Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 8/10/2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en som jobbet i ambulansen i en større by før. Han gikk yrkeslei etter hvert, ble bitter på ungdom som tok overdose, han fortalte meg om en ung gutt han hadde dratt til for n'te gang som hadde forsøkt å ta sitt liv for n'te gang med overdose, samtidig som han er ute og må hjelpe denne gutten så får han beskjed om at at en unge, et lite barn, holder på å omkomme. Han var bitter fordi denne unge gutten opptok ressurser når han bare burde ha blitt liggende og fått dø. Han jeg kjenner ble bitter på slike ting. 

Anonymkode: ac633...2b5

Da har denne vennen din dårlig forståelse av den mennesklige psyke og psykisk sykdom. En person som gjentatte ganger begår selvmordsforsøk er veldig hardt rammet psykisk. Dette uansett om han gjør det for oppmerksomhet eller ikke. Om man bruker selvmordsforøk som en måte å få oppmerksomhet på, så er dette en alvorlig psykisk sykdom, og vennen din må heller klandre den norske psykiatrien som ikke har kompetansen den trenger for å hjelpe disse menneskene. 

Anonymkode: f3ec6...eaa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har denne vennen din dårlig forståelse av den mennesklige psyke og psykisk sykdom. En person som gjentatte ganger begår selvmordsforsøk er veldig hardt rammet psykisk. Dette uansett om han gjør det for oppmerksomhet eller ikke. Om man bruker selvmordsforøk som en måte å få oppmerksomhet på, så er dette en alvorlig psykisk sykdom, og vennen din må heller klandre den norske psykiatrien som ikke har kompetansen den trenger for å hjelpe disse menneskene. 

Altså jeg klandrer ikke denne med selvmordsforsøkene, på ingen måte, men jeg forstår jo at man blir sliten av å måtte bruke store ressurser titt og ofte på å redde noen som helt klart ikke ønsker å leve. Ambulansetjenesten kan jo ikke gjøre noe mer med dem heller, enn å levere de på mottak og dra videre. Jeg skjønner at det blir en belastning.

Anonymkode: 3c579...d89

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså jeg klandrer ikke denne med selvmordsforsøkene, på ingen måte, men jeg forstår jo at man blir sliten av å måtte bruke store ressurser titt og ofte på å redde noen som helt klart ikke ønsker å leve. Ambulansetjenesten kan jo ikke gjøre noe mer med dem heller, enn å levere de på mottak og dra videre. Jeg skjønner at det blir en belastning.

SPESIELT når man har andre - spesielt barn - som har behov for ressursene..

Skrevet
17 timer siden, ednul skrev:
På 15.8.2017 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Tok du fagene som nettstudier? På NKI eller lignende? Vurderer å gjøre det det, men er så usikker på om jeg får lærlingplass...tenker at de som kommer rett fra vgs blir prioritert. De som tar fagene på nett har vel ikke fått øvd seg noe på praktiske øvelser i det hele tatt? I motsetning til elevene på vgs..

Anonymkode: a917a...8ae

Tok det helt på egen hånd men kombinerte det som sagt med mye hospitering :) Så hvis du tenker i de baner Bør du finne en stasjon å hospitere på. Virket som de la mer vekt på modenhet og egenhet enn hvor du har ervervet deg kompetansen.

Takk for svar! Var du med som tredjemann på ambulansen da? Var det bare observering eller fikk du delta i arbeidsoppgavene etterhvert? Ulønnet? 

Jeg har så lyst å bli ambulansearbeider, men synes det virker så kronglete å få til! Får prøve å ta kontakt med ambulansestasjonen her i byen. 

Anonymkode: a917a...8ae

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært like forståelig at han ble sur på noen med en alvorlig fysisk sykdom som måtte bli hentet av ambulanse flere ganger i året?

Det er snakk om sykdom, dette er ikke noe mennesker velger, sånn sett. Det vitner om at kompisen din ikke har god forståelse for visse typer sykdommer 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært like forståelig at han ble sur på noen med en alvorlig fysisk sykdom som måtte bli hentet av ambulanse flere ganger i året?

Det er snakk om sykdom, dette er ikke noe mennesker velger, sånn sett. Det vitner om at kompisen din ikke har god forståelse for visse typer sykdommer 

Det handler ikke om psykisk versus fysisk sykdom, men at vedkommende ikke ønsker å leve lenger - og gjentatte ganger prøver å ta livet sitt. Vedkommende burde få hjelp, så absolutt, men ambulansepersonellet kan ikke gjøre noe med det :P Jeg skjønner at det kan være frustrerende å måtte la et sykt barn vente - for å redde en som har prøvd å ta livet sitt for ørtende gang og tydeligvis ikke ønsker å leve! 

Det er IKKE ensbetydende med at psykisk syke bare skal dø. Det er IKKE det jeg mener. Du prøver jo ikke å forstå hva jeg mener en gang. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...