AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Er det slik at dersom man har tidligere ruset seg og fått barn senere, har stabilt liv i stabilt forhold så tar bv barnet ditt likevel? Enkelte får ikke engang sjanse til å vise at de er gode mødre. De er veldig glad i barna sine, de griner seg i søvn av å ikke kunne amme rett etter fødselen fordi ungen ble tatt i fra dem. Osv. De har det ikke bra og føler seg forhåndsdømt pga fortid. Jeg har ikke ruset meg, men var deprimert før. Betyr det at de tar barnet mitt i fra meg på fødestuen? Anonymkode: 0d72f...9e1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 Du kan ringe til barnevernet i din kommune og høre med de? Vær ærlig og fortell hva du har gjort i fortiden, at du er frisk nå og prøv å forsikre den du snakker med at du ikke bruker narkotika lengre. Anonymkode: b99d5...0ea
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ringe til barnevernet i din kommune og høre med de? Vær ærlig og fortell hva du har gjort i fortiden, at du er frisk nå og prøv å forsikre den du snakker med at du ikke bruker narkotika lengre. Anonymkode: b99d5...0ea Leste du ikke innlegget mitt? Jeg har aldri brukt narkotika. Jeg var deprimert Anonymkode: 0d72f...9e1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du ikke innlegget mitt? Jeg har aldri brukt narkotika. Jeg var deprimert Anonymkode: 0d72f...9e1 Tolket "rus" som sprøyter og kreftmedisiner. Da misforsto jeg, beklager. Anonymkode: b99d5...0ea
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du ikke innlegget mitt? Jeg har aldri brukt narkotika. Jeg var deprimert Anonymkode: 0d72f...9e1 Barnevernet har ikke oversikt over alle som har hatt rusproblemer eller som er/har vært psykisk syke, så det er ikke sannsynlig at de i det hele tatt vet at du eksisterer. Dersom det blir sendt en bekymringsmelding på bakgrunn av din tidligere depresjon, så vil barnevernet undersøke, men det er fortsatt svært lite sannsynlig at de vil frata deg omsorgen på fødestuen. Psykiske problemer eller en fortid med rus gjør deg ikke automatisk uegnet som omsorgsperson. Foreldre som tidligere har blitt fratatt barn fordi de av ulike grunner har vært uegnet og de som ruser seg under svangerskapet, er som oftest de som blir fratatt barnet umiddelbart etter fødsel, og det er generelt sett svært sjelden med slike omsorgsovertakelser. Lykke til TS, dette går nok fint! Anonymkode: dfe96...7a3 6
Biloba Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 Ca hver tredje person får en depresjon i løpet av livet, mener jeg å ha lest. Det er i hvertfall svært vanlig, også hos unge kvinner. Man mister ikke barna pga det. Mødre som har aktiv depresjon kan ha vanskelig for å gi barna nok omsorg. Helsestasjonen er derfor oppmerksom på dette for å kunne komme til med hjelp. Venninnen min fikk fødselsdepresjon, og helsestasjonen ordnet psykolog med en gang. Vanlig ventetid på psykolog er mange måneder. Barnevernet var aldri aktuelt, men hun hadde jo en mann og familie som stilte opp og både barnevern og helsestasjon vet at depresjon blir man frisk av. 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #8 Skrevet 12. august 2017 Ok, jeg forsvarer ikke rus på noen måter, men hvorfor tar de ungene fra dem som ruset seg før? Altså trøblete fortid. Jeg har "bare" vært deprimert og står fremdeles på medisiner mot det, altså holder det i sjakk. Helsestasjon er informert så regner med at de hadde sagt i fra hvis de var bekymret. Men rus er vel annerledes. Men likevel, man klarer å komme tilbake til livet dersom man går inn for det. Men forstår det slik at dersom man ruste seg før man fikk barn så er man dømt til å miste dem. Altså, det angår ikke meg på noen måter, men har lest en plass at depresjon hos fremtidige mødre er like gale som rus, derfor laget jeg tråd som heter rus, barn og bv. Burde vel skrevet depresjon, barn og bv. ts Anonymkode: 0d72f...9e1
slagelse Skrevet 12. august 2017 #9 Skrevet 12. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at dersom man har tidligere ruset seg og fått barn senere, har stabilt liv i stabilt forhold så tar bv barnet ditt likevel? Enkelte får ikke engang sjanse til å vise at de er gode mødre. De er veldig glad i barna sine, de griner seg i søvn av å ikke kunne amme rett etter fødselen fordi ungen ble tatt i fra dem. Osv. De har det ikke bra og føler seg forhåndsdømt pga fortid. Jeg har ikke ruset meg, men var deprimert før. Betyr det at de tar barnet mitt i fra meg på fødestuen? Anonymkode: 0d72f...9e1 Her er det ikke bare ja eller nei svar. Det spørs litt på hvilke saksbehandlere du får og om det kommer inn bekymringsmelding. Barnevernet kan fort finne på å bruke fortid mot foreldre selv om de er skikket nå. Det er ikke bare foreldre som lider. Det er også barna som ikke får sjansen til å bli hørt selv om de har lovfestet rett til å bli hørt. Bare fordi at Barnevernet bruker fortiden mot foreldre for å ta barna.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #10 Skrevet 12. august 2017 Slutt nå. Bare slutt. Finn dere et annet nettsted. Anonymkode: 75b39...f6f 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #11 Skrevet 12. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at dersom man har tidligere ruset seg og fått barn senere, har stabilt liv i stabilt forhold så tar bv barnet ditt likevel? Enkelte får ikke engang sjanse til å vise at de er gode mødre. De er veldig glad i barna sine, de griner seg i søvn av å ikke kunne amme rett etter fødselen fordi ungen ble tatt i fra dem. Osv. De har det ikke bra og føler seg forhåndsdømt pga fortid. Jeg har ikke ruset meg, men var deprimert før. Betyr det at de tar barnet mitt i fra meg på fødestuen? Anonymkode: 0d72f...9e1 Du må ikke tro på alt du hører. Det skal mye til før barn fjernes. Anonymkode: d36b4...5db 2
slagelse Skrevet 12. august 2017 #13 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke tro på alt du hører. Det skal mye til før barn fjernes. Anonymkode: d36b4...5db Jeg anbefaler deg varmt å tenke på de barna og foreldrene som er blitt splittet uten grunn før du sier at det skal mye til . Det er et forferdelig traume å gjennomgå for alle de berørte innad i disse familiene. Og da er Barnevernet en steil mur å kjempe mot for å få leve sammen som normale familier. Det er flere som er blitt kvitt rusproblematikk som er blitt stemplet som rusmisbrukere av Barnevernet og derfor ikke får ta vare på sine barn. Det er også de som er blitt utsatt for falske anklager som at de er rusmisbrukere når de aldri har rørt noe som helst og derfor mistet barna. Så terskelen for å ta barn er nok for lav.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #14 Skrevet 13. august 2017 Jeg slet med angst og depresjon når barna mine var små. Kort fortalt så fant jeg ut at rus hjalp meg til å rømme fra problemene, ihvertfall for en kort tid. Dette kom tilslutt for barnevernets ører. Det ble en tilsynssak, men de henla saken og jeg fikk hjelp av en psykolog. De mente altså at jeg var en god forelder til tross for problemer og så lenge jeg fikk hjelp så var de fornøyde. Så det må ikke alltid være så ille, ikke tro på alt du hører. Anonymkode: e24b6...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #15 Skrevet 13. august 2017 12 timer siden, slagelse skrev: Jeg anbefaler deg varmt å tenke på de barna og foreldrene som er blitt splittet uten grunn før du sier at det skal mye til . Det er et forferdelig traume å gjennomgå for alle de berørte innad i disse familiene. Og da er Barnevernet en steil mur å kjempe mot for å få leve sammen som normale familier. Det er flere som er blitt kvitt rusproblematikk som er blitt stemplet som rusmisbrukere av Barnevernet og derfor ikke får ta vare på sine barn. Det er også de som er blitt utsatt for falske anklager som at de er rusmisbrukere når de aldri har rørt noe som helst og derfor mistet barna. Så terskelen for å ta barn er nok for lav. Feil kan skje, det er tross alt mennesker som jobber i barnevernet. Men vil tro at grunnen skal alltid være der før de tar barn. Det er ikke naturlig å tenke noe annet. Ja, Norge har omfattende barnevern og terskelen er nok lavere enn i alle andre land. Men splitte en familie uten grunn? Eller pga falske anklager? Neppe. Anonymkode: 0d72f...9e1 2
slagelse Skrevet 13. august 2017 #16 Skrevet 13. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil kan skje, det er tross alt mennesker som jobber i barnevernet. Men vil tro at grunnen skal alltid være der før de tar barn. Det er ikke naturlig å tenke noe annet. Ja, Norge har omfattende barnevern og terskelen er nok lavere enn i alle andre land. Men splitte en familie uten grunn? Eller pga falske anklager? Neppe. Anonymkode: 0d72f...9e1 Jeg forstår at du ønsker å tenke slik. Det er bra å tenke det beste om andre. Det gjorde jeg også før jeg hentet mine saksdokumenter og fant ut hva som skjedde i saken min. Etter dette valgte jeg å undersøke om det var flere som hadde opplevd det samme som jeg. Og det var ikke få . Jeg tenker fortsatt det beste om andre. Men jeg er ikke naiv når det gjelder Barnevernet. Der må du være forberedt på å bli behandlet urettferdig av mennesker som anklager deg for ting som ikke er korrekt . Så falske anklager er ikke unormalt der. Det er heller ikke unormalt å utsette barn for traumer ved å ta dem uten grunn .
Surreal Skrevet 13. august 2017 #17 Skrevet 13. august 2017 Barnevernet aner ikke at de fleste av oss eksisterer, det må komme en bekymringsmelding før de undersøker. Jeg synes ikke du skal gå å engste deg for bv. Fortsett den gode jobben du gjør med å holde sykdommen i sjakk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå