Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Begynner nå på vernepleierstudiet. Har lenge håpet at timeplanen for semesteret skal komme ut da jeg kom inn på skolen et stykke unna og jeg har ikke fått bolig enda + hadde vært fint å få planlagt litt... så blir mye pendling frem til jeg skulle få meg en bolig. men spørsmålet mitt er nå om at jeg fant plutselig ut av at timeplanen lå på Webunits, og det står at vi kun har forelesninger hele det første semesteret?? Stemmer dette? 

Noen som vil fortelle meg litt hvordan deres første semester var på vernepleier? skal forresten begynne på HIOA

Og er det slik at forelesninger er frivellig oppmøte? Har ikke tenkt å bare sitte hjemme å følge forelsninger på nett, men hadde vært greit å slippe å pendle så ekstremt langt hver eneste dag omtrent før jeg har fått meg en bolig nærmere skolen

Anonymkode: dfc59...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde forelesninger fire ganger i uka, fredagen var alltid fri. Det varierte hvor lange dagene ble, noen dager var det kun en forelesning, mens andre dager var det flere. I forhold til obligatorisk så hadde vi i starten obligatorisk oppmøte noen av de første onsdagene, da fordi vi i "basisgrupper" skulle gå mer i dybden på enkelte tema. Men alt i alt var det ikke mye obligatorisk. Nå vet jeg ikke helt hvordan det er på HiOA, men i oktober var vi 3 dager i en barnehage i forbindelse med temaet "pedagogikk og psykologi" som var et avbrekk fra kun vanlige forelesninger. I tillegg hadde vi et prosjekt rundt vintertid, hvor vi brukte mye tid på planlegging, gjennomførelse og presentasjon. Utenom det var det hovedsakelig forelesninger og (veldig) mye gruppearbeid. Innad gruppearbeidet var det også en del fremføringer. 

Anonymkode: 3533c...efe

Skrevet

Husk at praksistiden er forferdelig lang. Jeg har studert vernepleien, men sluttet da jeg syntes det ble for lite interessant.

Anonymkode: 8fd17...09a

Skrevet
På 12. august 2017 den 0.26, AnonymBruker skrev:

Hei. Begynner nå på vernepleierstudiet. Har lenge håpet at timeplanen for semesteret skal komme ut da jeg kom inn på skolen et stykke unna og jeg har ikke fått bolig enda + hadde vært fint å få planlagt litt... så blir mye pendling frem til jeg skulle få meg en bolig. men spørsmålet mitt er nå om at jeg fant plutselig ut av at timeplanen lå på Webunits, og det står at vi kun har forelesninger hele det første semesteret?? Stemmer dette? 

Noen som vil fortelle meg litt hvordan deres første semester var på vernepleier? skal forresten begynne på HIOA

Og er det slik at forelesninger er frivellig oppmøte? Har ikke tenkt å bare sitte hjemme å følge forelsninger på nett, men hadde vært greit å slippe å pendle så ekstremt langt hver eneste dag omtrent før jeg har fått meg en bolig nærmere skolen

Anonymkode: dfc59...2a6

jeg skjønte ikke helt det første spørsmålet ditt. kun forelesninger hele det første semesteret? vi bruker ikke timeplanen på webuntis da det blir lagt ut timeplan på fronter med mer detaljert informasjon om klokkeslett, pauser og tema. på webuntis står det f.eks. at vi begynner kl 08:15, men vi begynner alltid kl 09:00.

jeg studerer vernepleie på HiOA, men går deltid så vi rekker ikke gjennom like mange emner som dere på førsteåret (går bare ut fra at du studerer på heltid). første semester gikk veldig bra :) det er mye gruppearbeid og framføring på slutten av hvert emne. de fleste forelesninger er frivillig, men det er obligatorisk å delta på gruppearbeid og framføringer. det er ingen skriftlige innleveringer (vi hadde i hvertfall ikke det). på timeplanen står det gjerne oversikt over hva du bør lese før hver forelesning og da finner du jo ut om det er noe du skjønner greit på egenhånd som du muligens kan droppe forelesning i (dersom du har veldig langt å pendle...). det er varierende kvalitet på foreleserne... hvilket emne begynner dere med? :) så kan jeg si litt om eksamen osv.

bare kom med flere spørsmål om du lurer på noe. lykke til! :)

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Ina89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...