AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Hei! Jeg å eksen... vet ikke helt om han er 100% en eks enda så vi kan kalle det ¨its complicated¨.... Det ble slutt mellom oss når jeg var 4 måneder på vei etter 3 år sammen.. Vi har alltid hatt det gøy ilag men pågrunn av krangling/forskjellig syn på ting i livet har jeg ikke lengre truen på oss.. Jeg ønsker meg ett typisk familie liv imens han ønsker seg ¨frihet¨ feks at han kan dra på guttetur til japan for å stå på ski. Det skjedde blandt annet noe som gjør at jeg ikke lengre stoler på han. Problemet, der jeg kunne ønsket innspill er som følgende... Vi er utrolig glad i hverandre, å han er ikke typen som gir slipp så jeg aner ikke hvordan jeg skal få han til å gi slipp på meg. Det absolutt siste jeg ønsker her i verden er at datteren min får en ¨helge pappa¨, uansett så jobber han uregelmessige tider på sjøen så det ville ikke ha vært mulig uansett. Jeg ønsker ett godt forhold der han kan komme å gå som han vil å besøke henne, jeg kunne også ha sett for meg at han kunne blitt med på ferietur. Så er det virkelig mulig å få til dette i fremtiden, eller er fremtiden preget av krangling/div?. Hvordan får jeg til at han skal gi slipp på meg samt.. ville vi klart å kommet over hverandre på denne måten eller vil vi alltid vær dømt til å ha følelser for hverandre? Hilsen 20 åring med lite livserfaring Anonymkode: c01ce...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Det kan bli svært problematisk å få til om dere får dere nye partnere... Din nye partner vil neppe like om eksen din kommer og går som han vil og skal være med dere på ferie. Hans nye partner vil neppe like at han reiser på ferie med deg. Anonymkode: 196cf...5a8 2
Peter007 Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg å eksen... vet ikke helt om han er 100% en eks enda så vi kan kalle det ¨its complicated¨.... Det ble slutt mellom oss når jeg var 4 måneder på vei etter 3 år sammen.. Vi har alltid hatt det gøy ilag men pågrunn av krangling/forskjellig syn på ting i livet har jeg ikke lengre truen på oss.. Jeg ønsker meg ett typisk familie liv imens han ønsker seg ¨frihet¨ feks at han kan dra på guttetur til japan for å stå på ski. Det skjedde blandt annet noe som gjør at jeg ikke lengre stoler på han. Problemet, der jeg kunne ønsket innspill er som følgende... Vi er utrolig glad i hverandre, å han er ikke typen som gir slipp så jeg aner ikke hvordan jeg skal få han til å gi slipp på meg. Det absolutt siste jeg ønsker her i verden er at datteren min får en ¨helge pappa¨, uansett så jobber han uregelmessige tider på sjøen så det ville ikke ha vært mulig uansett. Jeg ønsker ett godt forhold der han kan komme å gå som han vil å besøke henne, jeg kunne også ha sett for meg at han kunne blitt med på ferietur. Så er det virkelig mulig å få til dette i fremtiden, eller er fremtiden preget av krangling/div?. Hvordan får jeg til at han skal gi slipp på meg samt.. ville vi klart å kommet over hverandre på denne måten eller vil vi alltid vær dømt til å ha følelser for hverandre? Hilsen 20 åring med lite livserfaring Anonymkode: c01ce...2eb Du visste hvem du fikk barn med? Det vil si du kjente godt til hans livførsel ovs. Så din historie blir som den blir når du vil skille lag.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Hei Om han ønsker mye frihet så er jo det at han er sjømann til hans fordel. Jeg lurer på hva med han det er du falt for? Hva tiltrekkes du av? Det at han går ifra deg etter tre år, når du er 4mnd på vei, oser jo ansvarsfraskrivelse på lang vei...
