså ikke mannen min. Han mener også at når han har vært hjemme med dem hele dagen og jeg har vært på jobb, er det ''min tur'' å være hjemme med barna om ettermiddagen (når de allerede er rabiate av ubrukt energi som har bygget seg opp en hel dag). Det er altså kaos hjemme om ettermiddagene og kveldene. Legging, middag og alt faller på meg siden han har ''fri'' når jeg kommer hjem. 

I dag sovnet jeg i bilen på parkeringsplassen ved butikken! Jeg er utslitt. Først er det fult kjør med minimal bemanning og travle dager på jobb, så kommer jeg hjem til rabiate unger som ikke har blitt stimulert/aktivisert et sekund i løpet av dagen. I tillegg må jeg lage middag. I går brukte jeg 4 timer på å legge barna siden de var helt i hundre. Etterpå måtte jeg rydde det bombede huset, siden mannen ikke løfter en finger og det bare hoper seg opp. Jeg kom i seng 02.30 og var oppe kl 05 for å dra på jobb. Dette går ikke an! Jeg gleder meg så utrolig til skole/sfo begynner igjen og jeg kan hente rolige og slitne barn for så å ha en fin ettermiddag sammen. Jeg lyver av og til til mannen også, spesielt i helger... Sier at jeg må jobbe en time overtid, hvor jeg legger meg på kontoret eller i bilen eller noe for å sove en time. 

Ikke misforstå, jeg skylder IKKE på barna for slitenheten, men mannen. Når jeg hadde ferie var vi på turer, på stranda, ute i hagen, på lekeplassen osv hele dagen nettopp for at barna skulle løpe fritt, leke og være aktive. Fordi jeg vet hva som kommer hvis de kjeder seg og er inaktive. Mannen vet også veldig godt hva som kommer, men han bryr seg ikke for det blir ''mitt problem'' uansett. Jeg har tatt dette opp så uendelig mange ganger, at han mååå finne på noe med dem og aktivisere dem - men det gidder han ikke. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg er helt på randen her. Kan ikke gå fra han heller, for da har jeg ikke ''barnevakt'' i det hele tatt lenger, men vi har ikke noe forhold grunnet dette. Jeg er utslitt og sint og frustrert på han hele tiden.. 

Streik. Si at du tar inn på hotell to dager for å hvile ut.

Anonymkode: 4f3de...ee2

• Liker 29
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Sjeldent jeg sier dette, spesielt til småbarnsforeldre, men seriøst;

kom deg vekk! 

Be om sykmelding fra lege, få hjelp fra foreldrene dine/venner/søsken. 

Planlegg en fremtid UTEN denne mannen!

Du har et ansvar overfor dine barn i å ta vare på egen helse. Dette er IKKE greit!!! 

Kom deg vekk og ta vare på segselv!!  ❤️

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laget han middag, ryddet og la barna da du hadde ferie??

Anonymkode: d2c96...1fe

Nei selvfølgelig ikke, da hadde jo han vært på jobb og måtte slappe av..

11 minutter siden, Fjaselina skrev:

Forresten: slutt å rydde etter kaoset han har vore medansvarlig for. Lage middag må vel han klare?? 

Om du ryddar og ordnar til kl 02.30 er det berre å skjemme ut den store gutungen. Legg deg når borna legg seg. Stå opp, gå på jobb, leik med borna om kvelden, legg deg igjen... you see. 

Jeg vet det, men hvis jeg ikke gjør det blir det ikke gjort! Jeg har prøvd å la være, la han bo i kaoset, men han registrerer det ikke. Han rydder hvertfall ikke. Jeg takler ikke å ha det slik - og han gjør det ABSOLUTT ikke. Aldri, på noen måte. 

2 minutter siden, Ewe skrev:

Hvorfor fikk du barn med han her? Må vel ha sett han er lat før det ble barn? Hvor gamle er barna? 

Ja, han har ikke endret seg - men jeg så det ikke like godt da. Før vi fikk barn var det ikke like mye rot og kaos, middag var heller ikke spesielt viktig for oss og alt var liksom enklere. Før vi fikk barn gjorde det jo ingenting at han slappet av etter jobb. Jeg gjorde det jo også, og vi hadde rolige ettermiddager. Men jeg endret meg etter vi fikk barn og lærte å prioritere, men dette har visst gått han hus forbi. Barna er 6 (tvillinger).

Ellers takk til alle andre som har svart... Jeg vil gå fra han - men da må jeg finne en ''barnevennlig'' jobb først. og det er ikke like enkelt... 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Streik. Si at du tar inn på hotell to dager for å hvile ut.

Anonymkode: 4f3de...ee2

Helt enig i denne.

Kom deg på hotell eller et annet sted i noen dager eller en uke. Gå på jobb og så ''hjem'' for å hvile.

Så kan den slauren av en mann kjenne på virkeligheten og det hele ansvaret.

Ungene overlever noen dager uten deg men de sliter om du knekker totalt.

• Liker 10
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Skjønner veldig godt at du er utslitt.

Unnskyld,men mannen din er på gammelt norsk en slabbedask (tror jeg det het). Fader,for en fyr! Åh.

Jeg blir irritert på dine vegne. Han kan alvorlig ikke ta så lite ansvar for ungene og deg. Vet ikke hva du kan gjøre jeg. Men tror jeg ville vurdert å snakke om seperasjon. Ja,alvorlig. Så mange gode og aktive fedre der ute. Og så er det de fyllingene som oppfører seg som tenåringer. Og verre vil jeg si. Som din. Både du og barna fortjener jo bedre enn dette Ts? 

Eh. Ikke fyllingene. Damn autokorrekt. Tullingene!

Endret av NotNaomi
Skrevet

Har du bedt om samtale på familievernkontoret?

• Liker 3
Skrevet

Time til familievernkontoret asap! Dette kan da ikke fortsette 🙁 For en lat mann.. Herrefred 

Anonymkode: b5b8b...956

• Liker 14
Skrevet

Off Ts, det der kan vel ikke gå bra i lengden?! Du sliter deg fullstendig ut. Jeg er enig i det som sies over her om å snakke med familievernkontoret. Kanskje lage en fast avtale på hva som er dine og hva som er hans oppgaver i hjemmet..?  Kanskje han forstår alvoret hvis en tredjepart forklarer det i klartekst! 

• Liker 6
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei selvfølgelig ikke, da hadde jo han vært på jobb og måtte slappe av..

Jeg vet det, men hvis jeg ikke gjør det blir det ikke gjort! Jeg har prøvd å la være, la han bo i kaoset, men han registrerer det ikke. Han rydder hvertfall ikke. Jeg takler ikke å ha det slik - og han gjør det ABSOLUTT ikke. Aldri, på noen måte. 

Ja, han har ikke endret seg - men jeg så det ikke like godt da. Før vi fikk barn var det ikke like mye rot og kaos, middag var heller ikke spesielt viktig for oss og alt var liksom enklere. Før vi fikk barn gjorde det jo ingenting at han slappet av etter jobb. Jeg gjorde det jo også, og vi hadde rolige ettermiddager. Men jeg endret meg etter vi fikk barn og lærte å prioritere, men dette har visst gått han hus forbi. Barna er 6 (tvillinger).

Ellers takk til alle andre som har svart... Jeg vil gå fra han - men da må jeg finne en ''barnevennlig'' jobb først. og det er ikke like enkelt... 

Jeg synes svarer ditt er så bra, fordi mange tror åpenlyst at kvinner automatisk VET hva slags far en mann kan bli. Vel; guess What; vi vet ikke hva slags mødre vi blir en gang, så å angripe eller klandre TS fordi hun fikk barn med "feil mann" vitner bare om at man er utrolig uvitende. 

TS; ikke vent. du kan få overgangsstønad og bistand til hjelp i forbindelse med ny jobb. Gå til fastlegen og snakk med han. Snakk med de du har rundt deg. 

Du/dere trenger hjelp. Ikke vent. 

Skrevet
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg synes svarer ditt er så bra, fordi mange tror åpenlyst at kvinner automatisk VET hva slags far en mann kan bli. Vel; guess What; vi vet ikke hva slags mødre vi blir en gang, så å angripe eller klandre TS fordi hun fikk barn med "feil mann" vitner bare om at man er utrolig uvitende. 

TS; ikke vent. du kan få overgangsstønad og bistand til hjelp i forbindelse med ny jobb. Gå til fastlegen og snakk med han. Snakk med de du har rundt deg. 

Du/dere trenger hjelp. Ikke vent. 

Du har helt rett! Man vet aldri sikkert hvordan en mann vil bli som far (eller hvordan en kvinne vil bli som mor for den saks skyld). 

Poenget her er at Ts trenger hjelp og støtte nå, så hun ikke går seg på en smell. Barna trenger en mor som klarer å fungere, og det blir vanskelig hvis man er fullstendig utslitt. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...