AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Barnet mitt (2 år) har plutselig endret atferd, gått fra å være trygg og glad i barnehagen, til å bare ville sitte med de voksne og være lei seg. Det er mye endringer i barnehagen denne høsten, nye barn i gruppen.Blir skikkelig bekymret. Andre som har erfaring med dette? Anonymkode: efac4...e28
Siri_H Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Sønnen min hadde også en fase hvor det var sånn. Særlig skjedde det etter første barnehageåret, når han ikke lenger var av de yngste. Det gikk seg veldig fint til etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 ok, takk for svar, det er akkurat det som er skjedd her, han er ikke lenger den yngste og får nok ikke like mye oppmerksomhet. Det rare er at det samme skjer overfor besteforeldrene, han har ikke sett dem på 3-4 uker i sommer og plutselig var det som om de var fremmede igjen. Anonymkode: efac4...e28
atropos Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Han har jo ikke sett barnehagen sin på en god stund da. 3-4 uker er veldig lang tid for en som bare er to. Mitt råd til deg er å la det gå litt tid å stol på at de som jobber i barnehagen klarer å gjøre han trygg igjen Jeg har jobbet på småbarns i mange år, og dette er veldig vanlig for de barna som kommer etter ferien. Man starter litt på nytt etter ferien, men etter tre-fire uker pleier ting å være ganske normalt igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 Takk for alle svar, jeg skjønner nå at 3-4 uker er lenge for en som er to ja. Men det var etter at en av de ansatte i barnehagen påpekte det, at han var endret, at jeg begynte å bekymre meg. På henne virket det som om dette var overraskende og noe jeg burde bekymre meg for Anonymkode: efac4...e28
Gjest GoldenLioness Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 Helt normalt for de fleste. I vår barnehage var det hylekor første uken på de fleste småbarna
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 Jobber i barnehage. Dette er veldig vanlig. Det kan være mange årsaker til at barnet endrer atferd i barnehagen, og som regel er det ikke vedvarende, men bare en midlertidig endring som går over etter hvert. Du sier at det har startet nye barn i gruppa, noe som jo er vanlig, og det kan være årsaken. I så fall vil barnet bli trygg igjen etter hvert som alle barna blir vant til den nye gruppesammensetningen. Andre årsaker kan være ting hjemme. Barn blir som regel mer gråtende, tilbaketrukket, etc. når det får søsken og ikke har all oppmerksomheten lenger. F.eks. barn som nylig har fått søsken hjemme, der mor er hjemme i permisjon, søker oppmerksomhet ved å utagere noe. Ellers kan andre ting i hjemmet være årsaken. Jeg ville ikke bekymret meg for mye. Det går alltid over. Anonymkode: d9815...9ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå