Gå til innhold

Hva er en normal hverdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er i en litt merkelig situasjon. Jeg er alvorlig deprimert, men har jobbet og studert fullt i flere år fordi jeg har det med å presse meg selv til kroppen krasjer fullstendig. Nå er det slik at kroppen nekter å fortsette og jeg må sykemeldes, mest sannsynlig over en lengre periode. Jeg har alltid presset meg selv til jeg faller om og aldri klart å sette grenser for hva jeg klarer. Derfor vet jeg faktisk ikke hva som er normalt å klare i løpet av en dag/uke utenom jobben. Jeg vet faktisk ikke hvor mye energi som er normalt å ha til overs etter jobb, og det må jeg finne ut av om jeg skal ha et noen lunde normalt liv og for å finne ut av min egentlige arbeidsevne. 

Jeg lurer derfor på hva dere gjør etter jobb og i helger? Slik det er nå klarer jeg ingenting annet enn å ligge i sengen, ingen husarbeid, aktivitet eller sosialisering. Alle småting er derfor viktige å ta med :) Hva gjør du i hverdagen og når du har helg? Og hvor sliten blir du av dette?

Anonymkode: 08615...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt veldig indivuduelt, og kommer an både på personlighet og jobb. Har man en hard fysisk jobb orker man gjerne mindre enn om man har en lett jobb. 

Jeg er introvert, og orker ikke sosialisere noe særlig etter en lang dag på jobb. Jeg pleier trene, lese, strikke, se tv, og game på hverdagene. I helgene er det ofte også bare jeg og samboer. Om lørdagen går vi ærender, trener, leser/gamer/spiller brettspill, og så er det film med godis. Kanskje har vi besøk/er på besøk hos venner, men det er kanskje annenhver måned eller noe slikt. Søndager er det gjerne tur, trening, husarbeid, kanskje søndagsmiddag hos foreldre, og så avslapping. 

Anonymkode: 837fe...7cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...