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Jeg tror det hamdler om personligheter. Om han vil ha frihet, reise og ta single turer eller kompis turer så passer han ikke i et forhold. Ingen vil vel ha en mann som bare tenker meg meg meg. Men om du finner en mann som er chill rundt eksen din og synes det er helt ok at dere har et fint og vennskapelig forhold, og stoler på deg og vil at dere som familie kan dra på turer uten han så er jo det cool? Men da må jo du også tole at din nye type kan gjøre det samme med sin familie. Og at din eks kan det med sin. Det blir mye greier det. Anonymkode: 894e7...38b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 Det funker ikke om man får nye partnere. Følelsene til livspartner veier tyngre enn hva en eks mener/vil. Man tolererer hverandre og samarbeider om barnet og gir den de beste forutsetningene man kan etter forholdene, men feller ferier og å komme å gå i hverandres hus går bare ikke om en av dere får en ny kjærlighet. da kan dere like godt være sammen Anonymkode: 114cd...235
kisskissbangbang Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Dette er mye mer ustabilt for barnet enn faste samværsordninger. Men å ha et godt forhold til eksen sin er ikke en umulighet, nei.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 Jeg har et veldig godt forhold til eksen og hans nye samboer og deres barn. Vi gjør ofte ting sammen alle sammen og jeg bla i dåpen til barnet deres. Vi prøver å få til en ferietur sammen i året. Det er altså fullt mulig, men krever mye av begge parter + nye kjærester. Anonymkode: c325b...4e3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #10 Skrevet 16. august 2017 Det kommer helt an på nye partnere. Min eks hatet barnefar, og gjor at samarbeidet ble svært vanskelig. Han var alltid sur og grinete når barnefar måtte forandre planer pga jobb osv. Nå er han ute av bilde og samarbeidet går så mye lettere. Barnefar har en ny familie og jeg låner ofte hans nye barn, dersom jeg har arbeidshelg kan jeg spør dei om barna kan komme på besøk. Det er aldri noe problem. Og dersom dei skal på fest er jeg barnevakt. Barna deres trives godt hos oss og føler seg helt som hjemme her. Og dette har også gjort at mine barn trivest bedre hos far. Ingenting av dette hadde vært mulig dersom ikke barnefar hadde giftet seg med den fantastiske dama han giftet seg med. Så det kan gå ant å samarbeide bra med barnefar. Anonymkode: 17592...864 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #11 Skrevet 16. august 2017 På 11.8.2017 den 13.03, AnonymBruker skrev: Det kan bli svært problematisk å få til om dere får dere nye partnere... Din nye partner vil neppe like om eksen din kommer og går som han vil og skal være med dere på ferie. Hans nye partner vil neppe like at han reiser på ferie med deg. Anonymkode: 196cf...5a8 Kjenner tre familier som får dette til, der eksen er bvakt for nytt fellesbarn, felles ferie med all inn etc. Så det er mulig, om alle voksne er rause og setter barna først. Personlig ville jeg nok ikke klart det, og det skammer jeg meg over. Anonymkode: 99c15...d80
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #12 Skrevet 16. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på nye partnere. Min eks hatet barnefar, og gjor at samarbeidet ble svært vanskelig. Han var alltid sur og grinete når barnefar måtte forandre planer pga jobb osv. Nå er han ute av bilde og samarbeidet går så mye lettere. Barnefar har en ny familie og jeg låner ofte hans nye barn, dersom jeg har arbeidshelg kan jeg spør dei om barna kan komme på besøk. Det er aldri noe problem. Og dersom dei skal på fest er jeg barnevakt. Barna deres trives godt hos oss og føler seg helt som hjemme her. Og dette har også gjort at mine barn trivest bedre hos far. Ingenting av dette hadde vært mulig dersom ikke barnefar hadde giftet seg med den fantastiske dama han giftet seg med. Så det kan gå ant å samarbeide bra med barnefar. Anonymkode: 17592...864 du virker som en fantastisk dame ! -TS Anonymkode: c01ce...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #13 Skrevet 16. august 2017 Jeg har hørt om foreldre som skiller seg og der det lages spesielle avtaler om barnet fram i tid. Det ene er å alltid feire julaften sammen fram til barnet ble 18 år. Dette betydde at alle måtte svelge endel kameler. Det ble også feiret én konfirmasjon der hele familien kom. Anonymkode: 82463...890
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #14 Skrevet 17. august 2017 Det er fullt mulig, men når den dagen kommer der dere får nye partnere så må dere være åpne om det, og komme fram til en enighet som passer for alle. Jeg tror det er svært få som går med på at kjæresten reiser på ferie med sin eks.. Det med at bf kommer og går som han selv vil i barnets liv tror jeg ikke er en god ide. Sett opp en samværsavtale med faste tider som han kommer og har samvær. Anonymkode: 5ed5a...847
KatyP Skrevet 17. august 2017 #15 Skrevet 17. august 2017 Min venninne har et svært godt forhold til exen. Før de hver fikk nye partnere var de ofte og fant på ting med barnet sammen. Dog feiret de jul osv hver for seg. Det dabbet litt mer av med felles ekskursjoner da nye partnere og etterhvert barn utvidet familien, men de er gode venner og veldig fleksible så barnet har det veldig godt. Et motsatt tilfelle er en som ikke er over sin ex tross av at vedkommende var den som til slutt ødela forholdet. Som straffer ved å ikke samarbeide og glemmer at oppi sin egen sorg og sinne er det et barn. 1
Gjest Kariannne Skrevet 18. august 2017 #16 Skrevet 18. august 2017 Her ble det også slutt under graviditeten. Han dro fra meg. Idag har vi et helt greit forhold. Vi samarbeider godt og setter barnet først. Jeg svelger unna kameler som bare det, men det er det verdt. Barnet ser en mamma og pappa som bryr seg om han og han kan velge selv når han vil være hvor. Glad vi har det sånn, det ser jeg at betyr mye for gutten vår, som naturligvis er like glad i oss begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå