AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Jeg har veldig dårlige tenner, av mange grunner. Den mest fremtredende grunnen er at jeg får panikkangst i tannlegestolen, og er en veldig vanskelig pasient. Nå har jeg endelig kommet meg i en ordentlig lønnet jobb, og har tenkte at 2017 er det året der jeg blir fortrolig med både tannleger, regninger og tenner. Men det kan se ut som min tannbehandling kommer til å bli veldig omfattende og dyr. Men nå MÅ jeg, ellers blir jeg tannløs som 40-åring. Jeg kommer ikke til å orke å betale 10000 i måneden, så jeg har vurdert å ta opp et forbrukslån i banken min, slik at jeg kan leve ved siden av tannbehandlingen. Da kan jeg "slippe" å tenke på at det kommer store regninger jeg ikke har sjans til å betale. Ellers har jeg 100% orden på økonomien, jeg har aldri hatt forbruksgjeld før. Jeg betaler alltid alle regninger og mastercardet. Er dette en måte å gjøre dette på? Hvordan klarer folk ellers å finansiere dyre tannlegebehandlinger? Vi snakker 100000-150000. Hilsen frk. Tannpine Anonymkode: fd044...360
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Hvis du har skikkelig tannlegeskrek og det er grunnen til at tannproblemene har oppstått kan du søke om å få store deler av det dekket. Hvis ikke ville jeg absolutt tatt opp forbrukslån på det så lenge du er helt sikker på at du klarer å betale det tilbake, hvis ikke vil jo tannproblemene bare bli verre! Anonymkode: 863a4...64d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Hør om tannlegen kan gi deg avdragsordning. Eller vurder om du kan gjøre noe f.eks i Polen. Det blir uansett dyrt, og ja, jeg hadde tatt opp lån. Anonymkode: d4240...7d8 3
Selma1984 Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Takk for svar (som ikke var dømmende, trodde jeg skulle bli slaktet for å ikke holde orden på tennnene mine ) Ja, jeg er nok helt klart i målgruppa "alvorlig tannlegeskrekk", men jeg er redd jeg ikke rekker å bli utredet før tennene detter ut. Dersom regningen kan vise seg å bli usaklig høy, vil jeg vurdere å reise til utlandet TS 1
Million Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 (endret) Men kjære vene, får du ikke noe medisin for tannlegeskrekken og angsten da!??? Det skal du jo ha, det er vanlig! Dette med tannlegeskrekk er jo et velkjent fenomen som flere enn deg lider av. Jeg, blant annet. Men jeg får alltid beroligende midler FØR jeg setter meg i tannlegestolen, slik at jeg ikke får panikk eller angst når jeg sitter der. Når jeg har time hos min tannlege, som er spesialist på folk med tannlegeskrekk, så må jeg møte opp en halvtime før avtalt time. Da får jeg utlevert en eller to tabletter med Valium eller lignende i resepsjonen, og tar disse med et glass vann. Mens jeg venter på at de skal virke, sitter jeg og venter på venterommet. Når halvtimen er gått og de virker, er det tid for timen min, og jeg kan gå inn og få gjennomført tannbehandlingen. Uten å få total panikk, pga medisinen jeg har fått. Jeg ble skrekkelig dårlig behandlet i tannlegerommet da jeg var barn, og dette har gitt seg resultat i voldsom tannlegeskrekk som voksen. Heldigvis (jeg takker høyere makter for dette!) så er jeg velsignet med gode tenner, for jeg har svært sjelden hull. De siste 30 årene har jeg vel hatt 2 - 3 hull eller noe. Ang. dette med å ta opp lån for å få gjort tannlegebehandling... ja, det er kjipt, men du har vel egentlig ikke så mye valg. Tennene MÅ få behandling, ellers ramler de ut og gjør vondt til slutt. Det er forbasket surt bare at du skal måtte betale dyre forbrukslån for å få det til. Du har ikke mulighet til å få et privat lån innen familien eller noe, som kanskje har ubetydelig rente...? Nei, da hadde du vel sagt det. Men prøv nettsider som Lendo.no, som hjelper deg å finne lån til den beste renten. Renten på forbrukslån blir vel aldri "god", men det kan være greit å få den så lav som mulig, iallfall. Lykke til, sier jeg. Jeg vet at det å gå til tannlegen er grusomt.... Endret 10. august 2017 av Million
Selma1984 Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 17 minutter siden, Million skrev: Men kjære vene, får du ikke noe medisin for tannlegeskrekken og angsten da!??? Det skal du jo ha, det er vanlig! Dette med tannlegeskrekk er jo et velkjent fenomen som flere enn deg lider av. Jeg, blant annet. Men jeg får alltid beroligende midler FØR jeg setter meg i tannlegestolen, slik at jeg ikke får panikk eller angst når jeg sitter der. Når jeg har time hos min tannlege, som er spesialist på folk med tannlegeskrekk, så må jeg møte opp en halvtime før avtalt time. Da får jeg utlevert en eller to tabletter med Valium eller lignende i resepsjonen, og tar disse med et glass vann. Mens jeg venter på at de skal virke, sitter jeg og venter på venterommet. Når halvtimen er gått og de virker, er det tid for timen min, og jeg kan gå inn og få gjennomført tannbehandlingen. Uten å få total panikk, pga medisinen jeg har fått. Jeg ble skrekkelig dårlig behandlet i tannlegerommet da jeg var barn, og dette har gitt seg resultat i voldsom tannlegeskrekk som voksen. Heldigvis (jeg takker høyere makter for dette!) så er jeg velsignet med gode tenner, for jeg har svært sjelden hull. De siste 30 årene har jeg vel hatt 2 - 3 hull eller noe. Ang. dette med å ta opp lån for å få gjort tannlegebehandling... ja, det er kjipt, men du har vel egentlig ikke så mye valg. Tennene MÅ få behandling, ellers ramler de ut og gjør vondt til slutt. Det er forbasket surt bare at du skal måtte betale dyre forbrukslån for å få det til. Du har ikke mulighet til å få et privat lån innen familien eller noe, som kanskje har ubetydelig rente...? Nei, da hadde du vel sagt det. Men prøv nettsider som Lendo.no, som hjelper deg å finne lån til den beste renten. Renten på forbrukslån blir vel aldri "god", men det kan være greit å få den så lav som mulig, iallfall. Lykke til, sier jeg. Jeg vet at det å gå til tannlegen er grusomt.... Tusen takk Jo, jeg tar vival i forkant. Men angsten sitter dypt, og forrige gang sa tannlegen at han kom til å reise seg og gå midt i en trekking av visdomstann hvis jeg ikke "skjerpet" meg. Og da hadde jeg tatt trippel dose vival, haha.. 1
Puny Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 De fleste tannleger har vel en delbetalingsordning? Om dette er billigere eller dyrere enn forbrukslån skal jeg ikke uttale meg om. Er 10-15 000 din antagelse, eller er det et overslag du har fått?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Snakk med tannlegen og hør mwd avbetaling, det har jeg fått flere ganger. Og en annen ting, i og med at du nå har fast jobb, god ordning på økonomien, hør med banken om de kan gi deg et lån med en normal rente i stede for de syke forbrukslån. Anonymkode: bda9c...f08 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 Det er ikke vanlig at alle tennene er så dårlig i din alder, selv om du ikke går til tannlegen. Jeg vil derfor anta at du har en eller annen annen sykdom/plage i tillegg? Det er mye man kan få dekt hvis det finnes en medvirkende årsak til tannproblemene. Du bør i hvert fall sjekke dette ut først. Anonymkode: f268c...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 Pusser du ikke tennene og bruker fluor?? Anonymkode: 0e94c...d31
Selma1984 Skrevet 10. august 2017 #12 Skrevet 10. august 2017 13 minutter siden, Puny skrev: De fleste tannleger har vel en delbetalingsordning? Om dette er billigere eller dyrere enn forbrukslån skal jeg ikke uttale meg om. Er 10-15 000 din antagelse, eller er det et overslag du har fått? 100000-150000 er min antagelse. Jeg skal til tannlegen neste uke og få et overslag.
Puny Skrevet 10. august 2017 #13 Skrevet 10. august 2017 13 minutter siden, Selma1984 skrev: 100000-150000 er min antagelse. Jeg skal til tannlegen neste uke og få et overslag. Hør om de har delbetaling. Jeg antar at du skal gjøre en del, og da tar det jo uansett litt tid, og betalingen deler seg uansett opp. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #14 Skrevet 10. august 2017 Føler også veldig mange har skrekk for tannlegeregningen. Anonymkode: 4c399...148 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #15 Skrevet 10. august 2017 Med et så omfattende problem med tennene og tannlege så skal du snakke med tannlegen om mulighet for å få dekket mellom 1/2Og 2/3 av tannlegeutgiftene fra Helfo. Tannlegen kan reglene. Noen tannleger har refusjonsrett og er "saksbehandlere" for Helfo. Anonymkode: 38900...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #16 Skrevet 10. august 2017 Er så glad jeg er nøye med tannpussen og har perfekte tenner og tannkjøtt. Kan ikke være morro å gå gjennom en slik prosedyre og bruke så mye penger. Anonymkode: 0e94c...d31 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #17 Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er så glad jeg er nøye med tannpussen og har perfekte tenner og tannkjøtt. Kan ikke være morro å gå gjennom en slik prosedyre og bruke så mye penger. Anonymkode: 0e94c...d31 De sosiale antennene har du ikke vært like heldig med. Anonymkode: b71b2...e9d 15
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #18 Skrevet 10. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så glad jeg er nøye med tannpussen og har perfekte tenner og tannkjøtt. Kan ikke være morro å gå gjennom en slik prosedyre og bruke så mye penger. Anonymkode: 0e94c...d31 Vet ikke om du tenker på det, men uansett hvor flink med tannpuss man er og hvor perfekt kjeften er ( og din virker stor den) så kan det fortsatt gå til helvete. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sosiale antennene har du ikke vært like heldig med. Anonymkode: b71b2...e9d Haha! Anonymkode: bda9c...f08 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #19 Skrevet 10. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sosiale antennene har du ikke vært like heldig med. Anonymkode: b71b2...e9d Nei det har du helt rett i, mangler nok noen skruer. Anonymkode: 0e94c...d31
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #20 Skrevet 10. august 2017 5 timer siden, Selma1984 skrev: Takk for svar (som ikke var dømmende, trodde jeg skulle bli slaktet for å ikke holde orden på tennnene mine ) Ja, jeg er nok helt klart i målgruppa "alvorlig tannlegeskrekk", men jeg er redd jeg ikke rekker å bli utredet før tennene detter ut. Dersom regningen kan vise seg å bli usaklig høy, vil jeg vurdere å reise til utlandet TS Tannlegen ba meg få legeattest på tannlegeskrekken min. Litt komisk fordi jeg aldri har sagt noe om dette legen. Det er jo tannlegen som har sett og erfart. Fikk det og siden tannlegen min har direkte oppgjør mot Helfo så betaler jeg mindre ved hvert besøk. Sånn jeg gjør det : Et besøk his rannlegen hvor det blir gitt en behandlingsplan og hva som haster mest. Jeg velger tannlegetime få dager etter lønn. Får også på faktura. Bestiller ikke ny time før det jeg skylder er betalt. Og sånn går månedene. Anonymkode: 4b5b3...e27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå