Gå til innhold

[LØST] Utleie, bofellesskap - når husleie er betalt og andre flytter inn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trådtittelen var den beste jeg kom på i farta, så ikke skyt meg. Jeg trenger litt juridisk hjelp på en situasjon jeg er i.

På slutten av juni leverte jeg oppsigelse på leieforholdet for Sted 1, og har oppsigelsestid fram til september. Jeg flyttet ut av det rommet samme tid, men fikk lov å lagre tingene mine i kjelleren. Jeg betalte leie for august i begynnelsen av måneden.

I går skulle jeg hente dem og fikk beskjed at par andre skulle flytte inn. Han ene hadde allerede kommet og valgt seg rommet mitt. Jeg ga ham da mine nøkler til huset og utleiemegleren kom kort tid etter det. Siden nye leieboeren flyttet i rommet mitt, var vi enig at leieforholdet mitt var helt avsluttet og jeg ikke skulle betale leie for september og få tilbake depositumet.

MEN, spørsmålet blir da: hva skjer med husleien jeg allerede har betalt? Vet fra før at utleiere ikke kan ha dobbeltleie og regner med at kontrakten for han nye er gyldig fra disse dager siden han flyttet inn i går.

Hvilke juridiske regler gjelder her? Har jeg krav på å få del av husleien min tilbakebetalt?

Ærlig talt vet jeg ikke hva de har blitt enige om og glemte i farta å prate om detaljene i går. Vurderer å stikke innom stedet og spørre om hvor mye leie han skal betale for august.

Det lille jeg kan om dobbeltleie tilsier da at enten må jeg få tilbakebetaling eller så må vedkommende bo gratis denne måneden.

Takk på forhånd for alle svar.

Endret av Devilheart
TRÅDEN ER LØST!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det riktige her er jo at du får tilbake det du har betalt for tiden fra ny leieboer flyttet inn. 

Det bør du kreve av utleier. 

• Liker 3
Skrevet

Du skal få for de dagene i august han andre får kontrakt fra. Du skal ikke betale for noe du ikke har tilgang på. 

Anonymkode: 17899...a95

Skrevet

Takk for svar. Jeg var 99% sikker på svaret, men er den lille 1% som fikk meg til å lage denne tråden. Da ber jeg om tilbakebetaling fra utleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...