Gå til innhold

vanlig å besvime?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er 14 uker på vei. Har aldri før i mitt liv besvimt.. Stod å dusjet idag og plutselig følte jeg meg veldig dårlig.. som om jeg ikke såg helt klart.. En liten stund senere våknet jeg på gulvet i dusjen. Jeg var helt forvirret og løp ut av dusjen. Forstod ikke når på døgnet det var og alt var veldig uklart. Så kastet jeg opp.

Det var en utrolig skremmende opplevelse. Var også alene hjemme. Samtidig har jeg hørt om andre gravide som har besvimt tidligere, men hvor vanlig er dette? Og hva er grunnen? Jeg er ikke særlig tynn, er passe slank og spiser alltid godt, noe jeg også hadde gjort idag.

Bør jeg ta kontakt med lege? Kan det ha skjedd noe farlig? Er i fin form nå.

Takk for svar hvis noen vet noe ang dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke så mye om akkurat det å være gravid i forbindelse med og svime av. men det er vanlig å være svimmel og svime av i forbindelse med f.eks. lav blodprosent. har du sjekket at du ikke mangler noen mineraler eller vitaminer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke uvanlig og besvime, mange oppdager at de er gravide etter å plutselig ha besvimt.

Ha ha ha ha....

Spøken tilside....det er endel som har lav blodprosent og som derfor blir svimle ja. Kjenner også noen som har hatt veldig llavt blodtrykk og da tror jeg også at besviming og svimmelhet kan oppstå.....

Eller kanskje du er "uttørket"?

Ta kontakt med legen/JM din å få dem til å sjekke deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er slettes ikke uvanlig og besvime, mange oppdager at de er gravide etter å plutselig ha besvimt.

Den er vel litt drøy.

Ville tatt kontak med lege- kan være du er blodfattig eller mangler jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig med blodtrykksfall når man er gravid. Jeg føler meg ofte svimmel. Er åtte uker på vei nå. Sist jeg var gravid husker jeg at jeg var veldig nær ved å besvime mange ganger, men jeg besvimte aldri. Det hjalp som regel med frisk luft, eller bare å forlate rommet jeg var i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Jeg har vært veldig plaget med svimmelhet under mine svangerskap. Det har vært på grunn av lavt blodtrykk, som ikke er farlig heldigvis.

Pass på å ikke reise deg brått, ikke bøye hodet nedover, sett deg ned hvis du kjenner at et svimmelhetsanfall kommer (om så på gulvet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg h ar også besvimt etter at jeg ble gravid. Ekkel opplevelse. Har fortalt om episodene til jordmor og lege, men det virker som om de synes det er udramatisk.

Mye blod går jo til ungen nå, og det kan vel kanskje da bli litt lite på oss av og til?

Enig om at du bør snakke med legen din om det. De måler jo blodprosent og blodlagrer.

Håper alt er i orden med deg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Jeg hadde veldig lavt blodtrykk i starten av svangerskapet (85/60), og var på nippet til å svime av flere ganger. Dette er i unormalt, men du kan jo stikke innom legen og måle blodtrykk og blodprosent for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...