Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden tenårene slitt med akne, noe jeg sliter med selv om jeg er over 30. Har også vært hos hudpleiere som mener jeg har rosacea, siste jeg var hos anbefalte meg Dermalogica. Hvilken Dermalogica-serie anbefales i så fall? Ultracalming, normal/oily eller clear start?

Noen andre anbefalinger? 

Er rød på de typiske områdene: kinn ved nesen og haka, har ujevn hud og store porer på samme stedene, til stadighet kviser- både små og store, underjordiske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du faktisk har rosacea bør du ta en tur til en hudlege fremfor å kjøpe nye produkter. Dette burde hudpleieren din visst :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Professor Orm skrev:

Hvis du faktisk har rosacea bør du ta en tur til en hudlege fremfor å kjøpe nye produkter. Dette burde hudpleieren din visst :)

Enig!

Skrevet

Jeg liker Rosaliac-serien til La Roche Posay (siden du har oljete hud ville jeg valgt legere, ikke riche. Riche er for tørr hud) men sikkert lurt med en tur til hudlege også ja :)

Anonymkode: 93125...340

Skrevet (endret)

Jeg har rosacea. Fikk klar beskjed om å holde meg unna alt med olje i! Jeg bruker ansiktskrem til Dermalogica. Litt dyr, men for meg hjelper denne. Var hos hudlege, og eneste beskjed jeg fikk, var at jeg var heldig som ikke var verre rammet enn broren min.... Fikk resept på en krem (husker ikke navn i farta) som skulle dempe rødheten. Den er svindyr, og hjelper ikke meg dessverre. Beste hjelpen har jeg fått på apoteket. Fikk mange prøver på Dermalogica og La Roche Posay (fuktighet, røddempende osv). Føler jeg fikk best hjelp der. Sol sies å gjøre alt verre. Jeg har solt meg mye i sommer, og det ble verre. Men nå når solen har fått satt seg, har huden blitt MYE bedre. Ikke tørr og ru lenger, og rødheten er dempet. Når jeg er på jobb, blusser det litt opp. Samme hvis jeg drikker veldig varme drikker, eller plutselig blir stresset. Kunne skrevet mange sider om dette, men dette er det viktigste :) Du må prøve deg frem. Når det gjelder øyesminkefjerner - gå og få en uten olje. Cosmica sin solkrem (av alle ting) hjalp huden til å bli myk i Syden. Alt handler om å prøve seg frem. Selv om man har Rosacea, er det forskjellige ting som irriterer/blusser opp utslettet. Man må rett og slett bare bruke tid på å prøve og feile :( Noe dritt!

Endret av Tiara07
  • 2 uker senere...
Skrevet

La roche posay sin rosaliac her veldig fin. Der får du en hel serie fra rens og serum til en god krem med høy solfaktor.  Ellers er det jo krem du får fra legen du må bruke hver dag i 3-4 måneder og deretter vedlikeholde 2-3 ganger i uka, men burde kombinere med en krem som til sensitiv hud (la roche posay sin toleriane eller rosaliac solfaktor 30)

Anonymkode: e3bb9...607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...