AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 For dere som har trent styrke over lengre tid, ossen holder dere deg selv motivert? Og etter hvor langt tid fikk dere resultater? jeg har trent 3-4 ganger og slutta for jeg fort mister motivasjonen. Nå får jeg lyst på å trene igjen, men er redd jeg slutter igjen Anonymkode: 07f50...9a5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 1. Følge et skikkelig program. Om du ikke har trent så mye før, for eksempel Starting Strength eller Stronglifts. Da får du både fornuftig sammensatte øvelser og antall sett/repetisjoner, samt hvordan du bør øke. 2. Logge!! Ellers er det vanskelig å følge med på om man har fremgang eller ikke. Jeg trente "styrke" av og på i noen år, men det var dritkjedelig. Det var fordi jeg for det første brukte et selvkomponert tulleprogram, og for det andre fordi jeg ikke hadde i nærheten av nok vekt på til å få progresjon. Så gikk jeg over til å løfte faktisk tunge vekter, og begynte med Stronglifts. Holdt på med det et års tid, og gikk så videre til andre programmer. Kjører nå Wendler sitt 5/3/1-progam, og har brukt det i flere år. Prøv deg litt frem hva du trives med, om du til ha mer bodybuilderprogram (mange repetisjoner, lettere vekter) eller styrkeløftprogram (få repetisjoner, tyngre vekter). Anonymkode: 4e5de...a77 1
debattanten Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 (endret) Gode tips over. Selv holder jeg på med stronglifts og har hatt god fremgang siden mai, er nybegynner. Det er gøy å logge, kan bruke Stronglifts 5x5 appen og teknikken kan man jobbe med i det uendelig. I tillegg gjør jeg litt mobilitetsøvlser og har begynt med litt isolasjonsøvelser. Jeg er glad i YouTube og henter mye inspirasjon og lærdom der. Følger en del kanaler. Endret 11. august 2017 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Følge et skikkelig program. Om du ikke har trent så mye før, for eksempel Starting Strength eller Stronglifts. Da får du både fornuftig sammensatte øvelser og antall sett/repetisjoner, samt hvordan du bør øke. 2. Logge!! Ellers er det vanskelig å følge med på om man har fremgang eller ikke. Jeg trente "styrke" av og på i noen år, men det var dritkjedelig. Det var fordi jeg for det første brukte et selvkomponert tulleprogram, og for det andre fordi jeg ikke hadde i nærheten av nok vekt på til å få progresjon. Så gikk jeg over til å løfte faktisk tunge vekter, og begynte med Stronglifts. Holdt på med det et års tid, og gikk så videre til andre programmer. Kjører nå Wendler sitt 5/3/1-progam, og har brukt det i flere år. Prøv deg litt frem hva du trives med, om du til ha mer bodybuilderprogram (mange repetisjoner, lettere vekter) eller styrkeløftprogram (få repetisjoner, tyngre vekter). Anonymkode: 4e5de...a77 Hvor mye vekt bør jeg øke til og hvor ofte bør jeg øke vekten? Anonymkode: 07f50...9a5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye vekt bør jeg øke til og hvor ofte bør jeg øke vekten? Anonymkode: 07f50...9a5 Det finner du om du bruker et ordentlig program Seriøst, les om stronglifts eller starting strength, så får du veldig godt forklart hva du bør begynne på og hvordan du bør øke. Anonymkode: 4e5de...a77 1
debattanten Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Som personen over sier. Bruker du i tillegg appen planlegger den alt for deg. For å lykkes over tid tror jeg det er viktig å bruke tid på å tilegne seg litt kunnskap om programmet og hvordan det utføres. De programmene det refereres til har tonnevis med info om seg på nett. Jeg tror også at selv om man kanskje ikke er så entusiastisk til å lese masse, så kommer det etter kort tid. Det et utrolig moro for i hvert fall meg å jobbe med styrketrening nå, enn før. Før løftet jeg bare på måfå og det dabbet av som for folk flest. Mål, mening og fokus er 3 ting som for meg har snudd helt opp ned på hva styrketrening er for noe Så kommer livsstil, mat/ernæring og andre ting i tillegg som nå gjør at jeg virkelig har kommet godt i gang.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 Enig. Å lese om teknikk, måter å forbedre seg på, se videoer, er motiverende. Og når det også hjelper på fremgangen, får man jo dobbelt motivasjon. Å gå inn og gjøre et par knebøy med random vekt, med rævva teknikk, fins ikke givende. Å derimot gå inn med en plan om at i dag skal jeg klare x kg, så og så mange repetisjoner, og jeg skal jobbe med å unngå buttwink, gir mål og mening, og motivasjon for min del. Anonymkode: 4e5de...a77 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 For min del er motivasjonen er at man blir sterkere og klarer å løfte tyngre. Men det krever regelmessig og strukturert trening. Anonymkode: 5ecf7...ccb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå