Polly Ester Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 En som undersøker mennesker som er døde på en mistenkelig måte... for å finne ut hvorfor personen døde... Altså en som undersøker lik...
Gjest TomKrus Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 En spesialist i patologi(=sykdomslære).
Polly Ester Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 En spesialist i patologi(=sykdomslære). hehe... og der kan man se hvor inngående jeg vet ting, ja... jeg trodde det var en som skar opp døde mennesker for å finne dødsårsak jeg... et annet ord for (...det ordet jeg ikke husker) :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2005 #5 Skrevet 12. januar 2005 Patologi betyr læren om sykdommene og deres innvirkning på kroppen. En patolog må jo være en som er spesialist på dette da...
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 De som undersøker vevsprøver tatt f.eks. ved mistanke om kreft er også patologer!
Gjest Eurodice Skrevet 12. januar 2005 #7 Skrevet 12. januar 2005 Kommentar til Wander. Undersøkelse av døde legemer kalles obduksjon, og den som obduserer kalles en obdusent.
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #8 Skrevet 12. januar 2005 En patolog har så mye oppgavr. Jo, riktig, han undersøker folk som har død på en mistenkelig måte. han undersøker også de som ikke har død mstenkelog. an undersøker prøver fra levende folk...listen er lang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå