Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Arbeidsgiver ønsker at jeg skal dokumentere min ansinitet. Hvilke dokumenter må sendes inn? Og hvilke lover og regler gjelder rundt dette? 
Holder det at jeg dokumenterer ved å bruke de tidligere selvangivelsene mine? 

Jeg er i starten av 20-årene, de tidligere jobbene jeg har hatt har typisk vært for en bedrift i 4 sommere (ca. 2 mnd per år) og helgejobb ved et serveringssted, om dette er av relevans. 

Anonymkode: eab2e...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvangivelsene dine deler du ikke med arbeidsgiver.

Arbeidsattester er "verdipapirer' du har bruk for resten av livet og bør skaffe deg i alle arbeidsforhold. De viser ansinitet.

Anonymkode: de849...703

  • Liker 1
Gjest Magnifiq
Skrevet

Du må ha papirer fra tidligere arbeidsgivere, som viser hvor du har jobbet og hvor stor stilling/antall timer.

Hos oss heter det tjenestebevis.

Skrevet

Du gir arbeidsgiver kopi av attestene dine. Ingen attester = ingen målbar ansiennitet.

Anonymkode: 63a1d...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...