AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Jeg har ulykke-, livs-, reise-, kritisk sykdom- og innboforsikring. Nå skal jeg studere i utlandet og kan tegne forsikring fra Ansa, som gir innbo-, reise- og ulykkeforsikring. Jeg vet allerede at jeg må si opp originale innbo og reiseforsikring, siden de ikke er gyldige i utlandet. Min originale ulykkeforsikring utbetaler 1.000.000, mens Ansa gir 500.000. Hva skjer hvis jeg beholder begge? Blir en ugyldig? Anonymkode: b7b94...b54
Leo Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Nei, ulykkesforsikringer kan du ha flere av og få utbetaling fra alle dersom du blir skadet i en ulykke. Nå er det imidlertid svært få som blir uføre som følge av ulykker sammenlignet med hvor mange som blir det av sykdom, så det studenter burde være mer fokusert på er å sikre seg mot uførhet som følge av sykdom som oppstår mens man studerer og har lav eller ingen inntekt som gir rettigheter i forhold til trygd.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 8 minutter siden, Leo skrev: Nei, ulykkesforsikringer kan du ha flere av og få utbetaling fra alle dersom du blir skadet i en ulykke. Nå er det imidlertid svært få som blir uføre som følge av ulykker sammenlignet med hvor mange som blir det av sykdom, så det studenter burde være mer fokusert på er å sikre seg mot uførhet som følge av sykdom som oppstår mens man studerer og har lav eller ingen inntekt som gir rettigheter i forhold til trygd. Takk for svar. Da skal jeg heller si opp original livs og ulykkeforsikring og sette pengene til uføreforsikring i stedet for Anonymkode: b7b94...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå