AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 En kollega av meg er sykemeldt, og sykemeldigen blir stadig forlenget. Dette er selvfølelig helt greit, men vi er mange som savner ham på jobb. Kan jeg på vegne av oss som savner ham der sende en melding og høre hvordan det går med ham? Og spørre om han kommer til å komme tilbake på jobb? Det har gått rykter om at han skal slutte, men jeg vet jo ikke om de stemmer. Det er forhold på arbeidsplasen som har ført til at han er sykemeldt, men det er ikke snakk om mobbing/trakkasering så vidt jeg vet, men at han er utbrent. På en side tenker jeg at de som er sykemeldt skal få være i fred, men vi vil jo vise at vi bryr oss. Kan jeg f.eks skrive. Hei X. Vi ville bare si at vi savner deg masse på jobb og håper du kommer tilbake snart. Hvis det er noe vi kan gjøre, så gi oss en lyd. Hilsen gjenge på Y. Anonymkode: b7eb9...d17 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Kan hende han setter pris på en melding, men kan også hende at det stresser han. Jeg endte opp i sistnevnte kategori da jeg fikk meldinger fra kollegaer under en sykemelding som ble forlenget gang på gang. Men det kommer så klart an på hvorfor man er sykemeldt og hvordan dere går frem. I min situasjon ble jeg stresset fordi jeg var i en tilstand der jeg kun orket å ha kontakt med de aller nærmeste, alt annet stjal det lille jeg hadde av energi mens jeg var syk, og jeg ønsket ikke å snakke om hvorfor jeg var sykemeldt til andre enn de jeg var åpen om situasjonen med. På meldingene fikk jeg bla spørsmål om hvordan jeg hadde det. Jeg hadde det ikke bra og visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det i et svar, og ikke ønsket jeg at de skulle vite at jeg ikke hadde det bra heller. Det lå vel uansett i kortene at jeg hadde det vondt og på den tiden følte jeg meg nesten litt mistenkeliggjort av kollegaene, tenkte de mistenkte meg for å skulke og at de kontrollspurte meg om hvordan jeg hadde det for å se om jeg svarte positivt, selvom det nok egentlig bare var hyggelig ment. Jeg fikk også spørsmål om når jeg kom tilbake - noe jeg ikke visste og som igjen irriterte meg litt da det strengt tatt var mellom meg, sjefen vår og legen min. Jeg var sykemeldt i 6 mnd etter å ha hatt en ekstremt traumatisk opplevelse på jobb (dog ikke en situasjon i jobbsammenheng) som igjen gikk veldig inn på psyken min i lang tid etterpå. Hvis dere velger å sende en SMS ville jeg muligens fjernet linjen med at dere håper han kommer tilbake snart (kan hende det legger et unødvendig press på han, men helt greit å skrive at dere savner han så klart) og passe på å ikke stille noen spørsmål i meldingen, så slipper han å føle at kollegaer legger press på han at han må svare. Men så klart, dere kjenner han best, så vurder litt utifra det. Anonymkode: bb718...d3c 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Tenker at det vil stresse han, man vil ikke utlevere personlige sykdomsproblemer og når man stadig får forlenget sykemdling så er det en grunn for det. Kanskje han skal slutte som du har hørt rykter om, men da er det opp til han å komme tilbake på arbeidsplassen for å si hadet til kollegene sine og ikke opp til kollegene og mase han tilbake (kanskje han har fått alvorlig angst for alt du vet og noe sånt vil gjøre det enda værre og vanskeligere å komme å se dere i øynene igjen...) Skjønner dog at du mener det hyggelig og omtenksomt men.. Anonymkode: c070f...80d
SunnivaOslo Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Hvor fragile er man om man ikke tåler en hyggelig melding? 7
Perle Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 (endret) Send gjerne en melding om at han er savnet på jobben og ønsk god helg, men ikke spør når han kommer tilbake. Endret 11. august 2017 av Perle 3
Blodets rett Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 20 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Hvor fragile er man om man ikke tåler en hyggelig melding? Klarer du å si det på norsk? 3
SunnivaOslo Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, Blodets rett skrev: Klarer du å si det på norsk? Kan ikke du finne på noe bedre enn å forfølge folk på et nettforum? 4
Horten Market Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 20 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Hvor fragile er man om man ikke tåler en hyggelig melding? En som er sykemeldt på grunn av utbrenthet, som er et penere navn på depresjon, er kanskje nettopp "fragile". Man tenker ikke klart i en slik situasjon, og evner ikke alltid å sette tilbakemeldinger i riktig perspektiv. Han kan føle seg presset til å komme tilbake før han er klar, eller få dårlig samvittighet uten grunn som gjør ham enda dårligere. Men man skal være veldig dårlig for å ta det sånn, en hyggelig melding vil normalt også være hyggelig for en med lett depresjon. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 Jeg syns du skal gjøre det. Det er fint å bry seg om andre Klart man som kollega burde kunne sende melding til en annen kollega, særlig når de andre er syk og har vært det lenge. Anonymkode: 07a3f...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, SunnivaOslo skrev: Hvor fragile er man om man ikke tåler en hyggelig melding? Da er man nettopp så "fragile" at man ikke klarer hverdagen generelt, og en hyggelig melding kan plutselig bli et stressmoment oppi det hele. Hvor lite forståelsesfull for andres situasjon er du egentlig? Anonymkode: bb718...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 "Hei X. Vi på Y vil bare ønske deg god bedring og si at vi savner deg på jobb." Anonymkode: c6488...0f2 1
chi Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: "Hei X. Vi på Y vil bare ønske deg god bedring og si at vi savner deg på jobb." Anonymkode: c6488...0f2 Denne ville jeg gått for 😊
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 Send meldingen. Det er aldri feil å vise at en bryr seg om. :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det vil stresse han, man vil ikke utlevere personlige sykdomsproblemer og når man stadig får forlenget sykemdling så er det en grunn for det. Kanskje han skal slutte som du har hørt rykter om, men da er det opp til han å komme tilbake på arbeidsplassen for å si hadet til kollegene sine og ikke opp til kollegene og mase han tilbake (kanskje han har fått alvorlig angst for alt du vet og noe sånt vil gjøre det enda værre og vanskeligere å komme å se dere i øynene igjen...) Skjønner dog at du mener det hyggelig og omtenksomt men.. Anonymkode: c070f...80d Åh! Stressa for at noen bryr seg om? Slutt!
magi Skrevet 11. august 2017 #15 Skrevet 11. august 2017 Istedet for å skrive vi kan du jo bare skrive at du savner selskapet hans. "Vi på arbeidsplassen" er upersonlig og inkluderer sjefer og alt slags som han gjerne har hatt vanskelige dialogmøter med osv.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #16 Skrevet 11. august 2017 Det er absolutt ingenting galt med å sende en slik melding! Når ble det å bry seg feil? Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik melding om det var jeg Tåler han ikke den, så har han store problemer altså! Anonymkode: 26483...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå