AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Hei, jeg er ei 16 år gammel jenter som trener turn seks dager i uka, på et relativt høyt nivå. Det siste året har jeg nesten ikke trent noe mer enn styrke og skranke (for de som vet hva det er), fordi jeg ar slitt med et tretthetsbrudd i høyre tibia som ikke vil gro. Forrige uke var jeg på treningsleir, hvor jeg begynte å trene veldig hardt (seks timer turn hver dag i seks dager) og på grunn av dette har jeg fått utrolig vondt både på utsiden, innsiden og bak i leggene mine. Det er veldig ømt når jeg trykker på innsiden av leggene og jeg kan føle små "klumper" på skinnbeinet. Likevel så er det smertene bak i leggene som er verst. Jeg har tøyd dem godt og massert dem masse de siste dagene, men har ikke opplevd noen stor forskjell. Når jeg sitter på huk er det akkurat som om leggene mine låser seg og jeg får utrolig vondt når jeg skal reise meg opp igjen. I tillegg til dette er det vondt når jeg hopper, løper, når jeg sitter å "pointer" vristene og også når jeg "flekser" dem. Har lest litt om beinhinnebetennelse på nettet, men i og med at smertene er verst bak i leggene (musklene og senene) så virker det ikke helt som beinhinnebetennelse.... Er det noen her som har peiling på hva som kan være galt med leggene mine og eventuelt hva jeg skal gjøre med dem? Har tenkt å ta kontakt med legen eller en fysioterapeut dersom smertene ikke er borte innen to uker:-) Mvh, ei litt opprørt jente:-( Anonymkode: 083e7...ef5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Har du fjernet årsaken til det første tretthetsbruddet? Hvis ikke det vil gro så gjetter jeg på nei. Du må ta det på alvor! Anonymkode: 32b57...834 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Lege. Ikke KG. Dette er for komplisert og prekært at noen her inne kan gi deg gode råd. Så kom deg til lege for videre utredning. Anonymkode: e0443...1a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå