Polly Ester Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Hadde du villet brukt et sete til ditt barn som var kjøpt av fremmede? Ville du kjøpt et sete som var avertert ut på nettet eller i en avis? Bilsete er ikke billig nytt, men... når det kommer til sikkerhet i bil, blir det ikke litt feil å snu på krona der?
Furstina Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 Jag skulle INTE köpa ett begagnat bilsäte av en okänd. Jag köper en del begagnat. Till exempel kläder, barnstol till köket, säng, barnvagn mm. En stol kan eventuellt ha varit med i en krock och då är troligen stomen och materialet i stolen skadat eller knäckt. Set vet du inte om du köper den begagnad. En syster eller svåger skulle jag lita på. Kanske en kollega eller en god vän - men inte en okänd. Egentligen tycker jag inte en barnstol är så dyr - visst det är många kronor men det är säkerhet under många år. Vår stol kostade cs 2500 kr och jag räknar med att sonen kommer använda den i ca 3-4 år 2500 kr fördelat på tre år är 833 kr om året eller 69 kr i månaden kan barnet använda stolen i 4 år blir kostnaden 625 kr per år eller 52 kr per månad. Det är inte så mycket när man ser hur länge barnet ska använda stolen. Kanske ska den användas av två barn också?
Polly Ester Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2005 Takk for svar F. Ja, jeg mener det samme som deg - det er nå bedre å kjøpe litt dyrt som over tid er en investering... Det blir nok ikke mer enn denne ene her, men om vi kjøper setet i en butikk her som heter Gerd T. Martinsen kan vi bytte det inn og betale et mellomlegg når vi trenger større sete. Hvis vi da kjøper et sete som er fra 0 - 13 kg... Takk for at du er enig... må kvinne meg opp litt for å støte på litt med samboer'n som helst vil "se det an" for kanskje vi finner noe billig... (Jeg prøver å si at jeg ikke vil snu på krona når det gjelder bilsete...)
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2005 #4 Skrevet 12. januar 2005 Jeg hadde ikke kjøpt et brukt bilsete av ukjente.
Cr@sh Skrevet 12. januar 2005 #5 Skrevet 12. januar 2005 Jeg hadde ikke kjøpt et brukt bilsete av ukjente. Ikke jeg heller... på sikkerheten vil jeg ikke spare på krona, som det ble sagt over her....
liv Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 Hva med sånn leie sete fra IF? Sånn som dere får tilsendt nytt i leieprisen om dere kræsjer?
Gjest Mayamor Skrevet 12. januar 2005 #7 Skrevet 12. januar 2005 Jeg kjøpte brukt. Men jeg så da ann både selger og sete før jeg kjøpte. Mayamor
Polly Ester Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2005 Hva med sånn leie sete fra IF? Sånn som dere får tilsendt nytt i leieprisen om dere kræsjer? Jeg ringte og sjekket priser, og der måtte vi leie i minst 9 mnd og summen blir nesten like høy som å kjøpe brukt i en butikk... Og i den butikken kan vi bytte inn setet i et annet etterhvert - mot et lite mellomlegg... Så vi går for den løsningen der... skal innom den butikken i morgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå