Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ulykke-, livs-, reise-, kritisk sykdom- og innboforsikring. 

Nå skal jeg studere i utlandet og kan tegne forsikring fra Ansa, som gir innbo-, reise- og ulykkeforsikring.

Jeg vet allerede at jeg må si opp originale innbo og reiseforsikring, siden de ikke er gyldige i utlandet.

Min originale ulykkeforsikring utbetaler 1.000.000, mens Ansa gir 500.000. Hva skjer hvis jeg beholder begge? Blir en ugyldig?

Anonymkode: b7b94...b54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ulykkesforsikringer kan du ha flere av og få utbetaling fra alle dersom du blir skadet i en ulykke. Nå er det imidlertid svært få som blir uføre som følge av ulykker sammenlignet med hvor mange som blir det av sykdom, så det studenter burde være mer fokusert på er å sikre seg mot uførhet som følge av sykdom som oppstår mens man studerer og har lav eller ingen inntekt som gir rettigheter i forhold til trygd.

Skrevet
8 minutter siden, Leo skrev:

Nei, ulykkesforsikringer kan du ha flere av og få utbetaling fra alle dersom du blir skadet i en ulykke. Nå er det imidlertid svært få som blir uføre som følge av ulykker sammenlignet med hvor mange som blir det av sykdom, så det studenter burde være mer fokusert på er å sikre seg mot uførhet som følge av sykdom som oppstår mens man studerer og har lav eller ingen inntekt som gir rettigheter i forhold til trygd.

Takk for svar. 

Da skal jeg heller si opp original livs og ulykkeforsikring og sette pengene til uføreforsikring i stedet for

Anonymkode: b7b94...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...