Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 32 uker gravid og har den siste uken begynt å få veldig vondt i underlivet. Det er liksom i skjelettet og merkes kun når jeg beveger meg, uansett hvor liten bevegelsen er. Det gjør også vondt i lysken/nedover innsiden av høyre lår. Det kjennes litt ut som jeg har falt på en stang, hvis du skjønner. Vondt og ømt og jeg sliter med å gå. Hva er dette og hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 51aca...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 51aca...610

Skrevet

Sånt spør man vel jordmor om?

Anonymkode: 4cb88...7d8

Skrevet

Det du beskriver er samme følelse de fleste av oss har innimellom når vi har mensen. Det er en nerve som er kommet i klem pga løsningen i bekkenet, verken verre eller bedre. En fysioterapeut eller lignende vil være rette vedkommende til å rette på problemet. Her og nå: varme hjelper til med å roe ned musklene i området.

Anonymkode: c6ddf...a37

Skrevet

Bekkenløsning?

Anonymkode: ceb23...637

Skrevet

Det høres ut  som bekkenløsning. Det var sånn det startet med meg ( i uke 10). Ta det opp med jordmor for å være sikker. Gå til fysioterapeut for å lære litt om forebygging, behandling og trening.

Anonymkode: c7bd4...fe3

• Liker 1
Skrevet

Bekkenløsning :)

Anonymkode: 9bae0...321

Skrevet

Hørtes veldig kjent ut! Google ligamentsmerter, bekkenløsning og ikke minst symfyseløsning. Sistnevnte kom mot slutten og var veldig vondt! Snakk med jordmor om dette. De vil gi deg råd om blant annet hvilke fødestillinger som er best (f.eks liggende på siden). Jeg brukte et belte og strammet så hardt jeg kunne rundt beina/ hoftene. Kan hende det var psykisk, men synes det hjalp. Fikk ihvertfall unngått lange steg og andre krumspring. 

Lykke til i innspurten! Den siste tiden er tung, men du er snart i mål! Om det er noe trøst, så kjente jeg ingenting til det under fødselen. Heller ikke etterpå. Satser på at du er like heldig!

Anonymkode: ae743...077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...