Gå til innhold

"Vennene" mine forteller meg hva eksen _egentlig_ mener og føler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen uker siden ble det slutt mellom meg og typen min. Vi har vært sammen i flere år. 

Han sliter med depresjon og har nå mer enn nok med seg selv. Samtidig mener han at personlighetene våre krasjer og bruker dette som en grunn til bruddet. 

Han har allikevel sagt klart i fra at han fremdeles har følelser for meg, at jeg ikke har gjort noe galt og at jeg uten tvil er den fineste jenta han noensinne har møtt. Han utelukker heller ikke at vi kan finne tilbake til hverandre når han har fått orden på psyken sin, men vil ikke at jeg skal sette livet på vent. 

Jeg har sagt klart til han at jeg vil ha sannheten; det hjelper ikke meg å høre en hel haug vakre ord om _sannheten_ er at han har mistet følelsene eller sånn. Det hjelper meg heller ikke å høre at han ikke utelukker at vi kan bli sammen igjen, da dette nødvendigvis vil føre til at jeg bruker lengre tid på å eventuelt gå helt videre. Det er også sånn jeg kjenner eksen min; tvers igjennom ærlig og uten vilje til å pakke inn ting om han ikke er nødt. Jeg har derfor trodd på det han har sagt og finnet en slags trøst i dette. 

Når jeg har fortalt dette til venner, har de derimot vært kjappe til å fortelle meg at han sier det for å ikke såre meg, at han har prøvd å komme unna lenge osv. De forteller meg altså hva de mener han egentlig mener og føler, og gir på en måte uttrykk for at det er synd på eksen min som må pakke det sånn inn for meg og at han sikkert har prøvd å komme seg unna lenge (sistnevnte sier de når jeg forteller at eksen min ikke mente å slå opp, men at det "bare ble sånn" og når det først ble sånn, benyttet han dette til å få tid til å få orden på sitt eget hode). 

Er det jeg som er rar som tror på eksen min? Jeg kjenner han jo best? 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men håper vel på litt forståelse. Ting er tusen ganger verre når vennene mine legger opp til at eksen min har hatt det ille sammen med meg og endelig klarte å slippe fri. Og at han lyver til meg for å få meg til å føle meg bedre. Jeg er helt ødelagt og nervevrak av at alle skal mene noe om dette. 

Anonymkode: 89ba5...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også det samme som vennene dine.
Eksen din vet nok hvor mye det knuser deg med brudd og hvor glad du er i han, og prøver å skåne deg fra sannheten ved å si at han ikke utelukker at det kan bli dere igjen. Det er noe han sier for å trøste, fordi han jo er glad i deg.
Når vennene dine sier at han har prøvd å komme seg "unna" lenge, så har han nok det. Vennene dine gir deg tough love, mens eksen din prøver å skåne deg.

Anonymkode: 7e875...039

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene gir deg sannheten fordi de vil ditt beste, eksen pakker inn sannheten fordi han vil komme unna uten å knuse deg enda mer og bli sett på som enda dustere.

Anonymkode: 7e875...039

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen din er en dust. Han høster sympati både fra deg og vennene, og vrir historien om etter hvem han snakker med.

Endret av Atea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold fast på det du skriver TS; Du kjenner eksen din best. Tror du gjør vondt verre ved å spørre her, dessverre. Det er uansett bare eksen din som vet helt sikkert, og da synes jeg du gjør lurt i å stole på det han forteller deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ærlig talt både eks og venner høres ganske kjipe ut.

Anonymkode: 2e788...e57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med vennene dine. De vil jo bare ditt beste når de forteller dette til deg. 

Anonymkode: 2499b...277

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor diskutere det med vennene dine? Et brudd er et brudd, gå videre og løft blikket mot fremtiden. Den kan bringe mye godt med seg, men først og fremst så skal du tenke på deg selv.

Anonymkode: f075e...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atea skrev (På 10.8.2017 den 17.21):

Eksen din er en dust. Han høster sympati både fra deg og vennene, og vrir historien om etter hvem han snakker med.

Ekspander  

Tenkte det samme, helt sykt at han snakker med hennes venner om deres brudd og forhold.

TS.

Be dine venner om å holde kjeft og gi fanden i å snakke med din eks om deg og deres forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...