Gå til innhold

Student og bytting av fastlege (haster)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste oppdaget et par føflekker som blør til tider og en annen som har blitt betydelig mørkere i fargen og tenker derfor at jeg bør få en lege til å se på dem. Nå har det seg slik at jeg er student og dermed må bytte fastlege for å få legetime, noe som er greit. Likevel lurer jeg på om e-reseptene som jeg hadde hos dem gamle fastlegen blir overført til den nye? Eller må jeg få reseptene på nytt? 

Anonymkode: e7351...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reseptene ligger i en annen database. Og ligger der til de er oppbrukt eller gått ut på dato. 

Du har og såm student rettigheter til å komme tilbake til gammel fastlege. Les på helsenorge.no

Anonymkode: 4b022...1ff

Skrevet

Sjekk studenthelsetjenesten der du studerer. Evt kan du gå på legevakta om du ikke får time andre steder.

Anonymkode: 994bc...645

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk studenthelsetjenesten der du studerer. Evt kan du gå på legevakta om du ikke får time andre steder.

Anonymkode: 994bc...645

Har byttet fastlege nå, men får ikke bestilt time før etter 1. september. Satser på å få hastetime da med tanke på situasjonen :) Takk for svar alle sammen!

Ts

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har byttet fastlege nå, men får ikke bestilt time før etter 1. september. Satser på å få hastetime da med tanke på situasjonen :) Takk for svar alle sammen!

Ts

Ring legevakt i kommunen du bor i, og hør. Evt kan du ringe til de legesentrene som finnes i kommunen og spørre om noen har mulighet til å gi deg en legetime, si at du er student uten fastlege der ennå, samt den oppståtte situasjonen. Det kan være noen kan skvise inn en legetime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...