AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Hei. Ønsker å ta sykepleierutdanning i Bergen, men er usikker på hvor. Har noen anbefalinger eller erfaringer å dele? Anonymkode: 788b0...ace
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Vel, VID og HiB er ganske ulike skoler. VID har veldig fokus på det mellommenneskelige, omsorgsfulle osv. Utdanningen fokuserer på å hjelpe mennesker i eksistensiell krise, og er utrolig flinke på å skape empatiske og gode sykepleiere. HiB på en andre siden har førsteklasses medisinsk utstyr, en ny, flott lab og et mye mer teknologisk nykommet ferdighetssenter. VID er også veldig gode på medisin og naturfag, men har et større fokus på omsorg. HiB er også gode på omsorg, men har kanskje mer fokus på medisin. Begge utdanningene skaper gode sykepleiere. Med det sagt, så har Betanien og Haraldsplass (VID) skapt veldig ettertraktede sykepleiere, og de er skolene med best studentmiljø i landet flere år på rad. VID har et mindre og mer privat miljø. Man er på bølgelengde og lektorene kjenner igjen og kan navnet på elevene. HiB har et mer høyskolepreg hvor klassene er større og opplegget kanskje virker mer profesjonelt. Hva er du ute etter? Anonymkode: 89a3d...39f 1
Suza Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Tusen takk for svar. Vet ikke helt hva jeg er ute etter for å være ærlig, men av det du forteller synes jeg VID høres best ut for meg. Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 10 minutter siden, Suza skrev: Tusen takk for svar. Vet ikke helt hva jeg er ute etter for å være ærlig, men av det du forteller synes jeg VID høres best ut for meg. Tusen takk! Jeg har selv gått begge steder og likte begge. Jeg synes VID hadde for mye pjatt og dilldall i starten - for mye snakking, "kjærlig hånd", åndelig omsorg og slikt tull. Jeg ville ha medisin, medikamenter, sykdommer, organer og naturfag! Men jeg så etter hvert i praksis og i yrkeslivet hvor viktig det var å ha forståelse for omsorg og eksistensiell krise i bunnen. For mange er det værre enn den faktiske sykdommen. Jeg tok videreutdanning på HiB og teknologien der er fantastisk. Øvelsesrommet er så utrolig avansert, med dukker som kan gjøre det utroligste. Man får en veldig virkelighetsnær opplevelse. Lektorene er profesjonelle og man lærer bedre å holde hodet kaldt i stressende situasjoner, mens på VID lærte vi mer om pasientens opplevelse av situasjonen og deres tanker og redsler. man lærer selvsagt begge deler begge steder, men de har litt ulikt fokus syns jeg. Håper du forstår hva jeg mener i innleggene masse lykke til videre, du går en utrolig spennende og læringsrik tid i møte hvis du velger sykepleie! Anonymkode: 89a3d...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå