AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg vet bare ikke hvordan jeg beskriver det. Men jeg føler at jeg har et veldig alvorlig vesen. Jeg blir liksom ikke flørtet med, sminket med eller populær noen gang. Jeg føler jeg slaver rundt for andre og er direkte upopulær og dårlig likt. Det har vært alvorlig rundt meg hele livet. Jeg har vært mye trist ja... Og det er fordi jeg føler på annerledesheten. Jeg er 26 og redd for at jeg aldri blir full av energi og glad. Noen som har vært i en situasjon og fått den snudd rett oppnådde? Eller vil følelseslivet gå i ca samme retning hele livet? Jeg ser ikke hvorfor jeg skal bli sprudlende egentlig.. Jeg har jo ingenting å gi. Det jeg gjør er ikke interessant for noen. Anonymkode: 9297f...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Del Skrevet 10. august 2017 Du kan velge å sette grenser og å slutte å slave for andre. Bli tryggere i deg selv, la andre gjøre for deg når de byr, og ikke gjør for andre om du ikke vil/det ikke vil være gjensidig osv. Anonymkode: c4082...dac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Del Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan velge å sette grenser og å slutte å slave for andre. Bli tryggere i deg selv, la andre gjøre for deg når de byr, og ikke gjør for andre om du ikke vil/det ikke vil være gjensidig osv. Anonymkode: c4082...dac Men hvordan blir en tryggere i seg selv?? Jeg har prøvd lenge, men erfarer at jeg ikke er god nok, blir avvist eller er ikke ønsket i det hele tatt.. Anonymkode: 9297f...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Del Skrevet 10. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet bare ikke hvordan jeg beskriver det. Men jeg føler at jeg har et veldig alvorlig vesen. Jeg blir liksom ikke flørtet med, sminket med eller populær noen gang. Jeg føler jeg slaver rundt for andre og er direkte upopulær og dårlig likt. Det har vært alvorlig rundt meg hele livet. Jeg har vært mye trist ja... Og det er fordi jeg føler på annerledesheten. Jeg er 26 og redd for at jeg aldri blir full av energi og glad. Noen som har vært i en situasjon og fått den snudd rett oppnådde? Eller vil følelseslivet gå i ca samme retning hele livet? Jeg ser ikke hvorfor jeg skal bli sprudlende egentlig.. Jeg har jo ingenting å gi. Det jeg gjør er ikke interessant for noen. Anonymkode: 9297f...759 Du kan ringe veivesenet. Slik at det vesenet kan møte ditt alvorlige vesen. Når to ulike vesener møtes, ordner de som regel opp i det sammen. vesener imellom, liksom. Pleier å funke her når mitt vesen skaper seg litt. Anonymkode: 99da0...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #5 Del Skrevet 11. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan velge å sette grenser og å slutte å slave for andre. Bli tryggere i deg selv, la andre gjøre for deg når de byr, og ikke gjør for andre om du ikke vil/det ikke vil være gjensidig osv. Anonymkode: c4082...dac Les "Stille" av Susan Cain. Temaet er introversjon, som du kanskje "lider" av? Vi som er litt stille og alvorlige kan fort ende opp med å føle oss glemt og tilsidesatt, fordi det blir ansett som så mye bedre å være glad og sprudlende til enhver tid. Vær heller deg selv, det tjener du på i lengden. Anonymkode: 2290c...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #6 Del Skrevet 11. august 2017 Meg som skrev i sted.. Mente også å si at jeg er også enig i det innlegget som jeg siterte. Å si nei er viktigere enn man skulle tro. Anonymkode: 2290c...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Del Skrevet 11. august 2017 Hva er bra med deg? Hva er du god til, hvilke trekk (både indre og ytre) er fine hos deg, har du en flott egenskap osv.? Jeg vil påstå at alle har noe de er gode på og som er flott ved dem. Hva med deg? Det trenger ikke være de store tingene altså. Man må ikke ha en super sangstemme, være den beste lytteren i verden eller ha et stort fotballtalent. Kanskje du er god på å alltid huske når bestemor har bursdag, kanskje er du alltid snill mot dyr, kanskje har du den egenskapen at du aldri baksnakker etc. Si noe, til deg selv og gjerne også til oss, om hva som er bra og godt med deg Eller er det noe du er god til som du vil bli bedre på? Mestringsfølelse er med på å bygge opp selvfølelsen og selvtillitten. Føle økt egenverdi er også med på å bygge opp selvfølelsen og selvtillitten. Før du tenker at andre skal bidra til å bygge deg opp (slik vi feks. gjør med barn - klemmer og heier på sidelinjen) må du selv bidr til å bygge deg selv opp. Du må være god med deg selv, lære deg å være stolt av deg selv, finne måter å oppleve mestring (som i tillegg også gir glede) og istor grad akseptere deg selv for den du er. Anonymkode: 3a5a6...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodets rett Skrevet 11. august 2017 #8 Del Skrevet 11. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært mye trist ja... Anonymkode: 9297f...759 Dystymi er det første som slår meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 11. august 2017 #9 Del Skrevet 11. august 2017 Det blir jo en ond sirkel, jo mer alvorlig og trist du er jo mer utilnærmelig virker du, og så blir du enda tristere. Det er ikke lett, men jeg tror "fake it til you make it" er måten å angripe det på, du må bryte sirkelen, og det er langt enklere å starte med seg selv enn å vente på at andre skal se forbi usikkerheten og ta kontakt. Jeg mener ikke at du må snu helt om og bli supersprudlende og utadvendt over natten, men å utstråle vennlighet, at du et mottagelig for vennskap. kanskje ikke gå rundt å "føle på annerledesheten" fullt så mye? Ikke vær dørmatte, still krav tilbake, ellers blir du nettopp gående å slave for andre uten å få noe igjen for det. Alle har sitt å stri med, derfor er det ikke like fristende å kontakte mennesker man tenker det blir mye "jobb" med, det er nok lettere å kontakte de som ikke virker å gå rundt med en vegg av usikkerhet rundt seg. Anonym 3a5a6...931 gir noen gode råd, du må lære deg å bli glad i deg selv for at andre skal kunne bli glad i deg (klisje, men den stemmer ganske bra). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå