Gå til innhold

KJEMPETABBE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok så jeg har gjort en kjempetabbe! Jeg bestile et par med sko fra asos.com for 755kr... og glemte HELT dei kostnadene jeg må betale når jeg enter skoene... det jeg lurer på er om jeg bare kan la dem være på postkontoret helt til dei blir sendt tilbake? får jeg pengene igjen hvis dei blir returnerte?? alså hvis jeg bare ikke henter dem til dem blir sendt tilbake, får jeg pengene igjen da?? og hvor mye må jeg eventuelt betale hvis jeg henter dem?

Anonymkode: 3265d...f63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på angrerett så kan du returnere de ja. Da må du betale frakt tilbake. Men det er mange nettbutikker som oppererer med et system hvor man kan returnere varene uten å betale frakt i løpet av en viss periode.

Anonymkode: 0a1a5...24a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.asos.com/customer-service/returns/

Her står det om retur.

Men når jeg skal returnere den så må jeg vel først hente pakken? og når jeg henter pakken så må jeg jo betale avgiftene... men hvis jeg bare lar den ligge på postkontoret uten å gjøre noe så blir den vel sendt tilbake og får jeg pengene igjen da?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på angrerett så kan du returnere de ja. Da må du betale frakt tilbake. Men det er mange nettbutikker som oppererer med et system hvor man kan returnere varene uten å betale frakt i løpet av en viss periode.

Det er en norsk regel. Dette er noe TS har kjøpt i utlandet, så norske lover og regler gjelder naturligvis ikke der.

Hun må sannsynligvis betale for returfrakten, 99% sikkert, dersom hun bare dropper å hente ut skoene.

Skrevet
1 minutt siden, Mæri skrev:

Men når jeg skal returnere den så må jeg vel først hente pakken? og når jeg henter pakken så må jeg jo betale avgiftene... men hvis jeg bare lar den ligge på postkontoret uten å gjøre noe så blir den vel sendt tilbake og får jeg pengene igjen da?

Send en mail til de og spør. Selv om du får penger tilbake må du nok uansett betale frakten.

Skrevet

Ta ansvar og betal det det koster. 

Og bestill ikke mer.

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, Mæri skrev:

Du får igjen pengene, og hvis du gadd å lese de linkene folk har lagt ut for deg, så ser du at det kan ta noen uker før det skjer.

http://www.asos.com/customer-service/customer-care/help/?help=/app/answers/detail/a_id/88/p/90

Dersom du henter ut skoene, må du regne med å betale 25% i norsk moms av sendingens verdi. I tillegg kommer et gebyr som tollpost tar. Husker ikke hvor mye det er på, men kanskje en hundrelapp eller noe.

Skrevet
3 minutter siden, Forundret.. skrev:

Ta ansvar og betal det det koster. 

Og bestill ikke mer.

Hvor mye tror du jeg må betale i avgifter for sko til 755kr?

Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Du får igjen pengene, og hvis du gadd å lese de linkene folk har lagt ut for deg, så ser du at det kan ta noen uker før det skjer.

http://www.asos.com/customer-service/customer-care/help/?help=/app/answers/detail/a_id/88/p/90

Dersom du henter ut skoene, må du regne med å betale 25% i norsk moms av sendingens verdi. I tillegg kommer et gebyr som tollpost tar. Husker ikke hvor mye det er på, men kanskje en hundrelapp eller noe.

Hvem sa jeg ikke gadd å lese? 

Skrevet
1 minutt siden, Mæri skrev:

188kr, dersom prisen du oppgir er inkl frakt

Anonymkode: 74933...476

Skrevet
Akkurat nå, Mæri skrev:

Aner ikke. Men sko er tollfrie så det du må regne ut er merverdiavgift og frakta tror jeg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

188kr, dersom prisen du oppgir er inkl frakt

Hmm også kanskje noe til posten for fortollingen, ser ut som det kan være kr 153 :/

Skrevet
7 minutter siden, Forundret.. skrev:

Aner ikke. Men sko er tollfrie så det du må regne ut er merverdiavgift og frakta tror jeg.

Men når jeg betalte skoene så va frakta gratis?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm også kanskje noe til posten for fortollingen, ser ut som det kan være kr 153 :/

Hvis jeg bare må betale 153kr ekstra så går det greit å hente dem

Skrevet

Husk at du også må betale frakten for returnering.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du også må betale frakten for returnering.

Men hvis det bare blir 188kr så blir det vel ikke så dyrt?

Skrevet

Kanskje kan du kansellere bestillingen? Hvis ikke blir det 188 kr i mva, men i tillegg blir det et gebyr som avhenger av hvem som leverer pakken og tar seg av fortollinga. Er det feks fedex så er det kjempedyrt. Som regel er det mellom 150 og 350 kr. Om du returnerer varen må du betale frakt (dyrt til utlandet), men kan søke om å få returnert mva. Fortollingsgebyret får du nok ikke tilbake. Om du ikke får kansellert, så får du nesten bare se det som en lærepenge. 

Skrevet
38 minutter siden, Kladd skrev:

Kanskje kan du kansellere bestillingen? Hvis ikke blir det 188 kr i mva, men i tillegg blir det et gebyr som avhenger av hvem som leverer pakken og tar seg av fortollinga. Er det feks fedex så er det kjempedyrt. Som regel er det mellom 150 og 350 kr. Om du returnerer varen må du betale frakt (dyrt til utlandet), men kan søke om å få returnert mva. Fortollingsgebyret får du nok ikke tilbake. Om du ikke får kansellert, så får du nesten bare se det som en lærepenge. 

Tror det er postnord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...