Pamp Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 (endret) Hei! Jeg vet ikke hva jeg vil jobbe med. Har tatt alle mulige tester, tenkt og grublet, og brukt alt for mye tid på å finne det ut. Sikkert 3 år. Har ingen store krav, bare at jeg skal trives godt med det jeg gjør. Vet ikke hva jeg vil trives med. Føler ikke jeg er sånn kjempeflink med noe spesielt. Har nok litt lite tro på meg selv også, så det hjelper ikke mtp studier. Så blir jeg livredd bare av tanken på muntlig framlegg. Får fort presentasjons"angst" generelt. Alle tester sier jeg skal jobbe med mennesker og innen helse. Selv føler jeg at jeg vil jobbe i en jobb med ikke alt for mye folk rundt meg. Eller jeg har en sånn personlighet at jeg kan jobbe med kunder/pasienter, men synes det er godt med lunsj alene eller med en person om dere skjønner. (Har ikke sosial angst altså). Vet i hvertfall hva jeg ikke vil bli. Tenkt på bibliotek, men har ikke lest mye bøker 😛Tenker man må være bokorm for å bli det. Tenkt arkiv, men vet egentlig for lite om det. Være på et laboratorium høres interessant ut. Ellers tenker jeg at videregående utdannelse kan passe meg bedre da jeg verken er noen ledertype, eller liker mye ansvar da jeg fort kan bli for stresset av det. Kanskje jeg burde bestille en karriereveiledning, men vet ikke om det hjelper meg mer siden jeg allerede har brukt så masse tid på dette. Prøver da med enda et sånn innlegg. Hva jobber dere med? Endret 10. august 2017 av Pamp
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Vet du, Ts? Hemmeligheten er denne: det spiller veldig liten rolle hva du velger å bli. Men svar (ikke nødvendigvis her eller meg, men svar for deg selv) på desse spørsmålene: 1. Er lønn viktig for deg? I så fall: i hvilken grad. 2. Er det OK for deg å jobbe vakter? Kveld? Helg? Turnus med uker borte fra familien? Eller vil du ha en 8-4 jobb med fleksitid og avspasering når det passer privatlivet ditt? 3. Hva er du god på? Altså: hva kommer sånn noenlunde lett for deg? Lærer du bort lett? Er du en person folk roer seg i samtale med? Har du evner med tall eller logikk? 4. Hvor viktig er hvor du bor for deg? Ønsker du et liv på bygda eller i byen eller kan du stort sett bo hvor som helst? Svaret på desse spørsmålene vil gi deg et OK svar på yrke ved å utelukke alle som ikke passer (vil du ikke jobbe helg: ikke velg helse) (er du rævva på formidling: ikke bli lærer eller pedagog) Da er det ytre på plass og selve trivselen på jobb kommer fra å ganske enkelt finne seg en arbeidsplass der folk er OK mennesker. I forhold til å jobbe med mennesker: alle yrker dreier seg om mennesker, så det er et intetsigende svar. Anonymkode: d9c38...3a8
Pamp Skrevet 11. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du, Ts? Hemmeligheten er denne: det spiller veldig liten rolle hva du velger å bli. Men svar (ikke nødvendigvis her eller meg, men svar for deg selv) på desse spørsmålene: 1. Er lønn viktig for deg? I så fall: i hvilken grad. 2. Er det OK for deg å jobbe vakter? Kveld? Helg? Turnus med uker borte fra familien? Eller vil du ha en 8-4 jobb med fleksitid og avspasering når det passer privatlivet ditt? 3. Hva er du god på? Altså: hva kommer sånn noenlunde lett for deg? Lærer du bort lett? Er du en person folk roer seg i samtale med? Har du evner med tall eller logikk? 4. Hvor viktig er hvor du bor for deg? Ønsker du et liv på bygda eller i byen eller kan du stort sett bo hvor som helst? Svaret på desse spørsmålene vil gi deg et OK svar på yrke ved å utelukke alle som ikke passer (vil du ikke jobbe helg: ikke velg helse) (er du rævva på formidling: ikke bli lærer eller pedagog) Da er det ytre på plass og selve trivselen på jobb kommer fra å ganske enkelt finne seg en arbeidsplass der folk er OK mennesker. I forhold til å jobbe med mennesker: alle yrker dreier seg om mennesker, så det er et intetsigende svar. Anonymkode: d9c38...3a8 Takk for svar lønn er ikke så viktig. Jeg kan jobbe turnus, men liker best 8-4 jobb. jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg er god til, det som er litt stusselig :-P ikke veldig flink på å lære bort eller tall/logikk, men er nok en person folk roer seg i samtale med. Jeg er ikke flyttbar, men masse arbeidsplasser rundt her jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 14 minutter siden, Pamp skrev: Takk for svar lønn er ikke så viktig. Jeg kan jobbe turnus, men liker best 8-4 jobb. jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg er god til, det som er litt stusselig :-P ikke veldig flink på å lære bort eller tall/logikk, men er nok en person folk roer seg i samtale med. Jeg er ikke flyttbar, men masse arbeidsplasser rundt her jeg bor. (jeg er ikke Anonymbruker som du siterte, altså) Det høres ut som du kan passe til å jobbe med eldromsorg, P.U-brukere, barnehage eller lignende? Eventuelt butikkjobb. Anonymkode: bd178...feb
Pamp Skrevet 11. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: (jeg er ikke Anonymbruker som du siterte, altså) Det høres ut som du kan passe til å jobbe med eldromsorg, P.U-brukere, barnehage eller lignende? Eventuelt butikkjobb. Anonymkode: bd178...feb Ja det kan hende
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 Hva med farmasi? Anonymkode: c2f28...d91
Pamp Skrevet 11. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med farmasi? Anonymkode: c2f28...d91 Godt forslag. Har tenkt på det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå