AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Altså jeg kan enten melde fra til Folkeregisteret, eller bare Posten, men jeg vet ikke hvilkem jeg skal velge! Skal flytte til andre kanten av landet for å studere, så blir jo der en god stund... Så hva burde jeg gjøre? Vurderer å bare melde fra til Posten, forså å søke om reisestipend på 7000kr ca hos Lånekassen, men er usikker... (Flybiletter er litt dyrt). Hva er fordelen ved å melde flytting til Posten, evt. til Folkeregisteret? Har prøvd å søke på nett, men er fortsatt blank... Anonymkode: 9a17b...10b
Horten Market Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Du trenger ikke melde flytting som student. Hvis du vil ha posten din omadressert, så melder du fra til Posten. Borteboerstipend fra Lånekassen er ikke knyttet til dette. 2
Gremlin Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Du skal i utgangspunktet melde flytting til begge. Folkeregisteret skal vite hvor du bor, og posten skal vite hvor de skal levere brevene dine. Det er to forskjellige ting. Som student kan du vel fortsatt være folkeregistrert på hjemstedet ditt, så da melder du bare fra til posten. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg kan enten melde fra til Folkeregisteret, eller bare Posten, men jeg vet ikke hvilkem jeg skal velge! Skal flytte til andre kanten av landet for å studere, så blir jo der en god stund... Så hva burde jeg gjøre? Vurderer å bare melde fra til Posten, forså å søke om reisestipend på 7000kr ca hos Lånekassen, men er usikker... (Flybiletter er litt dyrt). Hva er fordelen ved å melde flytting til Posten, evt. til Folkeregisteret? Har prøvd å søke på nett, men er fortsatt blank... Anonymkode: 9a17b...10b Du får ikke 7000 kr i reisestipend fra lånekassen, hvor har du fått den ideen fra? Dessuten er det vel bare vgs elever som får reisestipend, men mindre man studerer i utlandet... Anonymkode: 2c0df...16b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg kan enten melde fra til Folkeregisteret, eller bare Posten, men jeg vet ikke hvilkem jeg skal velge! Skal flytte til andre kanten av landet for å studere, så blir jo der en god stund... Så hva burde jeg gjøre? Vurderer å bare melde fra til Posten, forså å søke om reisestipend på 7000kr ca hos Lånekassen, men er usikker... (Flybiletter er litt dyrt). Hva er fordelen ved å melde flytting til Posten, evt. til Folkeregisteret? Har prøvd å søke på nett, men er fortsatt blank... Anonymkode: 9a17b...10b Pleier å bruke begge. På Altinn, på posten.no. Anonymkode: 067e7...d8b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg kan enten melde fra til Folkeregisteret, eller bare Posten, men jeg vet ikke hvilkem jeg skal velge! Skal flytte til andre kanten av landet for å studere, så blir jo der en god stund... Så hva burde jeg gjøre? Vurderer å bare melde fra til Posten, forså å søke om reisestipend på 7000kr ca hos Lånekassen, men er usikker... (Flybiletter er litt dyrt). Hva er fordelen ved å melde flytting til Posten, evt. til Folkeregisteret? Har prøvd å søke på nett, men er fortsatt blank... Anonymkode: 9a17b...10b Meld om sekundæradresse hos posten Anonymkode: 61b10...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå