Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #1 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg er 14 uker på vei. Har aldri før i mitt liv besvimt.. Stod å dusjet idag og plutselig følte jeg meg veldig dårlig.. som om jeg ikke såg helt klart.. En liten stund senere våknet jeg på gulvet i dusjen. Jeg var helt forvirret og løp ut av dusjen. Forstod ikke når på døgnet det var og alt var veldig uklart. Så kastet jeg opp. Det var en utrolig skremmende opplevelse. Var også alene hjemme. Samtidig har jeg hørt om andre gravide som har besvimt tidligere, men hvor vanlig er dette? Og hva er grunnen? Jeg er ikke særlig tynn, er passe slank og spiser alltid godt, noe jeg også hadde gjort idag. Bør jeg ta kontakt med lege? Kan det ha skjedd noe farlig? Er i fin form nå. Takk for svar hvis noen vet noe ang dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 12. januar 2005 #2 Del Skrevet 12. januar 2005 jeg vet ikke så mye om akkurat det å være gravid i forbindelse med og svime av. men det er vanlig å være svimmel og svime av i forbindelse med f.eks. lav blodprosent. har du sjekket at du ikke mangler noen mineraler eller vitaminer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #3 Del Skrevet 12. januar 2005 Det er slettes ikke uvanlig og besvime, mange oppdager at de er gravide etter å plutselig ha besvimt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 12. januar 2005 #4 Del Skrevet 12. januar 2005 Det er slettes ikke uvanlig og besvime, mange oppdager at de er gravide etter å plutselig ha besvimt. Ha ha ha ha.... Spøken tilside....det er endel som har lav blodprosent og som derfor blir svimle ja. Kjenner også noen som har hatt veldig llavt blodtrykk og da tror jeg også at besviming og svimmelhet kan oppstå..... Eller kanskje du er "uttørket"? Ta kontakt med legen/JM din å få dem til å sjekke deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #5 Del Skrevet 12. januar 2005 Det er slettes ikke uvanlig og besvime, mange oppdager at de er gravide etter å plutselig ha besvimt. Den er vel litt drøy. Ville tatt kontak med lege- kan være du er blodfattig eller mangler jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 12. januar 2005 #6 Del Skrevet 12. januar 2005 Tror det er ganske vanlig med blodtrykksfall når man er gravid. Jeg føler meg ofte svimmel. Er åtte uker på vei nå. Sist jeg var gravid husker jeg at jeg var veldig nær ved å besvime mange ganger, men jeg besvimte aldri. Det hjalp som regel med frisk luft, eller bare å forlate rommet jeg var i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 12. januar 2005 #7 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg har vært veldig plaget med svimmelhet under mine svangerskap. Det har vært på grunn av lavt blodtrykk, som ikke er farlig heldigvis. Pass på å ikke reise deg brått, ikke bøye hodet nedover, sett deg ned hvis du kjenner at et svimmelhetsanfall kommer (om så på gulvet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermula Skrevet 12. januar 2005 #8 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg h ar også besvimt etter at jeg ble gravid. Ekkel opplevelse. Har fortalt om episodene til jordmor og lege, men det virker som om de synes det er udramatisk. Mye blod går jo til ungen nå, og det kan vel kanskje da bli litt lite på oss av og til? Enig om at du bør snakke med legen din om det. De måler jo blodprosent og blodlagrer. Håper alt er i orden med deg. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 13. januar 2005 #9 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg hadde veldig lavt blodtrykk i starten av svangerskapet (85/60), og var på nippet til å svime av flere ganger. Dette er i unormalt, men du kan jo stikke innom legen og måle blodtrykk og blodprosent for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel ikke pålogget Skrevet 13. januar 2005 #10 Del Skrevet 13. januar 2005 det er IKKE unormale skulle det stå.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå