Gå til innhold

Jeg er egentlig litt lei av enkelte menn her inne, som hele tiden prøver å legge ansvaret over på andre enn seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

- "Det kan ikke være meg som er faren! Jeg krever DNA-test!"

- "Hun lurte meg til å bli far!"

- "Jeg ønsker juridisk abort - det er en rettighet jeg vil kjempe for!"

- "Jeg ønsket aldri å bli far, hun presset meg til det, og nå ønsker jeg å dra fra min gravide kone!"

- "Jeg er utro fordi min gravide kone har bekkenløsning og ikke har hatt sex med meg på 3 måneder!"

Slutt å sutre! Slutt å legge ansvaret og skylden over på alle andre enn deg selv! Det er patetisk og feigt. Slutt å være et dårlig menneske, voks opp og begynn å oppføre deg som en mann, ikke en ekkel drittunge!

Dersom du har sex, må du være klar til å bli far. Det er ekstremt få kvinner i verden som er så utspekulerte at de lyver om farskap med viten og vilje, de finnes så klart (og er noen hurper), men de er ikke i flertall slik enkelte guttevalper her inne forsøker å fremstille det som! Jeg er langt fra feminist, ei heller mannssjåvinist, jeg mener bare at man skal ta ansvar for sine handlinger og sitt liv. Jeg favoriserer verken kvinner eller menn, jeg favoriserer moral, ærlighet og integritet.

Hvis det verste som kan skje deg er at du har en farsrolle for et barn, som ikke er ditt biologisk, da er det noe galt med deg. Da er det noe galt med moralen din. Selvfølgelig er det ufattelig trist, om man skulle finne ut at det ikke er ditt barn biologisk. Det ligger i oss mennesker å sørge over slikt. Men et barn er ikke ditt barn bare på grunn av biologien, at dere deler noen felles gener. Det er ditt barn fordi du har en farsrolle. Med det sagt, må jeg også påpeke at man ikke skal lyve og at kvinner som lyver om sånt er avskum - helt enig! Men de fleste gjør faktisk ikke det, dere trenger ikke å være fullstendig paranoide, heller?

Du kan på enkelt vis unngå slike situasjoner ved å ikke ha sex med kvinner. Ha heller sex med Kvinnen, med stor K. Hun du er gift med. Hun du har kjent i mange år, bestevennen din - hun du stoler fullstendig på, som alltid er der for deg, som har andre verdier i livet hun setter mye høyere enn sex og nytelse. Hun som stiller opp for andre, en varm og god kvinne som tar ansvar, som er rettferdig og ærlig. Hun kan du stole på. Du kan ikke stole på Trine du møtte på en nattklubb, som du har kjent i bare 6 måneder, men som du likevel velger å hore rundt med. Nei, hun kan du ikke stole på. Hun bør du ikke ha sex med.

Er du usikker, litt paranoid, og redd - så skaff deg et trygt forhold. Sats på den ene.

Selvsagt kan alle bomme, alle kan feile, og drømmekvinnen kan vise seg å være tidenes hurpe (med utroskap, løgner og hele pakka), men om du lærer deg å bli en god menneskekjenner og lærer kvinnen å kjenne lenge før du engang tenker på å fri til henne (og tusen år før dere er intime med hverandre), så øker sjansen betraktelig for at du ikke opplever noe av det vonde du er så forferdelig redd for å oppleve.

Og.. det avhenger av at du tar ansvar. Ansvar for eget liv, egen lykke, ansvar for å gjøre det rette og holde deg til én partner. Ansvar for å ikke ha sex med mindre du faktisk ønsker og er klar for å bli pappa til en liten baby. Ansvar for å være en far når du får beskjed om at du skal bli far. 

Å bli pappa er ikke et tap! Forstå det!

Det er verdens beste gave, verdens fineste mirakel. Det er et privilegium. 

Det er ikke noe du skal være redd for, ikke ønske, stikke bort fra eller fornekte. Lær deg moral, ærlighet, ansvar og bli voksen. Modne. 
Ikke hør på samfunnet, og visse grupper av mennesker, som ønsker at du skal være en nihilistisk hedonist. Det fungerer ikke, det har vi visst lenge.

Se verdien av livet, verdien i det å få være far. Se verdien i det å finne tryggheten med en kvinne, tryggheten i din rolle og ta din plass her i livet - bruk tiden for det den er verdt. Tenk med hjertet, og fornuften. Og la det gode i deg seire! Ikke la ondskapen vinne, ikke fall for fristelsene med å være utro, tro at alle lyver, ikke tro det verste om folk med én gang. 

Bruk selvinnsikten, la den vokse og gro, tør å stille de store spørsmålene i livet og sitt ute en kveld. Se på stjernene. Og tenk over livet, la deg bli skremt av evigheten og det uendelig store universet. La deg skremme av hvor liten du er; men vit samtidig at når du følger disse rådene - når du velger å være et godt menneske, når du velger å ta ansvar og heller forbarme deg over ditt barn enn å forsøke og stikke bort fra ansvaret, når du velger moral fremfor egoisme... Da er du noe av det største i verden, likevel. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke du mann selv?

Anonymkode: 09fdc...6c7

Skrevet

Amen

Anonymkode: 6cfad...f79

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke du mann selv?

Menn kan da også være lei av andre menn som gjør spesifike ting. 

Anonymkode: 867c9...9d8

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke du mann selv?

Og så? 

Anonymkode: 84a04...74e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og så? 

Anonymkode: 84a04...74e

Være mann og klage på alle menn

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Være mann og klage på alle menn

Ganske sikker på at det står "enkelte menn".

Anonymkode: 867c9...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...