Gå til innhold

Hva er quesadilla?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Aldri hørt om det før.

Que betyr jo hva på spansk?

Endret av amativeReflection
Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Quesadilla er en meksikansk matrett som lages av tortilla fylt med ost , og ofte noe mer fyll, sammen med salsa.

Skrevet
28 minutter siden, amativeReflection skrev:

Aldri hørt om det før.

queso betyr ost.

Anonymkode: e71ed...5ee

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor googler du ikke det?

Anonymkode: c1365...a13

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

queso betyr ost.

Betyr dilla noe? prøvde å google, men fant ingenting. 

Anonymkode: b3e9d...efc

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor googler du ikke det?

Anonymkode: c1365...a13

Jeg prøvde men oppskriftene hadde alt for mye tekst og jeg skjønte ikke helt hva det er,.

Skrevet (endret)
47 minutter siden, amativeReflection skrev:

Aldri hørt om det før.

Que har mange betydninger alt ettersom, f.eks. som, at, enn, såvidt. Qué er hva.

Quesadilla er ostepai, ostekake.

Endret av Arabella
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Jeg prøvde men oppskriftene hadde alt for mye tekst og jeg skjønte ikke helt hva det er,.

Tortilla fyllt med ost (ofte tacokjøtt/kylling) salsa osv. Kan fylles med det du vi. Så stekes/ovnsbakes den. Ofte med rømme og guacamole ved siden av. 

que.jpg

Anonymkode: 0ab0c...2c6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tortilla fyllt med ost (ofte tacokjøtt/kylling) salsa osv. Kan fylles med det du vi. Så stekes/ovnsbakes den. Ofte med rømme og guacamole ved siden av. 

que.jpg

Hvordn får de den dobbel?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er det samme som en burrito/enchilada? Utrolig hvor mange ord texmex-folket har for de samme tingene. Kanskje tortilla er det samme som snø for eskimoene? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er det samme som en burrito/enchilada? Utrolig hvor mange ord texmex-folket har for de samme tingene. Kanskje tortilla er det samme som snø for eskimoene? 

Tortilla er lefsa de bruker. Blir som brød, ostesmørbrød, arme riddere og brødskive med leverpostei er ikke det samme, selv om alle har brød som base.

Skrevet
24 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvordn får de den dobbel?

De lager den dobbel.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burrito/enchilada rulles vel, mens quesadilla brettes eller legges to sammen og skjæres i snipper. Og så er det noe med mengden ost i forhold til alt det andre, det har også en del å si. Alt som trengs for å lage en quesadilla er egentlig tortillas og ost, alt annet er valgfritt. 

Anonymkode: a10b6...a16

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker quesadilla. Kjøpte det jernet her på europris for et par år siden. Perfekt for å bruke opp tacolompene som blir igjen etter fredagstacoen :)

20150509_161208.jpg

Skrevet
9 minutter siden, TMB skrev:

Jeg elsker quesadilla. Kjøpte det jernet her på europris for et par år siden. Perfekt for å bruke opp tacolompene som blir igjen etter fredagstacoen :)

20150509_161208.jpg

Link? :)

Anonymkode: b6cd0...230

Skrevet

Ser ut som at det har gått ut av sortimentet :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...