AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Hva er det med behovet for enkelte usminkede damer å kommentere andre sminkede kvinner på en negativ måte? Jeg har naturlig, veldig tykke og mørke øyenbryn( og vipper), men p.g.a sykdom ( og fordi jeg barberte dem vekk som yngre p.g.a mobbing) må ca.30% fylles ut med pudder o.l ellers ser det utrolig dumt ut ( "halvspiste bryn" får titt og ofte nedverdigende kommentarer( dvs.spydige, etterfulgt av latter)på hvor teit det er å "male opp brynene" dette kommer bestandig fra damer med nesten ikke eksisterende bryn/vipper som gjerne aldri sminker seg. De kan gjerne også kommentere at de VIL se meg uten sminke ( bruker bittelitt nøytral leppestift, tynt lag concealer under øye, maskara og som sagt pudder/pensel o.l til å fylle inn bryn de gangene jeg mister ekstra mye hår p.g.a sykdom). Flere ganger ( når jeg ikke mister mye hår) går jeg uten sminke, men de tror fortsatt at jeg har det på. Det er som om de ikke vil aksepterte at jeg faktisk ikke ser så altfor ulik med og uten sminke. Føler meg mobber også i voksen alder, men nekter å innordne meg etter deres mal på hvordan man skal sminke seg. Personlig kommentere jeg aldri at det jeg synes er "merkelig/oppsiktsvekkende"med dem er at de har så utrolig oppspiste tynne bryn, mye uten hud, blå ringer under øynene, nesten ikke øyenvipper osv. Men dette ser jeg absolutt ingen hensikt i å kommentere. Det er jo heller ikke slik ( de tror) at jeg regnet opp bryn for at de skal bli dobbelt så tykke. Jeg fyller inn brynene ved behov fordi jeg ikke vil ha like bryn som dem! Hvorfor i all verden har usminkede damer så utrolig mye i mot oss som velger å bruke litt tid på utseendet? Hvorfor kan jeg ikke få sminke meg som jeg vil? Når jeg var yngre fikk jeg beskjed om at det var helt meningsløst at jeg brukte sminke siden jeg jo hadde "full, mørk brynrad", ingen kviser, mørke ringer, mørke vipper osv...så da stoppet jeg opp. Jeg forstår at noen liker den naturlige stilen, men jeg var/er ikke komfortabel med det. De gangene jeg har dratt på byen uten sminke, pene klær eller stelt håret føler jeg meg "naken", skitten og ekkel. PS: jeg er ikke interessert i make up råd som f.eks "hvordan bruke pudder mer naturlig på brynene". Jeg er bare interessert i å få ut frustrasjon!!! Siden jeg ikke klarer å "ta igjen" når jeg får *stikk kommentarene. Dessuten skulle jeg gjerne visst om andre opplever det slik som meg? F.eks en gang på spontan overnatting ( hadde ikke med toalettsaker o.l)måtte jeg, vennine og guttevenn overnatte på samme rom. Vennine sa til meg at "nå, når vi skulle sove måtte jeg ta av meg sminken slik at jeg ikke skitnet til hodeputen". Selv hadde hun på seg maskara, concealer. Jeg marsjerte lydig på badet, men siden jeg hadde vannfast maskara og ingen oljebasert sminkefjerner tilgjengelig ble resultatet av kun 99% ble fjernet. Gnigget og gnugget og ble helt rød rundt øynene av smerte, men fikk ikke alt av. Concealer o.l gikk lett av. Foundation bruker jeg ikke, men det tror ofte andre damer siden jeg har rimelig jevn hud. Da jeg returnerte til rommet skrek hun " du har ikke tatt av deg sminke!". Vel gjett hvem som la seg på hodeputen med " full make up på?". Hun. Jaja...*sukk. Kan aldri huske at jeg i mine make up frie perioder skjeller ut de som bruker sminke. Ikke engang de som har tatovert dem på. Hva er det med damer som på død og liv må kommentere andres utseendet face to face? Eller for den slags skyld menn? Har jo hørt om menn som klager over merkelig underliv på kvinner. Ikke liker puppeformen deres. Klager på muffinsmagen osv. Når de selv gjerne har liten, skjev penis, mannepupper og ølvom. Forkastelig. Jeg begriper det ikke. Oppfordrer folk til å holde sine tanker for seg selv med mindre de har noe fint å si! Anonymkode: 98614...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Helt ærlig så har jeg aldri vært borte i en jente som kommenterer andre jenters sminke og utseende negativt. Det er stort sett menn som gjør det, og haugevis av gutter på internett som troller og gjør alt for å krenke kvinner fordi de ble avvist av sin første forelskelse og har lagt hat på kvinnekjønnet. Anonymkode: a9cab...94d 1
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 (endret) Slutt å bry seg om h a enkelte mener! De definerer inne ditt liv. Du gjør! Vær som du er. Ikke skyld på andre fordi du plages av noe. Deres meninger teller nada :-) Rettelse: de definerer IKKE ditt liv. Endret 12. august 2017 av NotNaomi
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Slutt å bry seg om h a enkelte mener! De definerer inne ditt liv. Du gjør! Vær som du er. Ikke skyld på andre fordi du plages av noe. Deres meninger teller nada :-) Dårlig unnskyldning for å kunne trolle videre. Anonymkode: 94902...c10
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dårlig unnskyldning for å kunne trolle videre. Anonymkode: 94902...c10 ?
Elaine Marley Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Er det noe å bry seg om da? Folk vil alltid ha en mening, men man kan ikke forvente at alle skal like hvordan du ser ut og noen klarer ikke å holde kjeft. Det er bare å fortsette og gjøre det du liker, men veldig negative folk som kritiserer deg ofte ville jeg ha kuttet ut. Hvorfor være venninne med slike folk?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 Det er en naturlig drift som er i kvinner fordi de konkurrerer med hverandre om å få de beste mennene. Derfor rakker de ned hverandre for å være den i flokken som vinner alfamannen. Anonymkode: f590f...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå