AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Elsker neglelakk i ulike farger. Bruker lakk, ikke gellakk og alltid topcoat. Men jeg får det aldri helt glatt. I går var den helt glatt og fin og det ble ikke merker når jeg var borti da jeg la meg. Men i morges var den full av småhakk likevel. Skjønner at den nok ikke var helt tørr selv om jeg trodde det. Hvor lang tørketid/herdetid må jeg egentlig beregne? Noen andre gode tips? bruker essie og en annen type lakk som kosta tett under 200. Husker ikke navnet, deborah ett eller annet muligens. Anonymkode: 8081c...857
Barcelonaandme Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Essie har kanskje fine farger, men hoi, så dårlig kvalitet! Prøv ut noen andre merker og se om de er bedre. Min favoritt er Isadora sine neglelakker, de er en drøm å legge på, og holder lenge.
bippo Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 Du bør prøve seche vite top coat selges på HM. Mine negler holder seg alltid fine i 7+ dager med den. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 7 minutter siden, Barcelonaandme skrev: Essie har kanskje fine farger, men hoi, så dårlig kvalitet! Prøv ut noen andre merker og se om de er bedre. Min favoritt er Isadora sine neglelakker, de er en drøm å legge på, og holder lenge. Bruker ikke bare essie. Men mest det og en annen dyr en som jeg ikke husker navnet på. Og innimellom mange forskjellige andre. Problemet er enten at det tar uhyre lang tId å herde, eller at jeg er utålmodig. Anonymkode: 8081c...857
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 6 minutter siden, bippo skrev: Du bør prøve seche vite top coat selges på HM. Mine negler holder seg alltid fine i 7+ dager med den. Det er ikke hvor lenge de varer som er problemet. De holder seg gjerne fine ei uke om jeg ikke holder på med noe som sliter på lakken. problemet er at det blir hakk og merker oppå neglen med en gang. Anonymkode: 8081c...857
bippo Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke hvor lenge de varer som er problemet. De holder seg gjerne fine ei uke om jeg ikke holder på med noe som sliter på lakken. problemet er at det blir hakk og merker oppå neglen med en gang. Anonymkode: 8081c...857 Da bruker du en dårlig top coat. Men du kan jo kanskje prøve to lag med top coat, kanskje det blir penere da.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 Har du prøvd Lancome sine neglelakker? Jeg bruker en del neglelakk og har lagt merke til at det er stor forskjell på ulike merker. Får også hakk i lakken omtrent med en gang av Essie sine lakker, men etter å ha testet mange ulike merker har jeg funnet ut at Lancome er det beste merket for min del. Lakkene deres holder seg fin lenge - uten hakk. Anonymkode: 63bfe...c2f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #8 Skrevet 12. august 2017 9 minutter siden, Barcelonaandme skrev: Essie har kanskje fine farger, men hoi, så dårlig kvalitet! Prøv ut noen andre merker og se om de er bedre. Min favoritt er Isadora sine neglelakker, de er en drøm å legge på, og holder lenge. Dette er nok ganske individuelt, for jeg har nettopp kastet alle Isadora-lakkene mine fordi de rett og slett ikke holder mål. Det er godt mulig de sitter lenge, men på meg tørker de rett og slett ikke. Sist tok jeg 2 strøk og ventet i over en time før jeg brukte hendene, og fortsatt ble det stygge merker i lakken. Har aldri det problemet med OPI eller Essie, så for meg er de favoritter! Anonymkode: 94e23...f51 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #9 Skrevet 12. august 2017 Min favoritt er disse : Kjøpes på apotek😊👍 Anonymkode: 88650...77c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #10 Skrevet 12. august 2017 Seche Vite som ble nevnt tidligere bidrar ikke bare til at lakken varer lengre, men har som hovedfunksjon at lakken tørker raskt. Det vil mest sannsynlig hjelpe deg. Det finnes mange varianter av hurtigtørkende top coats. Anonymkode: 8488d...07a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #11 Skrevet 12. august 2017 Tenker tørketiden er hovedproblemet ditt. Du kjøper deg en flaske neglelakktørker. Her er en fra OPI Anonymkode: a9a03...2d3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #12 Skrevet 12. august 2017 Du er for utålmodig. Hurtigtørkende top coat ble lagt for mennesker som deg. Hhusk at om du bruker flere lag med lakk så må hvert lag tørke ordentlig før det neste. Anonymkode: da8aa...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #13 Skrevet 12. august 2017 Jeg er avhengig av neglelakk, og du ser meg sjelden uten. Og er det en ting jeg har lært oppigjennom er det at 3 strøk med lakk bør ALDRI påføres samme dag! Her lakker jeg 1. strøk på kvelden ca et pr timer før leggetid. Tar neste strøk etter dusj og påkledning om morgenen. Toppcoat legger jeg deretter kveld. Lakken varer i uker! Og lakken får tørket godt mellom hvert strøk. De gangene jeg har hatt dårlig tid- og lakket to strøk samme dag, får jeg alltid skrukker/ hakk i lakken. Anonymkode: 52b55...4a1 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #14 Skrevet 12. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er avhengig av neglelakk, og du ser meg sjelden uten. Og er det en ting jeg har lært oppigjennom er det at 3 strøk med lakk bør ALDRI påføres samme dag! Her lakker jeg 1. strøk på kvelden ca et pr timer før leggetid. Tar neste strøk etter dusj og påkledning om morgenen. Toppcoat legger jeg deretter kveld. Lakken varer i uker! Og lakken får tørket godt mellom hvert strøk. De gangene jeg har hatt dårlig tid- og lakket to strøk samme dag, får jeg alltid skrukker/ hakk i lakken. Anonymkode: 52b55...4a1 3 strøk går helt fint iløpet av en time her. Har aldri fått skrukker eller hakk. Bruker tynne lag da. OPI tørker rimelig fort. Anonymkode: da8aa...4cf
Måbarefåsiat... Skrevet 12. august 2017 #15 Skrevet 12. august 2017 Bruker Essie og Salon. Begge tørker fort og jeg synes de holder lenge. Essie holder gjerne en ukes tid. Mulig jeg slenger på et ekstra lag etter noen dager, men...
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #16 Skrevet 12. august 2017 Bruk en hårføner da, om du er så utålmodig! Jeg legger alltid et strøk med underlakk, lar den tørke, så tar jeg på et strøk neglelakk, lar tørke, så tar jeg på topcoat og lar det tørke, bruker en hårføner til slutt. Aldri hatt skrukkete lakk men fin glans. Anonymkode: 88650...77c
Viernes Skrevet 12. august 2017 #18 Skrevet 12. august 2017 La neglene tørke en liten stund, så putter du fingrene i en bolle med kaldt vann og lar de være der en stund. Det skal hjelpe på tørketiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå