AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Del Skrevet 10. august 2017 Har en gutt på 4 mnd som er helt hysterisk i dag. Han har aldri vært sånn før og gråter nesten aldri. Han vil ikke ha mat og bare skriker. Han har ikke feber. Bør jeg dra til legevakten? Anonymkode: e5a81...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Del Skrevet 10. august 2017 Nå begynner hetsefesten av Ts Anonymkode: 2813a...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 10. august 2017 #3 Del Skrevet 10. august 2017 Det er verdt å ringe legevakt for råd, ja. Har du sjekket ham fra topp til tå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 10. august 2017 #4 Del Skrevet 10. august 2017 Sannsynligvis er det bare mageknip eller annet ubehag. Men, du er ikke hysterisk om du ringer legevakten for å få råd. Jeg ville ikke reist inn til legevakt uten å ha snakket med dem først. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 10. august 2017 #5 Del Skrevet 10. august 2017 Følg magefølelsen din. En telefon til legevakten skader aldri. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Del Skrevet 10. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en gutt på 4 mnd som er helt hysterisk i dag. Han har aldri vært sånn før og gråter nesten aldri. Han vil ikke ha mat og bare skriker. Han har ikke feber. Bør jeg dra til legevakten? Anonymkode: e5a81...390 Var i akkurat samme situasjon for noen måneder siden da sønnen min var 4 måneder. Han roet seg ikke, bare gråt, sov lite, spiste lite osv. Vi dro til legevakta samme kveld, og etter en urinprøve viste det seg å være nyrebekkenbetennelse som endte med sykehusinnleggelse. Prøver ikke å skremme altså, poenget mitt er bare at du må kjenne på magefølelsen og hvis barnet ditt ikke oppfører seg som normalt er det kanskje verdt en sjekk. Heller en gang for mye enn for lite Anonymkode: b17d2...91a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Del Skrevet 10. august 2017 Tusen takk for svar alle sammen!😄 Anonymkode: e5a81...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 10. august 2017 #8 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg har ringt legevakten flere ganger og bare snakket med sykepleierene som svarer på mitt lokalkontor. De stiller kontrollspørsmål om de tisser, hvor mye de spiser, allmenntilstand, feber osv osv som kan berolige deg. Men med babyer så følger de mors instinkt. Om du frykter babyen din er syk, så slipper de deg til. God bedring til lille, krysser fingrene for at det er litt luft som plager og at det går over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg ringte legevakten for råd etter dager med konstant spying på mini med minimalt væske og matinntak, og ble kjølelt over telefonen for å ha ringt om noe så trivielt som spysyken. Om jeg ikle trodde de hadde annet å gjøre. Fikk beskjed om å ringe 113 når jeg ikke lenger fikk kontakt med barnet. Har vært livredd for å ringe legevakten siden. Anonymkode: 602dd...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #10 Del Skrevet 10. august 2017 kjølhalt* Anonymkode: 602dd...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Del Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte legevakten for råd etter dager med konstant spying på mini med minimalt væske og matinntak, og ble kjølelt over telefonen for å ha ringt om noe så trivielt som spysyken. Om jeg ikle trodde de hadde annet å gjøre. Fikk beskjed om å ringe 113 når jeg ikke lenger fikk kontakt med barnet. Har vært livredd for å ringe legevakten siden. Anonymkode: 602dd...d14 Kjølhal dem tilbake, om du vil at barnet ditt skal ha tilsyn av lege, så ta på mammarustningen og bli tøffere enn du egentlig er. Knurr, bjeff og forlang. Ikke vær redd for å ringe dem igjen når du trenger det. Anonymkode: a5d04...575 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #12 Del Skrevet 11. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte legevakten for råd etter dager med konstant spying på mini med minimalt væske og matinntak, og ble kjølelt over telefonen for å ha ringt om noe så trivielt som spysyken. Om jeg ikle trodde de hadde annet å gjøre. Fikk beskjed om å ringe 113 når jeg ikke lenger fikk kontakt med barnet. Har vært livredd for å ringe legevakten siden. Anonymkode: 602dd...d14 Da har du beklageligvis vært veldig uheldig med hvem som var på jobb. Ikke vær redd for å ringe igjen! TS, ordnet det seg? Er bare å ringe, heller for mye enn for lite når det gjelder små barn. Er sykepleier i tvil om noe så blir du bedt om å komme inn, eller satt over til en lege. Anonymkode: 08781...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 11. august 2017 #13 Del Skrevet 11. august 2017 Ta det på magefølelsen. Har han feber? Løs mage? Mange tissebleier? En baby som ikke drikker melk må til legen og fare for dehydrering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #14 Del Skrevet 11. august 2017 Ring lege/legevakt hvis du er usikker. Jeg har ringt flere ganger for sikker det de anser som "tulle"spørsmål, men det får så være. Ring en gang for mye, enn for lite Men kan det være tenner? Når min var 6 mnd hadde en en dag hvor han nektet å spise, umulig å få til å sove, gråt/sutret mye og ville bare ha nærkontakt. Dagen etter hadde begge fortennene nede bryti i mellom. Jeg skjønte først da hvorfor han var som han var. Anonymkode: e1e55...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #15 Del Skrevet 11. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte legevakten for råd etter dager med konstant spying på mini med minimalt væske og matinntak, og ble kjølelt over telefonen for å ha ringt om noe så trivielt som spysyken. Om jeg ikle trodde de hadde annet å gjøre. Fikk beskjed om å ringe 113 når jeg ikke lenger fikk kontakt med barnet. Har vært livredd for å ringe legevakten siden. Anonymkode: 602dd...d14 Send en klage til fylkeslegen Anonymkode: c5070...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #16 Del Skrevet 11. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte legevakten for råd etter dager med konstant spying på mini med minimalt væske og matinntak, og ble kjølelt over telefonen for å ha ringt om noe så trivielt som spysyken. Om jeg ikle trodde de hadde annet å gjøre. Fikk beskjed om å ringe 113 når jeg ikke lenger fikk kontakt med barnet. Har vært livredd for å ringe legevakten siden. Anonymkode: 602dd...d14 Da kjefter du tilbake. Anonymkode: 93f7f...52c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #17 Del Skrevet 11. august 2017 Ring legevakten. Vi har en jente som hadde kolikk i mange måneder og som gråt store deler av døgnet. Likevel var det to ganger hvor jeg følte gråten var annerledes enn den pleide og begge gangene var det heftig ørebetennelse som krevde antibiotikabehandling. Alltid ringe enn gang for mye enn for lite når de er så små. Anonymkode: 93f7f...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå