AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Del Skrevet 12. august 2017 I april kjøpte jeg meg en telefon på nedbetaling hos telenor. Allerede første måneden var det systemfeil på den, til slutt gikk det ikke an å skru den på. Så sendte jeg den inn da, og de hadde den i 3 uker. De hadde ikke fått fiksa det, så de hadde bytta den ut med en ny sa de. Dro hjem og satte den i laderen. Men telefonen reagerte ikke, skjermen var helt svart uansett hva jeg gjorde. Pga ferie fikk jeg ikke sendt den inn igjen før i juli, ca midt i juli. De i butikken sa at de skulle si til reparatørene at det hasta, for jeg ville jo gjerne ha min egen mobil så fort som mulig. Men den dag i dag har de den fortsatt på reparasjon. Sist gang fikk jeg melding om at den kunne hentes etter tre uker. Har ikke fått noen sånn melding nå. Jeg syns det er utrolig kjipt å betale ned på en telefon jeg ikke har. Men så vet jeg heller ikke helt hvilke rettigheter jeg har. Syns det er komplisert å sette seg inn i på nettet. Moren min mener jeg kan "heve kjøpet" og heller kjøpe en annen mobil. Har jeg rett til det i den situasjonen her? Må jeg isåfall ta med alt av utstyr som fulgte med da jeg fikk mobilen? Har heldigvis fått låne mobil av venninnen min mens dette har holdt på. Det er snakk om en iPhone 6s. Det er også første gangen jeg har kjøpt iPhone. Har visst vært max uheldig med mitt første iPhone-kjøp. Setter stooor pris på alle råd! Er så lei av å ikke få brukt min egne mobil nå. Anonymkode: 702fc...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 12. august 2017 #2 Del Skrevet 12. august 2017 Du har krav på lånetelefon.. http://www.dinside.no/okonomi/reparerer-du-en-iphone-risikerer-du-a-bli-windows-bruker/60946499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Del Skrevet 12. august 2017 4 timer siden, petterm skrev: Du har krav på lånetelefon.. http://www.dinside.no/okonomi/reparerer-du-en-iphone-risikerer-du-a-bli-windows-bruker/60946499 Joa, første gangen jeg sendte inn mobilen fikk jeg lånemobil. Men den likte jeg ikke noe særlig, så viste det seg at venninnen min hadde noe jeg kunne låne som jeg likte bedre, så da låner jeg den av henne så lenge. Anonymkode: 702fc...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Del Skrevet 13. august 2017 Her gjelder denne loven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 Og butikken kan ikke sitte på telefonen din i ukesvis. Vanligvis kan de forsøke å avhjelpe feilen 3 ganger før kjøpet heves, så her er du i grenseland. Men fordi du har vært uten teleton så lenge og to ganger på så kort tid, er jeg enig med din mor om at kjøpet bør heves. Du kan og kontakte forbrukerrådet og prate med dem på mandag. Anonymkode: 5c352...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Del Skrevet 13. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her gjelder denne loven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 Og butikken kan ikke sitte på telefonen din i ukesvis. Vanligvis kan de forsøke å avhjelpe feilen 3 ganger før kjøpet heves, så her er du i grenseland. Men fordi du har vært uten teleton så lenge og to ganger på så kort tid, er jeg enig med din mor om at kjøpet bør heves. Du kan og kontakte forbrukerrådet og prate med dem på mandag. Anonymkode: 5c352...163 Takk for svar! Ja jeg tenkte litt på å kontakte forbrukerrådet for å forhøre meg litt der. Føler det er en litt spesiell situasjon, så vil jeg gjerne vite hva jeg driver med hvis jeg først setter i gang noe offisielt med oppheving eller reklamasjon. Men tenker som deg at jeg burde vel ha krav på et eller annet ettersom jeg har vært uten telefon så lenge, og jeg har fått to telefoner som ikke virker som de skal. Den andre fikk jeg jo fra reparasjonsverkstedet, og enda virka den ikke ett eneste sekund etter at jeg fikk den. Da håper jeg forbrukerrådet har noen gode råd til meg Anonymkode: 702fc...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Del Skrevet 13. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ja jeg tenkte litt på å kontakte forbrukerrådet for å forhøre meg litt der. Føler det er en litt spesiell situasjon, så vil jeg gjerne vite hva jeg driver med hvis jeg først setter i gang noe offisielt med oppheving eller reklamasjon. Men tenker som deg at jeg burde vel ha krav på et eller annet ettersom jeg har vært uten telefon så lenge, og jeg har fått to telefoner som ikke virker som de skal. Den andre fikk jeg jo fra reparasjonsverkstedet, og enda virka den ikke ett eneste sekund etter at jeg fikk den. Da håper jeg forbrukerrådet har noen gode råd til meg Anonymkode: 702fc...f0e Les på forbrukerrådet.no, og skriv brev IKKE gå inn i butikken og diskuter/krangle dersom du ønsker å heve kjøpet. Det ligger maler til brev hos forbrukerrådet. Butikken skal kunne forbrukerkjøpsloven, men prøver segmofte å komme unna den. Anonymkode: 5c352...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Del Skrevet 13. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Les på forbrukerrådet.no, og skriv brev IKKE gå inn i butikken og diskuter/krangle dersom du ønsker å heve kjøpet. Det ligger maler til brev hos forbrukerrådet. Butikken skal kunne forbrukerkjøpsloven, men prøver segmofte å komme unna den. Anonymkode: 5c352...163 Takk for råd igjen! Skal definitivt skrive brev, er egentlig veldig konfliktsky, så for meg er det best å ta det skriftlig uansett. Anonymkode: 702fc...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå