AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Jeg har en kamerat som jeg har veldig god kjemi med. Nå føles det imidlertid ikke så mye som et vennskap lenger, for det er lenge siden han selv har tatt kontakt. Det har vært jeg som har tatt kontakt, og da svarer han, men ikke noe mer. Jeg tenker at det kan skyldes at vi hadde litt turbulens i vennskapet for en tid tilbake, da det ble litt flørting og klining mellom oss (som han ledet an til). Nå er det slik at vi ikke kan bli kjærester, av ulike årsaker. Men jeg ble nok litt følelsesmessig involvert av denne kontakten, selv om jeg jo visste at det ikke skulle bli noe mer. Vi ble enige om at vi bare skulle holde det på et vennskapelig plan, som tidligere, deretter. Men etterpå har han holdt avstand. Jeg har tatt meg nær av dette, og lurt på om han kan være litt drittsekk. Men i det siste har jeg tenkt at det kanskje er fordi han er redd for at jeg kan være forelsket i han og da eventuelt ikke vil gi næring til det. Jeg vet ikke om det er slik han tenker. Vi bor på forskjellige steder i landet, så det er jo ikke så ofte det er mulig å møtes og snakkes. Men jeg har fortalt han at jeg er skuffet over at han ikke har tatt kontakt når han f.eks. er innom stedet jeg bor, så det vet han. Han har tenkt seg hit i løpet av sensommeren/høsten, og tar da kanskje kontakt med meg hvis det passer, skrev han sist. Jeg har kjent meg litt ambivalent til om jeg skal treffe han om han tar kontakt. På den ene siden har jeg veldig lyst, med tanke på hvor god kontakt og kjemi vi har hatt, men på den andre siden føler jeg meg såret over at han ikke har tatt kontakt på så lenge, og lurer på om han kanskje er litt innbilsk drittsekk, som tenker "stakkars, hun er sikkert forelsket i meg, og det blir slitsomt, så hun får jeg unngå i det lengste". Jeg har ikke så god selvtillit eller selvbilde. Så etter denne flørten vi hadde, hvor han jo behandlet meg ganske likegyldig etterpå, så ble jeg både såret og veldig usikker på meg selv, og følte det måtte være noe galt med meg. Jeg skrev melding til han etterpå og fortalte om denne usikkerheten, men bad han så om å glemme det jeg hadde skrevet. Angrer veldig på at jeg skrev til han og utleverte meg slik, og kanskje fremstod jeg som forelsket i han da, selv om jeg egentlig ikke var/er det. Jeg tenker nå etterpå at jeg nok har vist meg svak og kanskje litt klamrende den gangen. Senere så har jeg sendt han nøytrale og hyggelige meldinger (med flere måneders mellomrom), med vennskapelig innhold. Men jeg føler kanskje jeg har vært altfor oppsøkende overfor han, med tanke på at han ikke har vist noen interesse for vennskapet. Så jeg tenker at kontakten er veldig ubalansert. Kjenner at jeg fremstår som en needy person. Og jeg skjemmes sånn over det. Skulle så gjerne hatt den balansen tilbake i vennskapet som jeg følte var tidligere. Og vet ikke helt hvordan det skal kunne bli slik igjen. Vet ikke om han fortjener mitt vennskap. Eller om han er interessert i mitt vennskap. Vet ikke om jeg bør ha stolthet og holde avstand. Nå er det slik at jeg alltid kommer til å støte på han i noen sammenhenger, da vi har felles venner og slektninger og opprinnelsessted, så det vil alltid være et slags bånd der. Og det er ikke aktuelt å kutte kontakten helt. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han nå og for fremtiden. Synes vi hadde så god kontakt, og jeg har ikke mange gode venner. Vil ikke miste vennskapet. Men som sagt vet jeg ikke om han kanskje egentlig er litt drittsekk, om jeg har hatt rosa briller på. Hva tror du? Anonymkode: 6bb76...7ef
Svigermor Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Jeg tror egentlig ikke at han er interessert verken i vennskap eller noe annet ut i fra det du skiver. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 1 minutt siden, Svigermor skrev: Jeg tror egentlig ikke at han er interessert verken i vennskap eller noe annet ut i fra det du skiver. Okay, så det er så tydelig. Ja, jeg skammer meg jo veldig da. Men det er kanskje riktig. Anonymkode: 6bb76...7ef
Svigermor Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okay, så det er så tydelig. Ja, jeg skammer meg jo veldig da. Men det er kanskje riktig. Anonymkode: 6bb76...7ef Det er ikke noe å skamme seg over, folk gjør sånt hele tiden. Sett en strek over det og gå videre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 Jeg synes ikke du har noe å skjemme deg over i det hele tatt. Slik er det med kjærlighet; man utleverer seg og risikerer hjertet. Ta det som erfaring, og gå videre. Du har ikke noe å skamme deg for. ☺ Anonymkode: 20073...b98 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 For en uvanlig sympatisk svigermor! Anonymkode: 20073...b98 2
Svigermor Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For en uvanlig sympatisk svigermor! Anonymkode: 20073...b98 Jeg vet. Jeg ble Årets svigermor i fjor. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #8 Skrevet 12. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke du har noe å skjemme deg over i det hele tatt. Slik er det med kjærlighet; man utleverer seg og risikerer hjertet. Ta det som erfaring, og gå videre. Du har ikke noe å skamme deg for. ☺ Anonymkode: 20073...b98 Noe som jeg ikke skrev, er at han var den som overøste meg med oppmerksomhet, fortalte at han hadde vært forelsket i meg da vi var yngre (da jeg ikke hadde noen interesse for han). Og etter all denne oppmerksomheten han viste meg da, så synes jeg det er så sårende at han er revnende likegyldig til meg etterpå. Føler det hele veldig nedverdigende, akkurat nå når jeg tenker på det. Anonymkode: 6bb76...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #9 Skrevet 12. august 2017 Jeg har prøvd å finne en mann etterpå, gått på noen dater, men har ikke funnet noen det har klaffet med. Synes det er så vanskelig å finne noen man liker! Jeg skulle jo gjerne datet en og blitt forelsket. Da hadde jeg vel ikke brydd meg så mye om at denne kameraten har sviktet meg. Anonymkode: 6bb76...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #10 Skrevet 12. august 2017 Men vet fortsatt ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han, om jeg skal si ja hvis han forelår å treffes osv. Jeg vet jo ikke hvordan han ser på meg lenger. Før likte han meg, det vet jeg for sikkert, men jeg aner ikke hvordan han ser på meg nå. Kanskje har han oppført seg dårlig overfor meg, uten at jeg klarer å se det tydelig, og at jeg da burde ha stolthet til å fremstå likegyldig til kontakt med han? Å, så vanskelig dette. Anonymkode: 6bb76...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #11 Skrevet 12. august 2017 Kanskje han har mistet respekt for meg fordi jeg hadde så liten stolthet og kontaktet han når fremstod så likegyldig? Jeg er redd for at han kan ha lite respekt for meg, men vet ikke om det stemmer. Hvordan kan man vite det? Anonymkode: 6bb76...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #12 Skrevet 12. august 2017 Dere har klina og du ble følelsesmessig involvert. Da er dere ikke venner. Han ville ikke det og dere ble enige om at det var dumt å holde på sånn og at dere skulle være bare venner. Det går ikke å være venner etter så kort tid når den ene har vært følelsesmessig involvert i den andre. Da trenger man å være fra hverandre. Lenge. Han sier han kanskje tar kontakt om han kommer til byen din, sannsynligvis tar han ikke kontakt fordi han er redd for å sende deg feil signaler, men om han skulle greie å tenke at greit hun er jo cool så vi kan prøve å møtes som venner å se om det blir sånn som før vi rota, så burde du absolutt ikke nekte å møte han fordi han ikke har tatt kontakt før. Da er det jo bare enda mer tydelig for han at du fortsatt HAR følelser for han. Tar han kontakt så møt han og si i en tilfeldig bisetning at du tar den klineperioden med en klype salt nå og at du syntes han er en kul KOMPIS og kommer aldri til å røre han igjen. Så går du videre til et annet tema, hvordan går det, håper du snart finner en bra jente å være sammen med, har du hørt den nye cden til osv. Men ts spør deg selv, har du fortsatt litt følelser for han og håp om at det kan bli dere? Hadde du blitt lei deg eller sjalu om han møtte deg sammen med en kjæreste han hadde fått? For det er ikke fair å fremstille seg som venn mot noen man egentlig hadde håpet på noe mer med, da skal man holde seg unna vedkommende for det er jo bare ubehagelig for begge, og på meg siden du skriver at du er såra for at han ikke har tatt kontakt i det siste så virker det som at du fortsatt ser på han som potensielt noe mer enn venn.. Anonymkode: f9426...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #13 Skrevet 12. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har klina og du ble følelsesmessig involvert. Da er dere ikke venner. Han ville ikke det og dere ble enige om at det var dumt å holde på sånn og at dere skulle være bare venner. Det går ikke å være venner etter så kort tid når den ene har vært følelsesmessig involvert i den andre. Da trenger man å være fra hverandre. Lenge. Han sier han kanskje tar kontakt om han kommer til byen din, sannsynligvis tar han ikke kontakt fordi han er redd for å sende deg feil signaler, men om han skulle greie å tenke at greit hun er jo cool så vi kan prøve å møtes som venner å se om det blir sånn som før vi rota, så burde du absolutt ikke nekte å møte han fordi han ikke har tatt kontakt før. Da er det jo bare enda mer tydelig for han at du fortsatt HAR følelser for han. Tar han kontakt så møt han og si i en tilfeldig bisetning at du tar den klineperioden med en klype salt nå og at du syntes han er en kul KOMPIS og kommer aldri til å røre han igjen. Så går du videre til et annet tema, hvordan går det, håper du snart finner en bra jente å være sammen med, har du hørt den nye cden til osv. Men ts spør deg selv, har du fortsatt litt følelser for han og håp om at det kan bli dere? Hadde du blitt lei deg eller sjalu om han møtte deg sammen med en kjæreste han hadde fått? For det er ikke fair å fremstille seg som venn mot noen man egentlig hadde håpet på noe mer med, da skal man holde seg unna vedkommende for det er jo bare ubehagelig for begge, og på meg siden du skriver at du er såra for at han ikke har tatt kontakt i det siste så virker det som at du fortsatt ser på han som potensielt noe mer enn venn.. Anonymkode: f9426...4fc Skjønner det du skriver. Men jeg vil presisere at det var han som var veldig på og ville kline, og det var ikke jeg som tok inititativ til dette. Han var veldig pågående, og jeg holdt jo tilbake en del først, selv om jeg var tiltrukket. Så etterpå kjennes det litt "urettferdig" at jeg skal behandles som en person som skal unngås omtrent. Synes det er ydmykende. Du skriver at det virker som jeg nå ser på han som noe mer enn en venn, siden jeg er såret. Der er jeg ikke enig, for jeg er jo såret på grunn av at vennskapet tilsynelatende ikke betød så mye for han. Klart man kan bli såret over det. Og jeg klarer fint å være venn med han selv om jeg har vært tiltrukket av han. Lurer mer på om han kanskje ikke er verdig vennskapet, at jeg kanskje har hatt for høye tanker om han som person. Anonymkode: 6bb76...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #14 Skrevet 12. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner det du skriver. Men jeg vil presisere at det var han som var veldig på og ville kline, og det var ikke jeg som tok inititativ til dette. Han var veldig pågående, og jeg holdt jo tilbake en del først, selv om jeg var tiltrukket. Så etterpå kjennes det litt "urettferdig" at jeg skal behandles som en person som skal unngås omtrent. Synes det er ydmykende. Du skriver at det virker som jeg nå ser på han som noe mer enn en venn, siden jeg er såret. Der er jeg ikke enig, for jeg er jo såret på grunn av at vennskapet tilsynelatende ikke betød så mye for han. Klart man kan bli såret over det. Og jeg klarer fint å være venn med han selv om jeg har vært tiltrukket av han. Lurer mer på om han kanskje ikke er verdig vennskapet, at jeg kanskje har hatt for høye tanker om han som person. Anonymkode: 6bb76...7ef Du har nok helt rett. Vennskapet betydde ikke mye for han. Han hang med deg for å flørte og kanskje få klina og komme i buksene på deg, utnytte deg med andre ord, og trakk seg vekk når det viste seg å gi konsekvenser i form av at du fikk følelser og det ble mer ansvar enn han forventa. De fleste gutter er "venn" med jenter de syntes er søte fordi de håper å få napp og fordi det gir dem status blandt de andre guttene. Sjeldent man ser noen gutter med en stygg venninde/en de ikke vil utnytte om de får mulighet, med mindre de har kjent hverandre i årevis og vært barndoms/familievenner. Så ja, du har kanskje tenkt for godt om han i dette "vennskapet"... Lær til neste gang Og ja gutter bør helt klart også lære seg å bruke andre strategier og endre kvinnesynet sitt om at alle med langt hår og fitte er noen de bare kan forsyne seg av på deres egne premisser og at kvinner liksom ikke kan være venner men alltid må være noe seksuelt..! Anonymkode: f9426...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #15 Skrevet 12. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok helt rett. Vennskapet betydde ikke mye for han. Han hang med deg for å flørte og kanskje få klina og komme i buksene på deg, utnytte deg med andre ord, og trakk seg vekk når det viste seg å gi konsekvenser i form av at du fikk følelser og det ble mer ansvar enn han forventa. De fleste gutter er "venn" med jenter de syntes er søte fordi de håper å få napp og fordi det gir dem status blandt de andre guttene. Sjeldent man ser noen gutter med en stygg venninde/en de ikke vil utnytte om de får mulighet, med mindre de har kjent hverandre i årevis og vært barndoms/familievenner. Så ja, du har kanskje tenkt for godt om han i dette "vennskapet"... Lær til neste gang Og ja gutter bør helt klart også lære seg å bruke andre strategier og endre kvinnesynet sitt om at alle med langt hår og fitte er noen de bare kan forsyne seg av på deres egne premisser og at kvinner liksom ikke kan være venner men alltid må være noe seksuelt..! Anonymkode: f9426...4fc Du uttaler deg kanskje litt bombastisk, men jeg er jo redd det kan være noe i det du skriver. Han har jo bilde av han og meg sammen på fb-profilen, til tross for at vi ikke treffes lenger. "Skrytebilde"? Får virkelig ikke håpe det. Anonymkode: 6bb76...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #16 Skrevet 12. august 2017 Begynner å lure på om jeg har vært veldig naiv. Kanskje han ler av meg, for alt jeg vet. Anonymkode: 6bb76...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #17 Skrevet 12. august 2017 Jeg kjenner meg igjen i historien din, TS. Jeg har også en venn som har trukket seg unna meg på lignende vis. Vi har aldri klint eller åpent fortalt hverandre om følelser, men jeg har lenge hatt følelser, og jeg er nesten sikker på at han også har eller har hatt det for meg. Av diverse grunner kan det ikke bli oss to. I alle fall ikke på en lang stund. Og samtidig som jeg er såret over at han trekker seg unna, så lurer jeg på om det er derfor. Altså at han er interessert i mer enn vennskap, men ikke gidder bare vennskap. Kan det være slik med dere også? At han trekker seg unna fordi det er HAN som har følelser? Er det helt sikkert at det aldri kan bli dere? Anonymkode: 537b7...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #18 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg igjen i historien din, TS. Jeg har også en venn som har trukket seg unna meg på lignende vis. Vi har aldri klint eller åpent fortalt hverandre om følelser, men jeg har lenge hatt følelser, og jeg er nesten sikker på at han også har eller har hatt det for meg. Av diverse grunner kan det ikke bli oss to. I alle fall ikke på en lang stund. Og samtidig som jeg er såret over at han trekker seg unna, så lurer jeg på om det er derfor. Altså at han er interessert i mer enn vennskap, men ikke gidder bare vennskap. Kan det være slik med dere også? At han trekker seg unna fordi det er HAN som har følelser? Er det helt sikkert at det aldri kan bli dere? Anonymkode: 537b7...f9a Jeg har jo vurdert den muligheten også, men jeg tror ikke han har noen romantiske følelser. For han har jo flørtet med andre damer foran meg. Tror ikke han ville gjort det om han følte noe for meg. Men jeg tror nok vi begge kjenner en nærhet for hverandre, det er lett for oss å ta hverandre i hendene, klemme hverandre. Jeg tror vi kjenner oss beroliget i hverandres nærvær, på en måte. Nei, det kan ikke bli oss, av grunner jeg ikke kan røpe her. Anonymkode: 6bb76...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #19 Skrevet 12. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynner å lure på om jeg har vært veldig naiv. Kanskje han ler av meg, for alt jeg vet. Anonymkode: 6bb76...7ef Ikke umlig. Veldig typisk gutter det.... "Åh nei ikke hun igjen" "Faen hun er så klengete, hun er sååå keen da haha" ..... Anonymkode: f9426...4fc
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #20 Skrevet 12. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke umlig. Veldig typisk gutter det.... "Åh nei ikke hun igjen" "Faen hun er så klengete, hun er sååå keen da haha" ..... Anonymkode: f9426...4fc Ja, tenk om det er slik. Da får man jo bare lyst til å grave seg langt langt ned. Anonymkode: 6bb76...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå