AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Jeg ble faktisk litt sjokkert fordi jeg aldri har sett eller hørt om det før. Jeg kan selfølgelig ikke vite med sikkerhet om kvinnen faktisk var syk, men hun gjorde grimaser med ansiktet som i mine øyne tydet på at hun var psykisk utviklingshemmet. Altså det er vanskelig å forklare, men hun hadde samme uttrykket og bevegelser i ansiktet som datteren til ei jeg kjenner som har rett syndrom. Lurer på hvordan ei så syk kvinne i det hele tatt kan ha blitt gravid? Altså de har jo som oftest tilsyn døgnet rundt. Vil barnet også automatisk få samme sykdom eller skade om moren har det? Anonymkode: 82d5a...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Jeg synes du skal passe dine egne saker. Anonymkode: a89d0...c58 16
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Det er mange syke gravide kvinner der ute og noen av dem lager KG-tråder om sine grusomt fæle partnere. Anonymkode: e8b6b...5d7 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du skal passe dine egne saker. Anonymkode: a89d0...c58 Jeg har ikke tenkt å oppsøke kvinnen. Det er ikke forbudt å gjøre seg opp tanker om andre mennesker, det gjør vi alle. Anonymkode: 82d5a...dfc 21
Gjest Sugemerke Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Altså, du så en gravid kvinne som lagde grimaser og har ut fra det kommet fram til at hun var syk?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble faktisk litt sjokkert fordi jeg aldri har sett eller hørt om det før. Jeg kan selfølgelig ikke vite med sikkerhet om kvinnen faktisk var syk, men hun gjorde grimaser med ansiktet som i mine øyne tydet på at hun var psykisk utviklingshemmet. Altså det er vanskelig å forklare, men hun hadde samme uttrykket og bevegelser i ansiktet som datteren til ei jeg kjenner som har rett syndrom. Lurer på hvordan ei så syk kvinne i det hele tatt kan ha blitt gravid? Altså de har jo som oftest tilsyn døgnet rundt. Vil barnet også automatisk få samme sykdom eller skade om moren har det? Anonymkode: 82d5a...dfc Mange tilsynelatende syke kvinner blir gravid på samme måte som friske kvinner, de har sex. Om barnet får den samme sykdommen spørs hva hun lider av. CP kan gi spasmer i ansikt og kropp, men man kan være klinkende klar i hodet fordi. jeg er mest sjokkert av at du verken har hørt om eller sett at kvinner blir gravide. Mange har skjulte lidelser som ikke er synlige, og når kvinner meg slike sykdommer blir gravide er du nok ikke like sjokkert. Jeg synes du er fordømmende! Anonymkode: d463f...5fc 12
Havbris Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 Du får nok lese deg opp litt både med hensyn til hva psykisk utviklingshemming er - og hva Retts syndrom er. Det siste er en gjennomgripende og progredierende utviklingsforstyrrelse som ofte debuterer ved 6 - 18 mnd. Nå en person har kommet opp i alder der en kan bli gravid har nok mange ferdigheter allerede gått tapt. Vi kan alle ha grimaser og tics uten å være syke. 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble faktisk litt sjokkert fordi jeg aldri har sett eller hørt om det før. Jeg kan selfølgelig ikke vite med sikkerhet om kvinnen faktisk var syk, men hun gjorde grimaser med ansiktet som i mine øyne tydet på at hun var psykisk utviklingshemmet. Altså det er vanskelig å forklare, men hun hadde samme uttrykket og bevegelser i ansiktet som datteren til ei jeg kjenner som har rett syndrom. Lurer på hvordan ei så syk kvinne i det hele tatt kan ha blitt gravid? Altså de har jo som oftest tilsyn døgnet rundt. Vil barnet også automatisk få samme sykdom eller skade om moren har det? Anonymkode: 82d5a...dfc Send en anonym bekymring til ditt lokale Barnevern, så vil de undersøke saken og sette inn tiltak! Anonymkode: 0dad5...745 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange tilsynelatende syke kvinner blir gravid på samme måte som friske kvinner, de har sex. Om barnet får den samme sykdommen spørs hva hun lider av. CP kan gi spasmer i ansikt og kropp, men man kan være klinkende klar i hodet fordi. jeg er mest sjokkert av at du verken har hørt om eller sett at kvinner blir gravide. Mange har skjulte lidelser som ikke er synlige, og når kvinner meg slike sykdommer blir gravide er du nok ikke like sjokkert. Jeg synes du er fordømmende! Anonymkode: d463f...5fc Det er klart, men hun virket alvorlig psykisk tilbakestående. Man kan faktisk se det på mennesker som er det. Det kan jo være hun hadde CP som du sier. Håper det for da er man heldigvis klar i hodet. Det jeg synes er sjokkerende er jo om psykisk utviklingshemmede blir gravide. For det forstår jeg faktisk ikke hvordan kan skje. Som sagt har de jo tilsyn hele døgnet så det må ha skjedd en voldsom glipp isåfall. Mange psykisk utviklingshemmede tenker jo ikke på sex engang eller vet hva det er. Andre gjør jo det igjen slik som de med Downs syndrom. Anonymkode: 82d5a...dfc 4
Havbris Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er klart, men hun virket alvorlig psykisk tilbakestående. Man kan faktisk se det på mennesker som er det. Det kan jo være hun hadde CP som du sier. Håper det for da er man heldigvis klar i hodet. Det jeg synes er sjokkerende er jo om psykisk utviklingshemmede blir gravide. For det forstår jeg faktisk ikke hvordan kan skje. Som sagt har de jo tilsyn hele døgnet så det må ha skjedd en voldsom glipp isåfall. Mange psykisk utviklingshemmede tenker jo ikke på sex engang eller vet hva det er. Andre gjør jo det igjen slik som de med Downs syndrom. Anonymkode: 82d5a...dfc Jeg foreslår igjen at du leser deg opp litt når det gjelder mennesker med psykisk utviklingshemming. Tilsyn hele døgnet? Hvilken tidsalder lever du i? 21
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 Det kan jo være tics, en forbigående lammelse eller hva som helst. Og hun trenger ikke være gravid heller, kanskje hun bare var feit. Eller kanskje det var en person med ascites pga. Leversvikt. For å svare på hvordan en med utviklingshemning evt. Kunne blitt gravid så har ikke alle tilsyn døgnet rundt. Dette er kun dersom det er behov for det. Og de har jo også lov å ha sex, de bare går på prevensjon. De som jobber med utviklingshemmede gir de jo gjerne veiledning om sex, grenser, prevensjon, passer litt ekstra på, etc. Men man løper ikke inn og stopper folk som har frivillig sex fordi de er utviklingshemmet Anonymkode: e7d68...585 12
Honey Dew Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 Så flott av deg å henge henne ut her. Selv om hun evt har tourettes, kan hun vel være en god mor allikevel. Slutt med denne trollingen 6
Gjest O.G. Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble faktisk litt sjokkert fordi jeg aldri har sett eller hørt om det før. Jeg kan selfølgelig ikke vite med sikkerhet om kvinnen faktisk var syk, men hun gjorde grimaser med ansiktet som i mine øyne tydet på at hun var psykisk utviklingshemmet. Altså det er vanskelig å forklare, men hun hadde samme uttrykket og bevegelser i ansiktet som datteren til ei jeg kjenner som har rett syndrom. Lurer på hvordan ei så syk kvinne i det hele tatt kan ha blitt gravid? Altså de har jo som oftest tilsyn døgnet rundt. Vil barnet også automatisk få samme sykdom eller skade om moren har det? Anonymkode: 82d5a...dfc Hun ble pult.
Missy1 Skrevet 11. august 2017 #15 Skrevet 11. august 2017 1. Psykisk utviklingshemming er ikke en sykdom 2. Kvinner med psykisk utviklingshemming har livmor og eggstokker akkurat som kvinner uten PU. så vet du det 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #16 Skrevet 11. august 2017 6 minutter siden, Missy1 skrev: 1. Psykisk utviklingshemming er ikke en sykdom 2. Kvinner med psykisk utviklingshemming har livmor og eggstokker akkurat som kvinner uten PU. så vet du det Nei, men det en skade eller en feil i utviklingen. Jeg vet at de har det samme reproduksjonssymstemet som vi har, men det er jo ganske sprøtt hvis ei psykisk utviklingshemmet kvinne faktisk er gravid, eller synes folk det er normalt og noe de ikke reagerer på? Tydeligvis bare jeg som reagerer på det virker det som på svarene jeg får i tråden her. Jeg vet jo at det ikke har noe med meg å gjøre, men om det faktisk er tilfelle så synes jeg det er veldig sjokkerende at de nærmeste omsorgspersonene ikke gir dem p-piller f.eks. Jeg har selv ei kusine som er psykisk utviklingshemmet. Hun har jobb og klarer å stelle seg selv og lage mat, men hun er likevel helt avhengig av hjelp og hun fungerer ikke som et friskt menneske i sosiale sammenhenger. Ei heller kunne hun tatt seg av et barn. Anonymkode: 82d5a...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #17 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det en skade eller en feil i utviklingen. Jeg vet at de har det samme reproduksjonssymstemet som vi har, men det er jo ganske sprøtt hvis ei psykisk utviklingshemmet kvinne faktisk er gravid, eller synes folk det er normalt og noe de ikke reagerer på? Tydeligvis bare jeg som reagerer på det virker det som på svarene jeg får i tråden her. Jeg vet jo at det ikke har noe med meg å gjøre, men om det faktisk er tilfelle så synes jeg det er veldig sjokkerende at de nærmeste omsorgspersonene ikke gir dem p-piller f.eks. Jeg har selv ei kusine som er psykisk utviklingshemmet. Hun har jobb og klarer å stelle seg selv og lage mat, men hun er likevel helt avhengig av hjelp og hun fungerer ikke som et friskt menneske i sosiale sammenhenger. Ei heller kunne hun tatt seg av et barn. Anonymkode: 82d5a...dfc Skal vi kastrere alle som er psykisk utviklingshemmet? Skal vi nekte de å lebe normale liv, så langt det lar,seg gjøre? Anonymkode: df856...032 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #18 Skrevet 11. august 2017 Jeg kjenner et par som begge er utviklingshemmet, ( faren har asperger, vet ikke om det går under utviklingshemmet?) og de to skal ha barn sammen. De er kjærester og har da følgelig sex som kan føre til barn. Om de to får beholde barnet er en annen sak... Anonymkode: 38d58...1cb
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #19 Skrevet 11. august 2017 Vi har heldigvis sluttet å tvangssterilisere utviklingshemmede og psykisk syke. Anonymkode: ece4a...fcc 7
Trude.lutt Skrevet 11. august 2017 #20 Skrevet 11. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er klart, men hun virket alvorlig psykisk tilbakestående. Man kan faktisk se det på mennesker som er det. Det kan jo være hun hadde CP som du sier. Håper det for da er man heldigvis klar i hodet. Det jeg synes er sjokkerende er jo om psykisk utviklingshemmede blir gravide. For det forstår jeg faktisk ikke hvordan kan skje. Som sagt har de jo tilsyn hele døgnet så det må ha skjedd en voldsom glipp isåfall. Mange psykisk utviklingshemmede tenker jo ikke på sex engang eller vet hva det er. Andre gjør jo det igjen slik som de med Downs syndrom. Anonymkode: 82d5a...dfc Er dette en du kjenner? Folk med PU har ikke tilsyn 24 timer i døgnet. Mange bør i egne leiligheter. Hørt om hvpu-reformen? Folk ned PU har jo de samme fristene og behov som andre. Det fødes barn av PU hvert år. Ingenting som tyder på at disse barna der med også blir PU. De blir tatt vare på av barnevernet. Dette er vanskelig. Evt prevensjon og sterilisering blir ofte benyttet, men er et vanskelig tema pga informert samtykke. Jeg er sjokkert over hvor lite et voksen menneske vet, og hvor utrolig fordoms full noen er. Er du sikker på at hun var PU? Eller kunne hun ha et fysisk handikap? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå