Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som pleiemedarbeider og er relativt ny i arbeidsverdenen. Jeg har studert ett av 3 år som barnevernspedagog/sosionom og skal ikke fortsette.

Noen jeg gikk i klasse med fortalte meg om tillegg man skal få om man har studert dette? Rundt 3-4kr høyere lønn? Men jeg finner ikke noe om dette og lurer på om det er sant eller hvor jeg kan finne ut mer om det. Og om jeg bruker skattekort, hvordan sier jeg det til arbeidsgiveren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg tar feil, men tror ikke at et uferdig studie gir mer i lønn? Du er jo ansatt som pleiemedarbeider, og de trenger vel egentlig ingen utdannelse? Så mye mulig du ikke kommer noen vei med det. Du er jo ikke ansatt på bakgrunn av utdannelsen din. Uansett ville jeg snakket med arbeidsgiver om dette. 

De som kjører lønnen for bedriften henter skattekortet ditt automatisk fra skatteetaten. Eller tenkte du på noe annet?

Anonymkode: 51e37...2a3

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker ikke hva jeg fikk, men jeg fikk litt høyere pga av ett år ferdig på høyskolen, og neste år igjen 2. år ferdig på høyskolen, osv....tok sykepleien..... min datter tar medisin utdanning nå, og hun fikk lønn ift 1. år ferdig student. 

Så spør på din arbeidsplass. 

Skrevet

Psykologistudentene i Bergen har hatt noe gående på dette, de er ettertraktede i arbeidslivet, fordi arbeidsgiver får mye kompetanse på "billigsalg". 

Anonymkode: b6767...846

Skrevet

Kommunene har ulik praksis på dette. 

Anonymkode: a181a...a45

Skrevet

Man har ikke noe krav på det, selv om det er ganske utbredt. Jeg har imidlertid ikke hørt det om retningen du går. 

Jeg synes det hadde vært litt spesielt om du ber om høyere lønn på bakgrunn av et studium du har fullført ett år av som du ikke lenger går. 

Anonymkode: 70e96...f85

Skrevet

Jeg har gått fullført to år av barnehagelærerutdanningen (altså halvveis siden jeg går deltid). Får ingen fordel i lønn pga det, selv om studiepoengene er veldig relevante i forhold til jobben min i barnehage.

Anonymkode: 4e9c7...68f

Skrevet

Jeg jobber som pleiemedarbeider og får ikke høyere lønn selv om jeg er ferdig med 1. året på sykepleien. Jeg får et solid lønnshopp etter fullført 2. år :) 

Anonymkode: 0b6e4...ebc

Skrevet

Jeg har fullført 2 år på barnevernpedagog, og siden det er et høyskolestudie innen helse og sosial-sektoren, får jeg bedre betalt når jeg jobber som ferievikar på sykehjem :) 

Anonymkode: 90f5b...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...