AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Heisann Jeg prøver å spise mindre salt og lurer derfor på hvor mye salt det er i mat på resturant? Vi skal spise burger, men burde jeg heller velge f.eks løkringer og pommes frites? det er skikkelig resturant og ikke no "fast food". Vil spise ute med familien uten å sprenge saltinntaket. Anonymkode: b9710...d9f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Det er nok vanskelig å svare på men jeg kan ikke tenke meg at løkringer er noe mindre salt enn burger. De fleste restauranter bruker vel uansett ganske rent storfekjøtt som ikke er særlig salt. Du kan helt sikkert be de om å droppe å salte din mat ytterlige, uansett rett. Anonymkode: f7cf3...631
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Du må nesten spørre dem om de kan minimere saltbruken, vi kan ikke vite hvor salt mye kokken bruker. Ellers kan du regne dette som et "frimåltid." Anonymkode: a58a8...3e9
Gjest Cyrus Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heisann Jeg prøver å spise mindre salt og lurer derfor på hvor mye salt det er i mat på resturant? Vi skal spise burger, men burde jeg heller velge f.eks løkringer og pommes frites? det er skikkelig resturant og ikke no "fast food". Vil spise ute med familien uten å sprenge saltinntaket. Anonymkode: b9710...d9f Har du noen helseproblemer som gjør at du må kutte salt?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Jeg har måtte kutte ut nesten alt salt, tro meg, resturantmat er spettfullt i salt, spør servitørene om du vil ha mindre salt Anonymkode: 0a111...961
Aesthetics Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Hvor mye vann er det i havet? Spørsmålet du stiller er helt umulig for oss å svare på. Hvor mye salt kokken bruker og hvor saltet kjøttet er fra før av, evt. dressing og annet innhold, er det kun kokken selv som kan svare på. Kan jeg få utfordre deg ved å spørre hvorfor du er så bestemt på å kutte saltinntaket? 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann Jeg prøver å spise mindre salt og lurer derfor på hvor mye salt det er i mat på resturant? Vi skal spise burger, men burde jeg heller velge f.eks løkringer og pommes frites? det er skikkelig resturant og ikke no "fast food". Vil spise ute med familien uten å sprenge saltinntaket. Anonymkode: b9710...d9f Dersom dere spiser ute på restaurant så ofte at dette har betydning må du høre med kokken. Dersom det bare er sporadiske restaurantbesøk har det ingen betydning så lenge det ikke er direkte relatert til sykdom el.l. diagnosert av en lege. Anonymkode: 44e19...884 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Ettersom salt er en billig og lett smaksforsterker er det også mye brukt som nettopp det på restauranter. Når du skal spise ute, må du enten se på det som er frimåltid (av typen spise sunt 90% av siden og unne deg noe usunt 10% av tiden), eller så må du la være å spise ute. Det er håpløst å få noe nesten uten salt når du spiser ute, med mindre du ber om salat helt uten dressing og noe som helst tilsatt, og uten ost og uten krutonger og uten reker og skalldyr og kjøtt.. Anonymkode: 76d40...d0c
Gjest Peaches Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 Den eneste måten å kontrollere saltmengden på er å lage maten sjøl fra bunnen av...med kjøtt som ikke er saltet på forhånd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå