AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Jobber konstant mot rot, clutter og det uenigheter med andre familiemedlemmer om hvordan ting skal gå til angående rydding. Ingen er bedre enn noen andre, alle er like gale og i perioder er noen mer ryddig enn andre. I perioder er det bra, i perioder er det dårlig. Er man sliten av jobb i perioder gjenspeiler livet hvordan det ser ut på soverommet eller på kjøkkenet. Rot og rydding er også roten til dårlig kommunikasjon og krangling. Har ryddet unna en del ting og kvitter meg med klær og andre ting som jeg ikke trenger. Likevel kommer jeg meg ikke i mål. Glem Kon Mari - metoden, den suger. Jeg er ikke en hoarder/samler det er bare kaos kaos kaso. Er dritt lei det. Her i tråden kan rotehodene samles sammen med dere maniske organiseringsgalninger slik at vi kan dele tips og felles løsninger. Noen andre som har det slik? Anonymkode: bed8a...39f
ajarRun Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Naboene mine over meg når jeg studerte brukte masse amfetamin. Jeg tror de hadde det slik. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 Tror du noen eller alle andre alltid lever i en utstilling fra en møbelkatalog? Du må bare akseptere at rot er en del av livet i større eller mindre mengder. Så lenge du ikke hører til hos ekstreme samlere i større eller mindre grad, så er alt slik det skal være hjemme hos deg, når man er "normal". Anonymkode: 732fa...4a7 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Skap og esker! Jeg har esker med garn, vakumposer med klær, bager med bager, bokser med rot, og stapper alt inn i skap og under senga. Her er fullt, men jeg kan i det minste få det til å se ryddig ut 😂😂 Anonymkode: e9c40...9cf
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Ts her. Stakk like godt ut på Ikea og kjøpte to pakker med Hemnes sengeskuff. I tillegg kjøpte jeg trådskuffer og stativ som jeg kan sette inn i garderobe skapet. Har akkurat montert alt sammen og driver på med rydding og sortering av ting og klær jeg ikke bruker. Ser ut til at min bedre halvdel også ble bitt av basillen for nå skal hun også rydde på "sin del" av soverommet... Anonymkode: bed8a...39f 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skap og esker! Jeg har esker med garn, vakumposer med klær, bager med bager, bokser med rot, og stapper alt inn i skap og under senga. Her er fullt, men jeg kan i det minste få det til å se ryddig ut 😂😂 Anonymkode: e9c40...9cf Men lurer du ikke deg selv da? Har du virkelig bruk for alt det "doomet" da? Jeg prøver å leve med kun det jeg trenger eller har tenkt på at har en verdi for meg. Lurer på, har du for mye eller bruker du alt en gang i blant? Ts. Anonymkode: bed8a...39f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 Første bud: Kvitt deg med alt du har dobbelt av, som du bare trenger en av. Eks: Kjøkkensaks. Man trenger 1 saks, har gjerne 4. Skiftemaskiner, råkost, linjaler. listen er endeløs. Andre bud: Kjøp makulator eller hiv papirer i ovnen. Jeg hadde gamle regninger og allskens papirer med navn på helt fra 2001. Det tok opp flere esker på boden. Etter jeg makulerte alt ble jeg kvitt masse esker. Tredje bud: Lær å si nei til arv og tullepresanger. Søsteren min er like glad i impulskjøp som meg. Kanskje mer. Har ikke tall på hvor mange sekker med klær hun har gitt meg fordi det ikke har passet. Jeg elsker søsteren min, hun er snill. Men tilslutt må man bare si nei. Klærne som ikke passer henne, passer sjelden meg og da er det bedre at hun selger på finn og tjener noe kroner. Det finnes tusen gode tips, det er bare til å sette i gang. Anonymkode: d9853...41f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første bud: Kvitt deg med alt du har dobbelt av, som du bare trenger en av. Eks: Kjøkkensaks. Man trenger 1 saks, har gjerne 4. Skiftemaskiner, råkost, linjaler. listen er endeløs. Andre bud: Kjøp makulator eller hiv papirer i ovnen. Jeg hadde gamle regninger og allskens papirer med navn på helt fra 2001. Det tok opp flere esker på boden. Etter jeg makulerte alt ble jeg kvitt masse esker. Tredje bud: Lær å si nei til arv og tullepresanger. Søsteren min er like glad i impulskjøp som meg. Kanskje mer. Har ikke tall på hvor mange sekker med klær hun har gitt meg fordi det ikke har passet. Jeg elsker søsteren min, hun er snill. Men tilslutt må man bare si nei. Klærne som ikke passer henne, passer sjelden meg og da er det bedre at hun selger på finn og tjener noe kroner. Det finnes tusen gode tips, det er bare til å sette i gang. Anonymkode: d9853...41f Moro med autocorrect .. Jeg regner med skiftemaskiner = stiftemaskiner, men hva skulle råkost vært? Anonymkode: 217bc...984 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Moro med autocorrect .. Jeg regner med skiftemaskiner = stiftemaskiner, men hva skulle råkost vært? Anonymkode: 217bc...984 hahaha..sminkekost, faktisk. autocorrect er helt utrolig... Anonymkode: d9853...41f 1
Gjest Coolaid Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: hahaha..sminkekost, faktisk. autocorrect er helt utrolig... Anonymkode: d9853...41f Trodde det var sånt rivjern til ost og gulerøtter og sånt
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #11 Skrevet 13. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men lurer du ikke deg selv da? Har du virkelig bruk for alt det "doomet" da? Jeg prøver å leve med kun det jeg trenger eller har tenkt på at har en verdi for meg. Lurer på, har du for mye eller bruker du alt en gang i blant? Ts. Anonymkode: bed8a...39f Mja, jeg bor i en bitteliten toroms med en seksåring. Legg til fantastisk dårlig planløsning, og katastrofen er et faktum 😂 Det jeg har uten å bruke, er i all hovedsak arvekrystall fra besteforeldrene mine, og det er det altså ikke aktuelt å kaste. Anonymkode: e9c40...9cf
Kwami Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 Vi lever også i et tilsvarende kaos. Målet mitt er å rydde/kaste meg ned til det nivået hvor alle skap og skuffer har ledig plass. Hovedproblemet vårt set ut til å være det en over her skriver: Vi har ti hårbørster, tusen penner/blyanter/markeringstusjer, en million hårstrikker osv. Prøver å kaste og kvitte oss med ting, men samtidig synes jeg det er vanskelig å kaste fullt brukbare ting. Kan jo ikke selge eller gi bort disse tingene, (hvem vil ha masse sakser, stiftemaskiner, klesruller, kleshengere, fyrstikkesker osv,) men det føles så ille å kaste det i søpla også! Hva tenker dere om sånne ting? Drømmen er å ha én saks i skuffen. Alle vet at saksa hører hjemme der, og der legges den etter hver bruk. Er det i det heletatt oppnåelig? 1
Pikeliten Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, Kwami skrev: Vi lever også i et tilsvarende kaos. Målet mitt er å rydde/kaste meg ned til det nivået hvor alle skap og skuffer har ledig plass. Hovedproblemet vårt set ut til å være det en over her skriver: Vi har ti hårbørster, tusen penner/blyanter/markeringstusjer, en million hårstrikker osv. Prøver å kaste og kvitte oss med ting, men samtidig synes jeg det er vanskelig å kaste fullt brukbare ting. Kan jo ikke selge eller gi bort disse tingene, (hvem vil ha masse sakser, stiftemaskiner, klesruller, kleshengere, fyrstikkesker osv,) men det føles så ille å kaste det i søpla også! Hva tenker dere om sånne ting? Drømmen er å ha én saks i skuffen. Alle vet at saksa hører hjemme der, og der legges den etter hver bruk. Er det i det heletatt oppnåelig? Gi det til loppis Da jeg vokste opp så hadde vi én saks og den saksa hadde fast plass i en skuff, gikk veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå