AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Vi har prøvd å bli gravide i over et år nå.. Har sjekket alt som kan sjekkes kan foruten lap da. Tok nettopp blodprøver for å sjekke om jeg hadde nok av alt. Jeg hadde lite jernmangel, natrium og lav B- hemoglobin. Noen som vet om da hovedsakeli jernmangel påvirker det å bli gravid? Har ellers regelmessig eggløsning og mensen. Fikk ikke snakket med legen om prøvesvarene, så spør her om noen erfaringer først Anonymkode: 65292...edd
occultatum Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Det kan påvirke. Om du har kraftige menstruasjoner blir jo jernlageret raskt tappet. Ring legen neste uke, tipper han råder deg til å ta jerntilskudd, iallefall for en periode. Natrium og hemoglobinverdier skal stabilisere seg når jernlageret er på plass igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd å bli gravide i over et år nå.. Har sjekket alt som kan sjekkes kan foruten lap da. Tok nettopp blodprøver for å sjekke om jeg hadde nok av alt. Jeg hadde lite jernmangel, natrium og lav B- hemoglobin. Noen som vet om da hovedsakeli jernmangel påvirker det å bli gravid? Har ellers regelmessig eggløsning og mensen. Fikk ikke snakket med legen om prøvesvarene, så spør her om noen erfaringer først Anonymkode: 65292...edd Enten har du jernmangel eller så har du lave jernlagre, lite jernmangel / lavt jernmangel er ingenting som heter, heller ikke lav B Hemoglobin. Har du jernmangel noe som ofte henger sammen med lav Hemoglobin/HB, så har du lite av de komponentene som frakter oksygen til alle kroppens organer. Om du har målt Folat og eller alt tar tilskudd av Folat så vil det og kunne påvirke muligheten for å bli gravid og være en mulig årsak til lave jernlagre. Her bør du snakke med legen før du fortsetter prøvingen. Og få opp jernlagrene din, noe du vel alt har fått beskjed om? Anonymkode: 5b426...de9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Anbefaler også zink, til både deg og mannen. Det påvirker energien (særlig svømmeutholdwnheten til sperm men visstnok også levedyktigheten til egg) Anonymkode: f60d5...6c6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Enten har du jernmangel eller så har du lave jernlagre, lite jernmangel / lavt jernmangel er ingenting som heter, heller ikke lav B Hemoglobin. Har du jernmangel noe som ofte henger sammen med lav Hemoglobin/HB, så har du lite av de komponentene som frakter oksygen til alle kroppens organer. Om du har målt Folat og eller alt tar tilskudd av Folat så vil det og kunne påvirke muligheten for å bli gravid og være en mulig årsak til lave jernlagre. Her bør du snakke med legen før du fortsetter prøvingen. Og få opp jernlagrene din, noe du vel alt har fått beskjed om? Anonymkode: 5b426...de9 Fikk svarene i posten der det står hva som ble tatt, og et kryss ved de prøvene som er for lave, så står det ved siden av resultatet hva nivåene skal være innenfor. På arke jeg fikk står det * B- hemoglobin resultat 10,7. Referanseomeråde 11,7-15,3 * B-trombo. Resultat 388. Referanse 165-387 * MCH. Resultat 25. Referanse 27-33 S-ferrit. Resultat 10. Referanse 15-200 S-jern. Resultat 4.2. Referanse 9,0-34 S-albumi. Resultat 36. Referans 36-48. Ble tatt en rekke andre prøver også, men var de her som var merket. Skal snakke med lege om jernlagrene. Lurer på om noe av for lite av alt dette gjør det vanskeligere å bli gravid... Anonymkode: 65292...edd
Slepdeprid Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 Barnet kan få kreft hvis mor mangler for mye jern.
1Rani Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 Flott at du sjekker ut dette. Et lite tips, be dem om å sjekke stoffskifte (tyroksin) også, dette kan påvirke muligheten for å bli gravid og ikke alle leger tar den testen. Jeg snakker av personlig erfaring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå