Gå til innhold

Ang hundene på vg sin forside

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest becca i.i

Jeg blir sinnt, kvalm og frustrert. Får lyst til å hyle når jeg ser hvor langt ting kan gå. Det værste er at hun har blitt fra tatt hunder før.. Vel, det eneste som er okei å vite er at det er veldig flinke folk som hjelper hundene nå. Jeg snakka med ei av dem som skal overta ansvaret for en del av hundene, det er flinke folk. Også får vi inn en (eller to) hunder her hos oss. blir å ha den som privat hund, ikke til omplassering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-( :-x :cry: :evil: Ja, det var for jævlig!!

Gjorde vondt i hjertet det der! At det går ann å la dyr ha det sånn, de er jo levende vesner som kjenner sult og smerte , akkurat som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Hmm... utifra bildene jeg så, burde disse hundene avlives heller enn å omplasseres. Tenk på traumene de må ha vært igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hundene er ikke så ille.. De er tillits fulle og ikke misshandlet. "Kunn" vannskjøttet. :evil: Vel, det er det de sier om dem. Men jeg synes det er misshandling nok! At Vg kunn viser bilde av en hund velger jeg og tolke dit henn at de fant det mest syke og ødlagte huden...

Nei, jeg orker ikke tenke på dette. :cry: Det er bare grusomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men altså, det ER jo synd på hun som har hatt dem også. Synes det er trist at folk rundt ikke reagerer tidligere, jeg, når en person har så store problemer at hun ikke klarer å ta vare på hverken seg selv eller dyra. Og selvsagt - det bør kunne gå an å hindre en person i å skaffe seg dyr på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, det var forferdelig, blir bare helt oppgitt av det. Eieren lider nok av psykiske problemer, for det er uansett ikke normalt å ha det sånn rundt seg, heller ikke å ha 25 hunder.

Klart at her burde noen ha grepet inn for lenge siden, til hjelp både for det stakkars menneske og de stakkars dyrene. Godt at noen tar seg av dem nå, men tragisk at det får gå så langt. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie
Helt enig, det var forferdelig, blir bare helt oppgitt av det. Eieren lider nok av psykiske problemer, for det er uansett ikke normalt å ha det sånn rundt seg, heller ikke å ha 25 hunder.

Dama som var ansvarlig (??!) for disse hundene, er veldig deprimert..hun var ikke istand til å ta vare på hverken seg selv eller dyra.

Den hunden, schæferen, som var avbildet på førstesida til VG, led, ifølge denne dama, av en sykdom som medførte at den mista pelsen. Men ikke godt å si, mulig dette var et resultat av de forholdene den har levd under. Uff, den så så ulykkelig ut :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie
Hmm... utifra bildene jeg så' date=' burde disse hundene avlives heller enn å omplasseres. Tenk på traumene de må ha vært igjennom.[/quote']

Uff nei, synes disse dyra for all del må få en sjanse til å bli tatt vare på, trives og få et godt liv. Det har de fortjent. Vi vet jo ikke om disse dyra er generelt skeptiske til mennesker eller hva, de har neppe blitt mishandlet i form av fysisk avstraffelse f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Om de ikke har tatt psykisk skade (det vet vi ingenting om), så hadde jo det vært flott. Men å forsøke å få en ustabil og svært usikker hund inn i en normal tilværelse vil ikke gagne noen. Da er den en fare både for seg selv og omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om de ikke har tatt psykisk skade (det vet vi ingenting om), så hadde jo det vært flott. Men å forsøke å få en ustabil og svært usikker hund inn i en normal tilværelse vil ikke gagne noen. Da er den en fare både for seg selv og omgivelsene.

En ustabil og usikker hund kan faktisk bli en stabil og trygg hund; en hund som vil kunne ha et langt og godt hundeliv, og gi mye glede til omgivelsene.

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

En ustabil og usikker hund kan faktisk bli en stabil og trygg hund; en hund som vil kunne ha et langt og godt hundeliv, og gi mye glede til omgivelsene.

Hilsen Ella

:enig_animasjon:

Flott at noen kommer til å gi disse dyra en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vindelspev

Hilsen Ella

Ja, eller det kan gå skikkelig ille. Jeg er ikke for omplassering til enhver pris. Har sett endel eksempler på at dette mislykkes. Å presse på uansett er nok mer for menneskets skyld heller enn hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
[

Ja, eller det kan gå skikkelig ille. Jeg er ikke for omplassering til enhver pris. Har sett endel eksempler på at dette mislykkes. Å presse på uansett er nok mer for menneskets skyld heller enn hunden.

Nei, en omplasserer ikke for enhver pris.

Men jeg synes en generaliserer litt mye når en sier:

Vindelspev skrev:

Men å forsøke å få en ustabil og svært usikker hund inn i en normal tilværelse vil ikke gagne noen. Da er den en fare både for seg selv og omgivelsene.

Et hundehold kan gå skikkelig ille med hunder som av eier og omgivelser bli oppfattet som trygge og stabile også.

Håper du også har opplevd eksempler på at omplassering av usikre hunder har gått bra, også :)

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Nei, en omplasserer ikke for enhver pris.

Men jeg synes en generaliserer litt mye når en sier:

Vindelspev skrev:

Et hundehold kan gå skikkelig ille med hunder som av eier og omgivelser bli oppfattet som trygge og stabile også.

Håper du også har opplevd eksempler på at omplassering av usikre hunder har gått bra, også :)

Hilsen Ella

Joda, selvfølgelig. Ser at kommentaren min blir vel generaliserende, og det var ikke meningen. Men du ser poenget mitt?

Vi har gjort disse dyrene til våre "kjæledegger", og det innebærer at vi har ansvaret for deres livskvalitet. Å hale videre på en hund som lider, ser jeg ikke gleden i for noen.

Mange utrygge hunder har fått gode hjem i nye, riktige familier. Men dette må jo karakteriseres som et ekstremtilfelle. Hunder kan jo bli usikre og få en masse "uvaner" hos en A4-hundeeier også. Heldigvis får mange av disse hundene et helt nytt liv hos andre.

I dette tilfellet vil jeg tror at man møter på langt vanskeligere utfordringer enn dårlig sosialisering, mangel på språk, "nykker", osv (som forøvrig kan være vanskelig i seg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste hunder kan omplasseres, og jeg vil tro at de i Norge som andre steder, mentaltester hundene før de sender dem til nye eiere.

Jeg ser endel på de petrescue programmene på animalplanet, og av alle de hundene jeg har sett der så er det kun en eller to som har blitt avlivet istedet for å bli omplassert.

Det er utrolig hva hunder finner seg i, og utrolig hva de kan "glemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...