Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Når det gjelder å få i seg 5 om dagen, kan man da regne bønner / linser som en grønnsak? Det er jo så vidt jeg vet veldig mye vitaminer / mineraler i belgfrukter, men likevel tenker jeg ikke akkurat som en grønnsak. Anyone?
Gjest TomKrus Skrevet 12. januar 2005 #2 Skrevet 12. januar 2005 Det viktigste med denne huskeregelen er at du spiser variert. Så bare ikke bønner/linser er det eneste du spiser, går det fint.
Gjest gjest1 Skrevet 12. januar 2005 #3 Skrevet 12. januar 2005 Jeg fant følgende sitat på Helsenytt: 'Minimum fem frukter eller grønnsaker hver dag, lyder parolen. Mange lurer nok på hvordan de skal få i seg så mye, men det er slett ikke vanskelig. I tillegg til friske varer kan du bruke frosne, hermetiske og tørkede. Poteter, erter og bønner er også grønnsaker i denne sammenhengen. Dessuten alle slags nøtter.'
ashera Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 ... og et glass juice, ikke nektar altså, teller som en frukt.
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2005 #5 Skrevet 14. januar 2005 Dessuten alle slags nøtter. da må jo Firkløver telle da !!
Gjest Meg som startet tråden Skrevet 14. januar 2005 #6 Skrevet 14. januar 2005 Jeg fant følgende sitat på Helsenytt: 'Minimum fem frukter eller grønnsaker hver dag, lyder parolen. Mange lurer nok på hvordan de skal få i seg så mye, men det er slett ikke vanskelig. I tillegg til friske varer kan du bruke frosne, hermetiske og tørkede. Poteter, erter og bønner er også grønnsaker i denne sammenhengen. Dessuten alle slags nøtter.' Tusen takk, flotte greier!
Gjest Aurélie Skrevet 14. januar 2005 #7 Skrevet 14. januar 2005 Du kan drikke et glass Mana juice til frokost (fåes i alle dagligvarer), det inneholder masse antioksidanter og kan fint regnes som 1 av disse "fem om dagen". Avslutt hvert måltid med en frukt, f.eks. kiwi smaker godt etter frokost, eple til lunsj, appelsin etter middagen, enda et eple som mellommåltid og en banan til kvelds (f.eks. på brødskiva) Da skulle du være i mål. Du kan også lage deg en fruktsalat med eple, banan appelsin og ananas f.eks. Kjempegodt og superlettvint
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #8 Skrevet 24. januar 2005 da må jo Firkløver telle da !! Og potetgull med løksmak?
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2005 #9 Skrevet 24. januar 2005 Så klart!! For ikke å snakke om gulrotkake........
Gjest annema Skrevet 24. januar 2005 #10 Skrevet 24. januar 2005 Så klart!! For ikke å snakke om gulrotkake........ Også hmm...er jo bønner sunt da....og sjokolade lages av kakaobønner....jippi!!
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #11 Skrevet 25. januar 2005 Også hmm...er jo bønner sunt da....og sjokolade lages av kakaobønner....jippi!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå