AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Noen som veit hvor fort hull i ørene på barn gror igjen? Minste her i huset tok hull for ca halvannen måned siden, og de samme dobbene har vært i frem til i går kveld. Tok de ut pga grums mellom øret og stopper, og fordi det var sårt og blødde lot vi det være over natta Far hadde ikke fått lov til å sette i nye på morgenen i dag, og da jeg skulle prøve nå fikk jeg ikke gjennom øredobben på øret som det ikke var noe problem med i går. Kandet virkelig gro så fort? Veit jo det kommer hinne over hullet, men allerede etter et døgn? Jeg kan sikkert klare å dytte den gjennom, meb men det gjorde vondt å prøve. Anonymkode: 2f600...4d5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 La nå barnet ha ørene sine i fred for sånt Anonymkode: 1243b...a2e 13
EnPerson Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Ja, etter erfaring kan de gro fort igjen. Det kan hulles opp igjen ved at barnet prøver å trenge øredobben gjennom. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 hvorfor skal du på død og liv ha hull i ørene på et barn? Kan ikke barnet få hull i ørene når det er gammelt nok til å bestemme dette selv? Anonymkode: 3a031...9d2 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Herlighet, rens øret forsiktig og la vær med å styre med det. Du risikerer at hun får skikkelige problemer med det. La det gro igjen og ta hull på nytt senere. Anonymkode: bf292...adc 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Herregud svar på det ts spør om og ikke kom med sånt tull! Jeg tviler på at ungen ikke vil ha hull i ørene, da hadde jo ikke moren gjort det! Ja hullet kan gro fort igjen, men det har ikke grodd ordentlig. Det er så lite og du får det opp igjen med å bare presse litt Det gjør ikke vondt fordi det er ikke nerver i det som har lagt seg der, så det er bare å presse Anonymkode: 1420f...748 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, rens øret forsiktig og la vær med å styre med det. Du risikerer at hun får skikkelige problemer med det. La det gro igjen og ta hull på nytt senere. Anonymkode: bf292...adc Ja fordi det er jo så mye bedre! Om hun får inn ett parr nye øredobber nå og passer på å rense godt, kan jenta fortsette å være stolt av å ha hull i ørene. Dette skjer med voksne å, og det leger seg raskt 👍🏻 Anonymkode: 1420f...748
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Akkurat det er veldig individuelt. Ett av barna her har hull som det ikke har vært øredobb i siden årsalderen, og nå, 13 år senere er det null problem å sette noe inn i hullet. Selv har jeg ett hul som tetter seg etter bare noen dager uten øredobb, og da må jeg bruke øredobb med veldig tynn stang for å komme igjennom. Når det har vært blødning vil det jo si at det er sår, og da er det mer enn at selve hullet gror. Jeg tror jeg ville vært veldig forsiktig med å tvinge noe igjennom der nå. La det evt gro, og vent med å ta nytt hull til hun er eldre, og hullet ikke er så utsatt for smuss. Jeg hørte forresten nylig tips om at man bør pierce his piercinstudio/tatovør. Der er de supernøye med hygienen. Hull som tas hos frisør, parfymeri, osv, er mer utsatt for infeksjoner i utgangspunktet, fordi pistolen til hulltaking benyttes om og om igjen, og det er dårlig med rutiner på å desinfisere den, pluss vanskelig å komme til der man absolutt burde ha vært med desinfeksjon. Anonymkode: 691a5...f2f 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja fordi det er jo så mye bedre! Om hun får inn ett parr nye øredobber nå og passer på å rense godt, kan jenta fortsette å være stolt av å ha hull i ørene. Dette skjer med voksne å, og det leger seg raskt 👍🏻 Anonymkode: 1420f...748 Du anbefaler at hun skal tvinge en øredobb gjennom et sårt, infisert og delvis gjengrodd hull??? Anonymkode: bf292...adc 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud svar på det ts spør om og ikke kom med sånt tull! Jeg tviler på at ungen ikke vil ha hull i ørene, da hadde jo ikke moren gjort det! Ja hullet kan gro fort igjen, men det har ikke grodd ordentlig. Det er så lite og du får det opp igjen med å bare presse litt Det gjør ikke vondt fordi det er ikke nerver i det som har lagt seg der, så det er bare å presse Anonymkode: 1420f...748 Det er slett ikke alle barn som velger sånt selv, nei. Barnet her i huset fikk hull i øret som baby, fordi mor ville det. Jeg har sett mange bebyer med hull i ørene, og jeg tviler faktisk på at det bar et bevisst valg hos en eneste en av dem. Det du sier om at det ikke gjør vondt å stikke opp, og bare er å presse på, stemmer ikke. Det der har jeg gjort på meg selv mange ganger, og det har definitivt gjort vondt! Spesielt vondt er det jo når det er smuss og sår involvert. Jeg ville ikke ha utsatt et barn for det. Anonymkode: 691a5...f2f 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 Som jeg skrev, kanskje dårlig forklart, så er det hullet som var helt fint som har grodd. Og hun ville selv ha hull i ørene, men måtte vente til hun ble åtte. Ro dere ned. TS. Anonymkode: 2f600...4d5 2
