Gå til innhold

Han skylder meg penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! For 6 måneder siden kjøpte jeg en leilighet av en mann. Alt gikk gjennom megler osv men vi gjorde en avtale oss i mellom å det var at jeg skulle betale en viss sum så skulle jeg få tilbake 11.000 når pengene var på konto. 

Det er nå 8 måneder siden. Spørsmålet mitt er om jeg på noen måte kan få disse krevd inn? Har det skriftlig på sms at han skylder meg disse... 

IMG_5293.PNG

Anonymkode: 79cb1...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier han når du spør om de? 

Anonymkode: 43151...a39

Skrevet

Han har sagt i 8 mnder nå at jeg skal få de. Lover at han skal komme med de da og da.. Jeg sitter hjemme å venter men hører ingenting fra han. så sender jeg ny melding hvor han igjen lover at den og den datoen skal jeg få de.... 

ts

Skrevet

IMG_5311.PNG

Skrevet

Høres ut som verdens dummeste løsning. Stevne jævelen (tru først).

• Liker 5
Skrevet

Hørtes veldig merkelig ut, hvorfor få tilbake 11 000 i etterkant? Og så hordevis av upassende smilier i en ''skriftlig kontrakt''. 

Anonymkode: 4ed38...65d

• Liker 4
Skrevet

Send melding at du må ha de innen uken, ellers må du ta kontakt med politiet - da dette er en skriftlig avtale han bryter igjen og igjen. Du har krav på det som er ditt. Dersom han ikke har råd akk nå, får han pent ta på seg et forbrukslån så han kan betale deg 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send melding at du må ha de innen uken, ellers må du ta kontakt med politiet - da dette er en skriftlig avtale han bryter igjen og igjen. Du har krav på det som er ditt. Dersom han ikke har råd akk nå, får han pent ta på seg et forbrukslån så han kan betale deg 

Nytter ikke å ta kontakt med politiet. Man må sende skriftlig krav osv osv.

Anonymkode: ce9fb...414

• Liker 1
Skrevet

Send en giro til han med en frist, betaler han ikke tar du det videre

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar... Vet at avtalen i seg selv var dum men trodde jeg kunne stole på han.... 😕 

11.000 er jo ikke så mye penger men for meg i min situasjon er det jo faktisk litt... 

Skrevet

Hva slags avtale er dette? Hva var vitsen med den? :P 

Skrevet

Høres jo veldig merkelig ut hele greien - og virker useriøst med alle smileysene osv. Men men. Jeg ville iallefall gitt alt først :P 

Anonymkode: 366ff...c5c

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, boblevann skrev:

Hva slags avtale er dette? Hva var vitsen med den? :P 

Høres helt sært ut for meg også. Må være for at megleren skulle få mer penger. 

Anonymkode: e1aed...e31

Skrevet

Men hvorfor?! Dette høres jo ut som en veldig sær avtale. Var det for å lure banken? Selgeren? Megleren? Skattefuten? 

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke helt hvorfor... Men han ville ikke selge den for den prisen egentlig... For den skulle ligge en uke på forkjøpsrett... Å han ville gjerne at jeg skulle få den så defor ble vi enig om å sette en litt høyere pris... 

Jeg ser jo nå at det virker helt skrudd men der og da tenkte jeg ikke så mye over det da meg og barnet mitt måtte ha et sted å bo fort...

Skrevet

Min tanke er at dette var bare for å "lure" deg til å kjøpe leiligheten. Som smileyene i meldingene viser, ler han så han griner, hele veien til banken. Han har nok ingen planer om å gi deg noen som helst penger. 

Du må sende han en faktura med forfallsdato. Betaler han ikke denne kan du ta saken videre til forliksrådet eller namsmannen.

http://gratisrettshjelp.no/blog/2-hvordan-kreve-inn-penger/

Anonymkode: 4c1e9...46b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...