Gå til innhold

Bruker frisør farge som går ut, eller blasser den permanente de bruker? Mistenker lureri...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg farget håret mange toner mørkere hos frisør og trodde det ville være permanent. Men etter noen måneder blasset fargen mye, og nå 6 mnd senere har håret sin naturlige farge igjen. Har jeg blitt lurt, at de bruker ikke-permanent farge for at man må komme til de å farge håret oftere, eller er det vanlig praksis fordi det er sunnere for håret å bruke ikke-permanent farge, eller må man regne med at permanent hårfarge også blasser vekk ? (før håret vokser ut mener jeg da)

Anonymkode: 8f027...6e8

Videoannonse
Annonse
Gjest Anthrax
Skrevet

6 mnd er jo lang tid!

Spørs hvilken farge du har nå og hadde naturlig. Noen ganger kjører de permanent, andre ganger semi-perm eller minicolor (spesielt ved rødfarger osv). Og hvilken shampo man bruker... Feks head&shoulders dreper hårfarge fort som faen.

Skrevet (endret)

På noen sitter permanent farge dårligere enn på andre. Mitt har blir også blast etter en stund, men da tar jeg en mini colour over for å friske opp. 

Men 6 mnd er lenge, og fargen blir dårligere etter så lang tid. Det er vanlig. 

Endret av MissPierce
  • Liker 5
Skrevet

Vi lærte på frisørlinja at den permanente hårfargen som frisører bruker blekner fortere enn det de permanente fargene man kjøper selv på butikken gjør, fordi de er mer skånsomme mot håret. Ergo, frisørhårfarge vil gjøre håret ditt mindre slitt enn butikkfarge, men den må friskes opp ofte :-)

Anonymkode: b2ecd...35a

• Liker 1
Skrevet

Ok takk for svar, er første gang jeg har farget håret så visste ikke at det var vanlig :)

Skrevet

Skjedde med meg også da jeg farget håret hos frisør. Har skjønt det som at de ofte bruker semi-permanent farge. Jeg syns det er noe skikkelig dritt å gjøre det uten å opplyse kunden om at det er en farge som vil skylles ut. 

• Liker 1
Skrevet

Veldig vanlig etter så lang tid. Tipper du også har vært en del i solen over de seks månedene, som jo også vil ha en innvirkning på fargen. Jeg farger etterveksten med 6 måneders mellomrom (og da er den lang :laugh:), og frisøren må da dra ut fargen til resten av håret slik at det ikke skal bli en overgang fra ettervekst og resten av håret. 

Anonymkode: 99fc9...9ae

• Liker 2
Skrevet

Dårlig trolletråd, ts.

Anonymkode: cd672...3c1

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, 365vinter skrev:

Skjedde med meg også da jeg farget håret hos frisør. Har skjønt det som at de ofte bruker semi-permanent farge. Jeg syns det er noe skikkelig dritt å gjøre det uten å opplyse kunden om at det er en farge som vil skylles ut. 

Ja var det jeg var redd for! Om hun har brukt semi permanent og håpet jeg skulle komme oftere, for hun tjener jo 2500 kr hver gang jeg er der.... Og det har jeg ikke råd til. Ville tro fargen satt til håret vokste ut jeg.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi lærte på frisørlinja at den permanente hårfargen som frisører bruker blekner fortere enn det de permanente fargene man kjøper selv på butikken gjør, fordi de er mer skånsomme mot håret. Ergo, frisørhårfarge vil gjøre håret ditt mindre slitt enn butikkfarge, men den må friskes opp ofte :-)

Anonymkode: b2ecd...35a

Farget mitt blonde hår brunt hos frisør, etter 1,5 uke i syden var det nesten blondt igjen.  Yes, humbug!  Jeg kaster ikke bort tusenvis av kroner på farging hos frisør når jeg får bedre resultat hjemme til under 50 lappen pr gang!

• Liker 1
Skrevet

Er det innafor å farge håret med hjemmefarge da, og gå til frisøren og si at man kun vil ha klipp? Tenker at det er litt frekt? :(
Men hadde jo vært mye bedre det da isåfall.  Og lurer på om hjemmefarge er mere usunt for håret enn frisør farge? Sliter det mer?
hilsen ts

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å farge håret med hjemmefarge da, og gå til frisøren og si at man kun vil ha klipp? Tenker at det er litt frekt? :(
Men hadde jo vært mye bedre det da isåfall.  Og lurer på om hjemmefarge er mere usunt for håret enn frisør farge? Sliter det mer?
hilsen ts

Selvfølgelig er det innafor, hvorfor skulle det ikke vært det?   Merker som f.eks Casting inneholder ikke ammoniakk og er mildere enn f.eks Recital sin som er permanent.  Casting sin er semipermanent og sitter ikke så godt som farge med ammoniakk.  Tror frisører bruker farge uten ammoniakk.

Skrevet
47 minutter siden, Mystix skrev:

Selvfølgelig er det innafor, hvorfor skulle det ikke vært det?   Merker som f.eks Casting inneholder ikke ammoniakk og er mildere enn f.eks Recital sin som er permanent.  Casting sin er semipermanent og sitter ikke så godt som farge med ammoniakk.  Tror frisører bruker farge uten ammoniakk.

Jeg tenker på, i forhold til frisøren? Hun husker jo at hun har farget håret mitt før.. Og ser vel at det er hjemmefarge jeg bruker.

Skrevet
På 12.8.2017 den 23.50, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på, i forhold til frisøren? Hun husker jo at hun har farget håret mitt før.. Og ser vel at det er hjemmefarge jeg bruker.

Det tror jeg ikke en frisør kan se, uansett så har hun jo ingenting med det.  Jeg klipper håret mitt stort sett selv. Går jeg til frisør ville hun sikkert sett det, men jeg skal da ikke ha dårlig samvittighet fordi jeg klipper mitt eget hår?   Jeg sparer mange tusen på dette i året.  Mitt hår er bare fjon og det tar en frisør 5 min å stusse, gidder jo ikke betale 600 kr for det når jeg gjøre det like bra selv

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...