DysterPytten Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 Hvis det er halvannen mnd siden hun tok hullet, vil ikke selve hullet være skikkelig grodd enda og dermed begynne å gro lettere igjen. Du skulle latt dobben være i, og bare vært flink med å rense. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev, kanskje dårlig forklart, så er det hullet som var helt fint som har grodd. Og hun ville selv ha hull i ørene, men måtte vente til hun ble åtte. Ro dere ned. TS. Anonymkode: 2f600...4d5 Ring piercing studioet hun tok hull i, noen ganger er de innmari alrighte og hjelper til med å stikke opp hull gratis når de fortsatt er ferske på klienter. Anonymkode: bf292...adc 1
funginger Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 Det samme skjedde med meg da jeg tok hull i ørene da jeg var barn. Sov uten en natt og de "grodde". Jeg måtte rett og slett bare presse øredobben igjennom, det gjorde vondt, men det gikk greit. Har dere ikke renstet hullene hver dag? Det burde dere. Man kan fint rensee det med bomullspads og pyrisept selv om øredobben er i.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #15 Skrevet 11. august 2017 Huff så dumt at dere ikke satt inn øredobben igjen etter rensing i går:( Nå er det bare to alternativer. Enten presse igjennom en øredobb, selv om det gjør vondt, eller la det gro igjen... Jenta mi fikk en en betennelse i ett av hullene, og det blødde og var vondt, men når jeg "trua" med at vi fikk la det gro igjen, fikk hun hetta! Hun hadde jo ønsket seg disse hullene i 2 år, og følte seg sååå fin med øredobber, at det fikk gjøre så vondt det bare ville! Hull i ørene ville hun ha, Og hun var bare 5. Lykke til, håper dere får de inn igjen;) Anonymkode: ffb69...14a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #16 Skrevet 11. august 2017 Mine hull gror så raskt, og jeg tok piercing, og gikk med tykkere dobb i 1 år, da jeg vet huden min gror fort, så gikk jeg over til vanlige øredobber. Var borte en helg, mistet den ene dobben, tok ut den andre. Og var umulig å sett inn igjen, da jeg kom hjem. Og dere som tar hull i ørene på barna? Går dere i piercing studio? Eller skyter hull i ørene på frisørsalong? Anonymkode: 4152d...bea
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #17 Skrevet 12. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er slett ikke alle barn som velger sånt selv, nei. Barnet her i huset fikk hull i øret som baby, fordi mor ville det. Jeg har sett mange bebyer med hull i ørene, og jeg tviler faktisk på at det bar et bevisst valg hos en eneste en av dem. Det du sier om at det ikke gjør vondt å stikke opp, og bare er å presse på, stemmer ikke. Det der har jeg gjort på meg selv mange ganger, og det har definitivt gjort vondt! Spesielt vondt er det jo når det er smuss og sår involvert. Jeg ville ikke ha utsatt et barn for det. Anonymkode: 691a5...f2f Jeg har 8 hull i ørene mine, 4 i hvert øre. Opplevd akkurat det der selv, jeg har fått en innfeksjon i hullet, tatt ut øredobben for å rense både den og hullet. Våknet dagen etter hvor det har blitt en hinne, og det er det det er. En hinne, ikke noe nerver der eller noen ting. Om du har fått vondt har det vært psykisk Mine barn har opplevd å miste en øredobb, så har de ikke fått inn en ny en samme dagen fordi vi ikke har hatt nye liggende. Dagen etter har det også kommet en hinne så jeg har måtte presse, de har ikke laget en lyd - fordi det gjør ikke vondt! Noe som barn kan synes er vondt er å få nye hull, derfor er det bedre å reparere det hullet som er der. Anonymkode: 1420f...748
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #18 Skrevet 12. august 2017 Kan forresten anbefale å bruke ringer heller enn dobber når hullene er grodd. Blir fort mer sårt og grums med dobber på barn syns jeg og de mister dem lettere. Jenta her bruker nesten kun ringer til hverdags og så dobber dersom hun skal pynte seg litt. Anonymkode: cde2e...4ec
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #19 Skrevet 12. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 8 hull i ørene mine, 4 i hvert øre. Opplevd akkurat det der selv, jeg har fått en innfeksjon i hullet, tatt ut øredobben for å rense både den og hullet. Våknet dagen etter hvor det har blitt en hinne, og det er det det er. En hinne, ikke noe nerver der eller noen ting. Om du har fått vondt har det vært psykisk Mine barn har opplevd å miste en øredobb, så har de ikke fått inn en ny en samme dagen fordi vi ikke har hatt nye liggende. Dagen etter har det også kommet en hinne så jeg har måtte presse, de har ikke laget en lyd - fordi det gjør ikke vondt! Noe som barn kan synes er vondt er å få nye hull, derfor er det bedre å reparere det hullet som er der. Anonymkode: 1420f...748 Djeez... Anonymkode: 691a5...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå