Gå til innhold

Nå blir jeg utnyttet på arbeidsplassen jeg har arbeidstrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i arbeidspraksis i nesten halvannet år på samme plass og trives så utrolig godt. Men nå har det begynt en ny en som basiclly får BETALT for den jobben jeg har gjort GRATIS hele tiden. Ikke er hun noe flink heller. Hun bruker over to og en halv time på en jobb jeg gjør på 20 minutter. Og i dag sa hun til meg pass på at det er vasket nok der og pass på at det er rent og ryddig nok. DET ER ANDRE DAGEN HENNES!!!! Jeg vurderer å slutte helt seriøst! Er dette litt utnytting nå eller overdriver jeg veldig?? Jeg begynte å gråte i stad fordi jeg ble så lei meg. Var på do da så ingen så det. Gleder meg bare til å bra hjem om to timer. Nå har jeg pause alene heldigvis. Vil ikke gå så mye mer i detaljer om jobben da det lett kan bli gjenkjent! :vetikke:

Anonymkode: f21a8...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge skal du jobbe gratis da? 

Anonymkode: 59d90...abc

Skrevet

Var dette en arbeidspraksis hvor det var meningen at du skulle bli vurdert for fast jobb om dette fungerte?

Anonymkode: 56b1b...833

• Liker 1
Skrevet

Det at du får så store problemer etter en liten konflikt på arbeidsplassen er jo en del av grunnen til at du er der i praksis. Det er høyere sjanse for at du ikke møter på jobb fordi du ikke klarer møte. Selv om hun bruker lengre tid enn deg, så vil hun klare å gå på jobb selv om hun er en trist dag. 

Om du mener at du klarer gå på jobb uten mer sykefravær enn de som jobber der, så er det kanskje på tide å snakke emd saksbehandleren din om fast jobb. Det må da være begrenset hvor lenge NAV vil ha deg i praksis før de vet hvor mye du kan jobbe. 

Anonymkode: 920dc...33b

• Liker 1
Skrevet

Bli gjenkjent om du forteller detaljer fra en vaskejobb?

Anonymkode: 3fd4d...a81

Skrevet

Jeg trodde ikke man kunne være så lenge i arbeidspraksis på samme sted. Også trodde jeg at de i arbeidspraksis skulle gå oppå og ikke dekke et reelt behov for bemanning.

Anonymkode: 4e983...a32

• Liker 5
Skrevet

Er dessverre ikke alle som duger eller vet hvordan de skal oppføre seg. Så lenge dette ikke er din sjef, så har hun ingenting med å gi deg arbeidsoppgaver. Du må lære deg å sette grenser :) 

Anonymkode: 0d5fd...a35

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette en arbeidspraksis hvor det var meningen at du skulle bli vurdert for fast jobb om dette fungerte?

Jeg har arbeidstrening her og behandling samtidig. Sliter mye med angst og depresjon. Det var ikke meningen i utgangspunktet at jeg skulle bli vurdert som fast ansatt. Men jeg har faktisk kommet utrolig langt en der jeg var når jeg startet. Er i butikk!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli gjenkjent om du forteller detaljer fra en vaskejobb?

Anonymkode: 3fd4d...a81

Er ikke vaskejobb! Er i butikk!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde ikke man kunne være så lenge i arbeidspraksis på samme sted. Også trodde jeg at de i arbeidspraksis skulle gå oppå og ikke dekke et reelt behov for bemanning.

Dette. Halvannet år er for lenge, lenge innen den tid skal det avklares om dette skal avsluttes eller føre til ordinær stilling. Hvis dette er gjennom NAV må du kontakte de og si at dette må avklares

Anonymkode: 76b6c...46c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du får så store problemer etter en liten konflikt på arbeidsplassen er jo en del av grunnen til at du er der i praksis. Det er høyere sjanse for at du ikke møter på jobb fordi du ikke klarer møte. Selv om hun bruker lengre tid enn deg, så vil hun klare å gå på jobb selv om hun er en trist dag. 

Om du mener at du klarer gå på jobb uten mer sykefravær enn de som jobber der, så er det kanskje på tide å snakke emd saksbehandleren din om fast jobb. Det må da være begrenset hvor lenge NAV vil ha deg i praksis før de vet hvor mye du kan jobbe. 

Jeg har ikke problemer med det. Og dessuten hater jeg konflikter. Ikke har jeg hatt fravær siden november heller. Og har til og med jobbet overtid, om det har vært en arbeidsoppgave jeg ikke har blitt ferdig med før jeg var ferdig for dagen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har arbeidstrening her og behandling samtidig. Sliter mye med angst og depresjon. Det var ikke meningen i utgangspunktet at jeg skulle bli vurdert som fast ansatt. Men jeg har faktisk kommet utrolig langt en der jeg var når jeg startet. Er i butikk!

Ok :) Om du er i arbeidspraksis er det ikke mening at du skal ha en "stilling" i butikken. Du skal være i tillegg til andre ansatt og ikke regnes om en av disse :) Hun skal heller ikke kommandere deg rundt.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et svar. Hvordan kan du tolke og mene noe slikt ut fra det vi vet. :frkk:

Anonymkode: d4d64...abd

• Liker 6
Skrevet

Kanskje jeg ikke uttrykte meg godt nok. Jeg har gjort den samme jobben i den tiden jeg har vært her. Så begynner det en ny og tror hun kan fortelle meg at jeg må gjøre ting godt nok. Siden det er i en butikk, så er jo hovedoppgaven til de ansatte kundene. Og det er der jeg skal tilnærme meg gradvis pga. angsten. Men nå vet jeg ikke lenger hva som er mine egne faste oppgaver. Den jobben hun har tatt over har vært dn del av min morgenrutine hele perioden.

Kanskje det var dumt å spørre her! Og om en admin bare kan slette hele innlegget?!!?

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tanken bak, men det blir nok ikke alltid sånn.

TS

Jeg hadde ville snakket med min saksbehandler om dette siden sjefen din har gitt noen oppgavene dine uten å informere deg om det. 

Skrevet

Snakk med saksbehandleren din. Dette er typisk utnytting av arbeidskraft og det er helt forståelig at du reagerer! 

Anonymkode: debb5...752

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke problemer med det. Og dessuten hater jeg konflikter. Ikke har jeg hatt fravær siden november heller. Og har til og med jobbet overtid, om det har vært en arbeidsoppgave jeg ikke har blitt ferdig med før jeg var ferdig for dagen.

Men du skriver at du vurderer å si opp, og denne nye dama har jobbet der i to dager. Det viser jo at du har noen problemer som mennesker ikke i praksis ikke har. Om du fungerte normalt i arbeidsliv, eller er blitt så frisk at du kan klare ha en normal jobb, så er det på tide å si fra til saksbehandler at du vil søke ordinær jobb.

Normale mennesker ønsker ikke si opp jobben sin etter to dager med motgang

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et svar. Hvordan kan du tolke og mene noe slikt ut fra det vi vet. :frkk:

Anonymkode: d4d64...abd

Les ovenfor

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg ikke uttrykte meg godt nok. Jeg har gjort den samme jobben i den tiden jeg har vært her. Så begynner det en ny og tror hun kan fortelle meg at jeg må gjøre ting godt nok. Siden det er i en butikk, så er jo hovedoppgaven til de ansatte kundene. Og det er der jeg skal tilnærme meg gradvis pga. angsten. Men nå vet jeg ikke lenger hva som er mine egne faste oppgaver. Den jobben hun har tatt over har vært dn del av min morgenrutine hele perioden.

Dette blir en annen problemstilling. Her er det meningen du skal si fra til saksbehandler eller sjef slik at det ikke blir kluss. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver at du vurderer å si opp, og denne nye dama har jobbet der i to dager. Det viser jo at du har noen problemer som mennesker ikke i praksis ikke har. Om du fungerte normalt i arbeidsliv, eller er blitt så frisk at du kan klare ha en normal jobb, så er det på tide å si fra til saksbehandler at du vil søke ordinær jobb.

Normale mennesker ønsker ikke si opp jobben sin etter to dager med motgang

Les ovenfor

Dette er ikke snakk om å møte motgang. Og dessuten har jeg også startet i behandling. Og for meg er det å være i en type jobb/praksis behandling for meg i tillegg til medisinsk behandling pga. det psykiske. Jeg kan forresten ikke si opp, fordi jeg er ikke fast ansatt. Poenget er bare at de har ansatt en som gjør nøyaktig den samme jobben som meg. Hvorfor ansette en ny når jeg gjør det gratis? Eller hva med å ansette meg for eksempel? Jeg er jo tross alt veldig godt kjent her!!

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke snakk om å møte motgang. Og dessuten har jeg også startet i behandling. Og for meg er det å være i en type jobb/praksis behandling for meg i tillegg til medisinsk behandling pga. det psykiske. Jeg kan forresten ikke si opp, fordi jeg er ikke fast ansatt. Poenget er bare at de har ansatt en som gjør nøyaktig den samme jobben som meg. Hvorfor ansette en ny når jeg gjør det gratis? Eller hva med å ansette meg for eksempel? Jeg er jo tross alt veldig godt kjent her!!

Om du mener du er klar for fast ansettelse, så bør du diskutere det med saksbehandler. Det er ingen som vet at du har blitt frisk nok til å jobbe normalt

Du skal for øvrig ikke jobbe som en normal ansatt når du er i praksis, du skal jobbe i tillegg til de som er der. Det betyr at de arbeidsoppgavene du gjør egentlig skal ha en egen ansatt, så det er helt riktig å ansette noen for det

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...