Gå til innhold

Føler meg invandert av barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt historikk: Har to barn som går på barneskolen og minsten har spesielle behov. Barnefar og jeg fikk fra hverandre for mange år siden. Han var utro gjentatte ganger og involverte seg med jenter som ikke var av den gode sorten . Han var også verbalt nedsettende så selvtilliten var knust.Jeg fikk nok og avsluttet forholdet og ble han sammen med den siste jenta han var utro med. Hun har heldigvis ikke vært av den dårlige typen men hun visste at han hadde kjæreste . Hun har vist seg å være en flink stemor og god med barna. Det som er som er vondt og vanskelig er at de nå poserer som perfekte foreldre og har begynt å pirke mye på hvordan og hva jeg gjør. Han for sin del overlater mye ansvar for barna til henne og tror allikevel han er superpappa. Jeg har bitt i det sure eplet for barnas skyld og fordi jeg ikke ønsker konflikter. Han også gjentatte ganger prøvd seg på meg og jeg har avvist han flere ganger ved å spøke det bort for å opprettholde samarbeid om ungene. Dette er ikke en person man  er for direkte eller streng med. 

Jeg hadde samboer i to år og det ble slutt siden han etterhvert viste seg å ha svært dårlig arbeidsmoral ( skulket jobb) og spilte til langt på natt. Han var aldri slem med meg eller ungene , men følelsene mine kjølet. 

I ettertid har barnefar begynt å grave i hva som skjedde i forholdet. Som sagt har minsten spesielle behov og har begynt å komme med utsagn som er merkelige og som barn ikke burde tenke på.Det er også tydelig at h*n har lyst til å være mer hos meg. Far har begynt å grave i dette og det er helt klart at han prøver å legge skylden et sted. Jeg synes dette er ubehagelig og er redd han strekker konklusjoner som ikke er sanne. Jeg har stått på for å skaffe minsten ekstra hjelp og oppfølging på skolen der far såvidt har deltatt, men selvfølgelig soler seg glansen av det jeg har gjort. I veileding med BUP har han fremstilt alt hjemme hos dem som perfekt og kommer med små utsagn om meg og tidligere samboerskap. Han har flere ganger spurt meg og har kommet med bemerkninger som " håper du tenker deg litt mer om neste gang" o.l Jeg vet han ikke er slem med barna men jeg tror ikke han engasjerer seg så mye som han påstår. Mulig jeg bekymrer meg for ingenting men trenger å lufte dette . Det er frustrende å ikke kunne si sannheten på BUP og hva jeg egentlig vet om han for det hadde ødelagt alt samarbeid og skapt konflikter.  

Det har fristet å minne han på hvordan han var og historikken hans for å sette han på plass, men det gjør nok bare ting verre. 

Noen andre som har opplevd noe lignende som vil dele litt erfaringer? 

Anonymkode: 968ce...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks har prøvd å sette meg i et virkelig dårlig lys, men heldigvis kommer sannheten for en dag. Han spredte mange dårlige rykter om meg, men han ble gjennomskuet til slutt...

Jeg vet ikke hvor drøy han er....men jeg ville skrevet ned alt det rare han sa og gjorde ift barna i tilfelle det skulle smelle en dag... Men så har jo jeg veldig dårlig erfaring og litt paranoid etter et vondt forhold (utro, kontrollerende, fysisk og psykisk mishandling) og mange års kamp om barna mot det jeg tror er en narsisist. 

Hørtes ut som du har med en skikkelig dust å gjøre. De ser nok hvem som snakker sant til syvende og sist. 

Anonymkode: cb9ce...659

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd i det hele, men ville bare si  at BUP ser veldig lett hvem som er den samarveidende forelder og hvem som stadig prøver å hevde seg selv ved å tråkke på den andre. Du fremstår nok helt klart som den som ønsker å bevare freden og å samarbeide.

Anonymkode: bd54b...594

• Liker 1
Skrevet

Det hørtes ganske jævlig ut ja😳 Man blir litt småparanoid når man har levd under slike forhold og vet hva de kan lire av seg av kommentarer..Narsissistisk passer bra på denne fyren også.. kjenner jeg bekymrer meg endel men håper skolen ,PPT og BUP ser hvem som stiller opp og tar kontakt. 

Skrevet

Synes du skal være ærlig med BUP, ikke drittsnakk, men vær ærlig og si ting som de er.

Anonymkode: a244c...d5e

• Liker 4
Skrevet

Veier mine ord med omhu, men har vært nøye på å stille opp selv og håpe at de ser hvem som gjør innsatsen. Jeg har vært ærlig på BUP i forhold til utfordringer med minsten mens barnefar sier han fikser alt. Tror de ser igjennom det . 

Gjest Blondie65
Skrevet

Ikke gå i fellen og synk til hans nivå. Snakk om barnet med BUP. Hvis det kommer hint om det ene eller det andre så avvis det, si at du vil snakke om barnet.

Når det gjelder mer generelt om hva han sier til barna vil jeg anbefale en tur på familievernkontoret der du kan si at du søker veiledning i hva man skal snakke om så barna hører det og hvordan man fortsette det gode samarbeidet og håndtere trusler mot det. For eksempel at du opplever invadering i ditt privatliv som en trussel mot samarbeidet fordi han involverer barna i det. Har han spørsmål skal han snakke med DEG om det ikke barna. Du kan nemlig svare eller be han passe sine egne saker, barna skal ikke fungere som nyhetskanal og sladderpresse.

Skrevet

Det nivået vil jeg ikke havne på nei😳 Takk for gode råd og svar. Settes veldig pris på ❤️

Skrevet

Kan du få kontakt med stemor? God kommunikasjon, komme overens osv. Kansje dere kan bli veninner da dere begge har mye av omsorgen for barna.

Anonymkode: 4756a...79a

Skrevet

"Invadert" hørtes mer ut som han voldtok deg. 

Anonymkode: f9673...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...