Gå til innhold

Ingen gave fra bestevenninne??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg først fortalte hun som eg på mange måter ser på som min beste venninne (og hun har også flere ganger sagt at hun ser på meg som sin bestevenninnne.. ) var hun kjempepositiv og snakket flere ganger om hva hun skulle gi oss i bryllupsgave.

Mellom da og bryllupet ignorerete hun fullstendig alt jeg nevnte om bryllupet (kun over mail da vil bor langt fra hvernadre akkurat for tiden). På selve dagen møtte hun opp og så ut som hun slett ikke hadde en gang forsøkt å pynte seg (har sette henne langt mer oppdresset ute på byen) og var den eneste av gjestene som ikke hadde med noen gave.

Nå to måneder senere er vi klare for å sende ut takkekortene og har fremdeles ikke sett snurten av noen gave fra henne..

Må poengtere at det ikke er å få en gave som er poenget, men den vanlige høffeligheten, oppmerksomheten og annerkjennelsen fra hennes side jeg savner..

Trist :(

Jeg skjønner det ikke.. Og når folk spør hva jeg fikk fra henne er jeg flau og tør ikke fortelle dem at jeg ikke fikk noe.. Føler meg så teit.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det hørtes ikke særlig hyggelig ut.

En ting er mangelen på gave, noe annet er at hun ikke pyntet seg og generellt overså dine tanker om bryllup.

Kan det være en grunn, f.eks. at hun er skuffa over ikke å være forlover?

Jeg ville nok uansett grunnen sendt henne et takkekort med noe ala "takk for at du var med å dele vår store dag."

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi snakket om det med forlover. Jeg sa at hun selvfølgelig hadde vært det naturlige valget, hadde det ikke vært for at hun bodde så langt unna.

Hun var også enig i at det var bedre at jeg valgte min søster.

Jeg har ikke prioritert noen venninne forann henne..

Skrevet

Kanskje du rett og slett må spørre henne. Vær ærlig og si at du er litt skuffet og at du regner henne som din beste venninne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke litt frekt å spørre hvorfor man ikke har fått bryllupsgave?? :-? Og særlig over mail (hun bor lagt unna og er sjelden å treffe på telefon.. )

Vi måtte hinte til min bestefar.. Han hadde sagt at vi skulle få en gave og så kom den aldri.. Han trodde han hadde overlevert den for lengst stakar.. :) Men det er garantert ikke tilfellet med min venninne..

Skrevet

Jo, jeg synes det er frekt å spørre direkte etter gaven. men tenkte du kanksje kunne ta opp med henne at du føler at ting ikke er "som de skal være" mellom dere.

Selve gaven ville jeg ikke etterlyst i det hele tatt.

Skrevet
Jo, jeg synes det er frekt å spørre direkte etter gaven. men tenkte du kanksje kunne ta opp med henne at du føler at ting ikke er "som de skal være" mellom dere.

:Nikke: Enig!

Synes det virker som hun furter for et eller annet. Ville prøvd å finne ut hva hvis jeg var deg

Skrevet

Vi jenter er bra teite når vi furter istedetfor å si hva som er galt. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg furter ikke og er ganske bestemt på å si i fra så jeg slipper å bruke unødig tid på å lure...

Skrevet

Høres veldig lurt ut Hannemor. Jeg har brukt lang tid på å lære meg å si fra og har blitt ganske så flink selv!

Gjest, du får ha lykke til!

Gjest Brud2005
Skrevet

Enig med Tomia her..

Kanskje du også kan si at du nå holder på å sende ut takkekort og spørre om hun også vil ha? Tør du det?

Eller bare send et takkekort, med takk for at hun ville komme og dele dagen med dere, og ikke nevne gaven med et ord?

Eller spørre henne om hva hun ga dere i bryllupsgave for du lurer på om gaven hennes kan ha forsvunnet i selskapet under opp- eller nedpakking?

Jeg vet ikke. Dum situasjon. Lykke til..

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

..Eller bare send et takkekort, med takk for at hun ville komme og dele dagen med dere, og ikke nevne gaven med et ord? ...

:bukke:

Det hadde jeg gjort.

Om du ikke får noen reaksjoner som "har du ikke fått gaven min???" så ville jeg sagt at jeg har en følelse av at det er noe som skurrer i forholdet vårt og spurt om hun er sur på deg av en eller annen grunn. Si at du vet ikke helt hvorfor det skulle være sånn, men at du har en litt ekkel følelse i magen din.

Skrevet

Jeg ville vel ha nevnt i en telefonsamtale eller noe, at

Oi vi fikk så mye fint og nå skal vi sende ut takkekort... og se om hun sa noe......

Skrevet

Jeg ville sendt et takkekort og takket for at hun ville komme så langveisfra og dele dagen med dere. (Måtte hun bruke penger på fly? Kanskje hun mener at det var så dyrt at hun ikke "hadde råd til" en liten ting?)

Glem gaven, og presiser for henne igjen og igjen hvor glad du var for at hun var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...