AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Kvinne i 40-årene har nylig fått hvite/hvit-gjennomsiktige, stive, tykke hår på hodet. Resten av håret er (som det alltid har vært) mellombrunt. Hvorfor skjer dette? Er det vanlig, eller er det bare meg? Anonymkode: 20a97...5ad
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Du begynner å bli grå, eller hvit. Noen blir hvite mens andre blir ståltrådgråd. Det skyldes alderen, mangel på pigmenter i tilknytning til mangel på hotmoner. Anonymkode: e27ca...b0b 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Ps. Hvordan blir det når man farger håret? Vil slike lyse hår ta til seg farge? Anonymkode: 20a97...5ad
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du begynner å bli grå, eller hvit. Noen blir hvite mens andre blir ståltrådgråd. Det skyldes alderen, mangel på pigmenter i tilknytning til mangel på hotmoner. Anonymkode: e27ca...b0b Ok. Takk! Er det vanlig at disse hårstråene er tykkere enn resten av hårstråene? Kan man få mangel på disse hormonene (hvilke hormoner er det snakk om), uten at alder er årsaken? Anonymkode: 20a97...5ad
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Gratulerer, du har blitt gammel. Anonymkode: 1c555...65b 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok. Takk! Er det vanlig at disse hårstråene er tykkere enn resten av hårstråene? Kan man få mangel på disse hormonene (hvilke hormoner er det snakk om), uten at alder er årsaken? Anonymkode: 20a97...5ad Du blir ikke hvit over natten. Det begynner med noen hårstrå og så stadig flere. Jormonene setter deg og i overgangsalderen, dette er en begynnelse på alderdomsendringene dine. Har du ikke fulgt med hvordan din mor eldes?. Anonymkode: e27ca...b0b 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, du har blitt gammel. Anonymkode: 1c555...65b Takk. Det er trist at ikke alle får oppleve det. Anonymkode: 20a97...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke hvit over natten. Det begynner med noen hårstrå og så stadig flere. Jormonene setter deg og i overgangsalderen, dette er en begynnelse på alderdomsendringene dine. Har du ikke fulgt med hvordan din mor eldes?. Anonymkode: e27ca...b0b Takk! Min mor fikk ikke slike hvite hår som meg. Anonymkode: 20a97...5ad
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 Dette tror jeg ikke har noe med å bli gammel å gjøre... Da min far var 36 år, fikk han plutselig hvitt skjegg på et lite parti på skinnet (1 cm i diameter), deretter flere andre småsteder. Dette var han veldig bekymret for, men plutselig gikk det over. Noen år etter, fikk min bror det samme, men i bakhodet på 2 steder. Dette gikk også over. Dette er over 25 år siden nå, og ingen av de har opplevd dette siden. Dette hadde ingenting med grå hår å gjøre. Det var snakk om enkelte partier som plutselig ble kritthvitt! Som sagt, detter er over 25 år siden, og de lever i beste velgående Nå har faren min begynt å få naturlig grå hår, og det tror jeg jammen broren min begynner å få også (i min familie er vi ravnsvarte i håret ) Anonymkode: b35eb...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg ikke har noe med å bli gammel å gjøre... Da min far var 36 år, fikk han plutselig hvitt skjegg på et lite parti på skinnet (1 cm i diameter), deretter flere andre småsteder. Dette var han veldig bekymret for, men plutselig gikk det over. Noen år etter, fikk min bror det samme, men i bakhodet på 2 steder. Dette gikk også over. Dette er over 25 år siden nå, og ingen av de har opplevd dette siden. Dette hadde ingenting med grå hår å gjøre. Det var snakk om enkelte partier som plutselig ble kritthvitt! Som sagt, detter er over 25 år siden, og de lever i beste velgående Nå har faren min begynt å få naturlig grå hår, og det tror jeg jammen broren min begynner å få også (i min familie er vi ravnsvarte i håret ) Anonymkode: b35eb...8f4 Takk for nyttig info! Anonymkode: 20a97...5ad
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for nyttig info! Anonymkode: 20a97...5ad Men når du er over 40 så er det "grå" hår du har fått. Og det kommer til å bli mer av de.. ja det er vanlig at de er stivere og tykkere enn vanlig hår. Men dette med grå hår er veldig inviduelt. Jeg begynte å få grå hår som 22 åring og min mor når hun var 18 (!) men etter 40 så er det en del av endringsprosessen. Anonymkode: 228d9...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men når du er over 40 så er det "grå" hår du har fått. Og det kommer til å bli mer av de.. ja det er vanlig at de er stivere og tykkere enn vanlig hår. Men dette med grå hår er veldig inviduelt. Jeg begynte å få grå hår som 22 åring og min mor når hun var 18 (!) men etter 40 så er det en del av endringsprosessen. Anonymkode: 228d9...5fd Takk for at du deler Anonymkode: 20a97...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg ikke har noe med å bli gammel å gjøre... Da min far var 36 år, fikk han plutselig hvitt skjegg på et lite parti på skinnet (1 cm i diameter), deretter flere andre småsteder. Dette var han veldig bekymret for, men plutselig gikk det over. Noen år etter, fikk min bror det samme, men i bakhodet på 2 steder. Dette gikk også over. Dette er over 25 år siden nå, og ingen av de har opplevd dette siden. Dette hadde ingenting med grå hår å gjøre. Det var snakk om enkelte partier som plutselig ble kritthvitt! Som sagt, detter er over 25 år siden, og de lever i beste velgående Nå har faren min begynt å få naturlig grå hår, og det tror jeg jammen broren min begynner å få også (i min familie er vi ravnsvarte i håret ) Anonymkode: b35eb...8f4 Det kan komme av stress og andre eksterne faktorer, men det er ikke uvanlig å få noen grå hår i denne alderen. Noen får det også før 30 år. Anonymkode: 1c555...65b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #14 Skrevet 12. august 2017 Har ikke ett grått hår, men jeg har glasshår. Glasshår er helt gjennomsiktige, og overflaten er som akkurat de andre hårstråene. Oppstår gjerne pga stress og man kan få farge tilbake. Grå hår har gjerne en knudrete flate og fargen vil aldri komme tilbake. Farger håret lysere, men fordi fargen ikke sitter like godt i glasshår som i grått hår så sees det gjennomsiktige håret når det går en stund. Ser mer gullaktig ut da. Anonymkode: 042c1...b2d 2
Gjest lolle Skrevet 12. august 2017 #15 Skrevet 12. august 2017 Kan trøste deg med at jeg også har det samme, og er bare 33 år gammel er kanskje 5-6 hårstrå helt fremme ved hårfestet. Kunne ikke tro det var sant i starten, men blitt mer vant til det nå.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #16 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, lolle skrev: Kan trøste deg med at jeg også har det samme, og er bare 33 år gammel er kanskje 5-6 hårstrå helt fremme ved hårfestet. Kunne ikke tro det var sant i starten, men blitt mer vant til det nå. Tusen takk Anonymkode: 20a97...5ad
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #17 Skrevet 12. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme av stress og andre eksterne faktorer, men det er ikke uvanlig å få noen grå hår i denne alderen. Noen får det også før 30 år. Anonymkode: 1c555...65b 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke ett grått hår, men jeg har glasshår. Glasshår er helt gjennomsiktige, og overflaten er som akkurat de andre hårstråene. Oppstår gjerne pga stress og man kan få farge tilbake. Grå hår har gjerne en knudrete flate og fargen vil aldri komme tilbake. Farger håret lysere, men fordi fargen ikke sitter like godt i glasshår som i grått hår så sees det gjennomsiktige håret når det går en stund. Ser mer gullaktig ut da. Anonymkode: 042c1...b2d Tusen takk for det dere deler Jeg har hatt mye stress. Det gjør meg ingen ting at håret får aldringstegn, med det er veldig interessant å vite hva annet som kan være årsak til fargeforandringene, i tilfelle det er sykdom. Anonymkode: 20a97...5ad
Forundret.. Skrevet 12. august 2017 #18 Skrevet 12. august 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg ikke har noe med å bli gammel å gjøre... Da min far var 36 år, fikk han plutselig hvitt skjegg på et lite parti på skinnet (1 cm i diameter), deretter flere andre småsteder. Dette var han veldig bekymret for, men plutselig gikk det over. Noen år etter, fikk min bror det samme, men i bakhodet på 2 steder. Dette gikk også over. Dette er over 25 år siden nå, og ingen av de har opplevd dette siden. Dette hadde ingenting med grå hår å gjøre. Det var snakk om enkelte partier som plutselig ble kritthvitt! Som sagt, detter er over 25 år siden, og de lever i beste velgående Nå har faren min begynt å få naturlig grå hår, og det tror jeg jammen broren min begynner å få også (i min familie er vi ravnsvarte i håret ) Anonymkode: b35eb...8f4 Dette du nevner høres ut som alopecia areata.. tipper det ikke er det samme som ts. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #19 Skrevet 12. august 2017 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Dette du nevner høres ut som alopecia areata.. tipper det ikke er det samme som ts. Tusen takk Mine lyse hår er spredt, og de er ikke veldig mange. De første jeg fikk, kom litt ovenfor pannen. Senere er det blitt noen flere slike hår flere steder på hodet (spredt). Anonymkode: 20a97...5ad
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #20 Skrevet 12. august 2017 20 minutter siden, Forundret.. skrev: Dette du nevner høres ut som alopecia areata.. tipper det ikke er det samme som ts. Hei. Hvis årsaken hos meg er stress, hender det at alle hårstråene bytter farge og blir tykke og glassaktige etterhvert? Anonymkode: 20a97...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå